افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
1

هشت میلیون خانه ایرانی تحت پوشش شبکه فیبر نوری است

  • کد خبر : 341497
هشت میلیون خانه ایرانی تحت پوشش شبکه فیبر نوری است

به گزارش بازار، مهدی روحانی نژاد روز دوشنبه در آیین افتتاح فاز اول فیبر نوری منازل و مشاغل در شهر اردبیل اظهار داشت: اجرای فیبر نوری در کشور از 2 سال پیش آغاز شد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، به طور کامل اجرا می شود. کشور تا سال 1404 تحت پوشش قرار گیرد […]

به گزارش بازار، مهدی روحانی نژاد روز دوشنبه در آیین افتتاح فاز اول فیبر نوری منازل و مشاغل در شهر اردبیل اظهار داشت: اجرای فیبر نوری در کشور از 2 سال پیش آغاز شد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، به طور کامل اجرا می شود. کشور تا سال 1404 تحت پوشش قرار گیرد

وی افزود: شرکت های دارای فیبر نوری می توانند با سرعت 1000 مگابیت بر ثانیه اینترنت دریافت کنند و تاخیر کم یکی از مزایای فیبر نوری است و برای بازی های آنلاین استفاده می شود و طبق برنامه دولت این سرویس با کمترین هزینه در اختیار مردم قرار می گیرد.

معاون توسعه راهبردی و بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مهم ترین مزیت این فناوری را سرعت بالای اینترنت دانست و ابراز امیدواری کرد که ساکنان استان اردبیل نیز مانند بسیاری از استان های تحت پوشش این فناوری باشند. ، تا سال آینده به امکان فیبر نوری کاملا مجهز می شود.

پروژه فیبر نوری اردبیل تا اوایل زمستان به پایان می رسد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: عملیات استقرار فیبر نوری در اردبیل از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد و تا امروز بیش از 120 کیلومتر حفاری و 135 کیلومتر کشیدن فیبر انجام شده است.

شهریار سرداری افزود: امروز به مناسبت هفته دولت فاز اول فیبر نوری در شهرستان اردبیل برای 40 هزار خانه افتتاح شد.

وی ادامه داد: کابل فیبر نوری نایر به طور کامل اجرا شده و مشترکین از آن استفاده می کنند و از سرعت اینترنت رضایت دارند و در شهرستان اردبیل نیز در تلاش هستیم کابل فیبر نوری را در ابتدای فصل زمستان تکمیل کنیم.

سرداری گفت: در سایر شهرهای استان اردبیل نیز طبق هماهنگی های انجام شده، شهرداری ها متعهد شده اند که قرارداد خود را با شرکت مبین نت منعقد کنند تا با اتمام فیبر نوری، استان اردبیل به منطقه سبز ارتباطی تبدیل شود. .

وی گفت: متقاضیان باید برای استفاده از فیبر نوری در سامانه مربوطه اقدام کنند و مبین نت موظف به ارائه خدمات است.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت در شمال غربی ایران واقع شده و با استان های آذربایجان شرقی، زنجان و جمهوری آذربایجان هم مرز است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=341497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.