افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

هشدار؛ این دوربین امنیتی تصویر خانه را به دیگران منتقل می کند

  • کد خبر : 206302
هشدار؛  این دوربین امنیتی تصویر خانه را به دیگران منتقل می کند

دیوید کراسبییکی از بنیانگذاران Wyze تایید کرد که حداقل ده ها کاربر توانسته اند داخل خانه یک غریبه را ببینند. چون تصویر دوربین به آنها نشان داده شد. کرازبی به وب سایت Verge او گفت: «ما یک مشکل امنیتی را شناسایی کرده‌ایم که در آن برخی از کاربران ممکن است تصاویر دوربین دیگران را روی […]

دیوید کراسبییکی از بنیانگذاران Wyze تایید کرد که حداقل ده ها کاربر توانسته اند داخل خانه یک غریبه را ببینند. چون تصویر دوربین به آنها نشان داده شد.

کرازبی به وب سایت Verge او گفت: «ما یک مشکل امنیتی را شناسایی کرده‌ایم که در آن برخی از کاربران ممکن است تصاویر دوربین دیگران را روی صفحه نمایش خود ببینند.

پس از یک قطع سرویس طولانی که ویز گفت به دلیل مشکلات مربوط به خدمات وب آمازون ایجاد شده است، چندین کاربر Reddit گزارش دادند که برنامه Wise آنها تصاویری را نمایش می دهد که نباید آنها را می دیدند. از جمله عکس هایی از ایوان یک غریبه یا گاهی از اتاق نشیمن شخص دیگری. برخی از ویدیوها از مناطق زمانی کاملاً متفاوت بودند.

یکی از کاربران گفت: یکی از دوربین های من تصویری را در داخل خانه شخص دیگری نشان داد که شخصی در حال راه رفتن بود. در گزارش کاربر دیگری، این مشکل به عنوان دریافت اعلان تشخیص حرکت و عکس خانه ای که متعلق به شما نیست، توصیف شده است.

Wise می‌گوید: “تاکنون 14 گزارش از این اتفاق جمع‌آوری کرده‌ایم؛ اما اکنون در حال شناسایی همه کاربران آسیب‌دیده هستیم. همچنین برای همه کاربران Wise اطلاعیه‌ای ارسال می‌کنیم که در آن توضیح می‌دهیم که چه اتفاقی افتاده است.”

وایز این مشکل را به خراب شدن داده‌های کاربران پس از ناپدید شدن سرویس‌های وب آمازون نسبت داد و گفت ویز پخش‌های زنده را به هم متصل نمی‌کند یا به اشتباه ویدیوها را برای کاربران ارسال نمی‌کند. اما فقط تصویر کوچک اخطار را ارسال می کند.

خدمات آمازون در طول زمانی که دوربین‌های Wise این مشکلات را داشتند، هیچ قطعی خدماتی گزارش نشد. کرازبی در بخشی از ایمیل خود گفت: به محض دیدن این گزارش ها، صفحه رویدادها را حذف کردیم. سپس یک لایه تأیید اضافی برای هر کاربر قبل از مشاهده تصویر کوچک اضافه کردیم. برای امنیت بیشتر، اکنون باید همه کاربران را برای بازنشانی توکن‌ها از سیستم خارج کنیم.»

پست های مرتبط

وقوع چنین اشتباهی توسط وایز بی سابقه است. دو سال پیش، فاش شد که چگونه آنها این آسیب پذیری امنیتی را به مدت سه سال پنهان کرده بودند و هرگز به مشتریان خود اطلاع نداده بودند.

این دومین باری است که یک مشکل فنی در محصولات ویز به افراد غریبه اجازه می دهد تا به خانه دیگران نگاه کنند. این مسئله حتی برای یک بار هم که شده یک اشتباه نابخشودنی است و حالا اعتماد کاربران را به آن باز می گرداند دوربین بخر چنین کاری دشوار شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=206302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.