افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

هزینه 1.21 میلیارد دلاری تحریم ها برای کشور بین سال های 90 تا 1401

  • کد خبر : 242636
هزینه 1.21 میلیارد دلاری تحریم ها برای کشور بین سال های 90 تا 1401

گزارش کردن آکنگاربه گزارش انصاف نیوز، توصیه نیروهای مسلح به منتخبان مجلس آینده پرهیز از افراط و تفریط، تلاش برای بازگرداندن ایران به عرصه اقتصادی بین المللی، اندیشیدن به تورم قوانین در کشور و همچنین عدم استفاده از مجلس است. به عنوان فرصتی برای عزاداری سیاسی. رئیس اتاق بازرگانی «صلاح ورزی» به دنبال رفع نواقص […]

گزارش کردن آکنگاربه گزارش انصاف نیوز، توصیه نیروهای مسلح به منتخبان مجلس آینده پرهیز از افراط و تفریط، تلاش برای بازگرداندن ایران به عرصه اقتصادی بین المللی، اندیشیدن به تورم قوانین در کشور و همچنین عدم استفاده از مجلس است. به عنوان فرصتی برای عزاداری سیاسی.

رئیس اتاق بازرگانی «صلاح ورزی» به دنبال رفع نواقص قوانین و دخالت دولت در مسائل اقتصادی است.

1403 با خطر ترامپ و تندروهای داخلی.

به عنوان یک فعال اقتصادی چه انتظاری از نمایندگان معتدل در مجلس آینده دارید؟

واقعیت این است که اقتصاد ایران در بخش داخلی در سال 1403 عمدتاً با مشکل غیرقابل پیش بینی بودن و تورم مواجه خواهد شد. این موضوع فشار بیشتری را به قشر حقوق بگیر و کارمند وارد می کند. علاوه بر این موضوع، ما با فشارهای بین المللی مواجه هستیم و خواهیم بود. به خصوص که احتمال روی کار آمدن ترامپ در آمریکا وجود دارد. ما قبلاً حساسیت بازارهای مختلف را نسبت به ظهور شخصیتی رادیکال مانند ترامپ در داخل کشور دیده‌ایم.

1403 اقتصاد ایران یا بدتر می شود یا نمی دانیم چه می شود

علاوه بر این فشارهای بیرونی، به نظر می‌رسد اکثریت مجلس آینده را افرادی تشکیل می‌دهند که موضع افراطی نسبت به مذاکرات هسته‌ای ایران و تعامل با جهان دارند. در میان آنها ایده هایی مانند دلارزدایی وجود دارد. اینها خطرات جدی برای اقتصاد کشور است. پیش بینی خوبی از اقتصاد کشور در سال 1403 نداریم، به گفته یکی از دوستان، شرایط اقتصادی ایران در سال 1403 بدتر می شود یا نمی دانیم چه اتفاقی می افتد. یعنی هیچ چشم اندازی برای بهبود وضعیت وجود ندارد. حرکت به سمت بهبودی با توجه به تمام مشکلات داخلی و خارجی یک معجزه است.

من امیدی به تشکیل یک اقلیت قوی از اعتدال گرایان در مجلس دوازدهم ندارم.

این مقدمه را برای پاسخ به سوال شما گفتم. با همه این توضیحات حضور اقلیتی از افراد معتدل با مواضع مفید عقلانی در مجلس مفید خواهد بود. اما به شخصه با وجود نام های بزرگ در این طیف، چندان امیدی ندارم که این تعداد بتواند اقلیتی قوی را تشکیل دهد.

تحریم ها از سال 1990 تا 1401، 1210 میلیارد دلار برای کشور هزینه داشت

اگر قرار باشد برای این سی نماینده معتدل اولویت اقتصادی تعیین کنید به چه نکاتی اشاره می کنید؟

ببینید اگرچه کشور از سال 57 تحت انواع تحریم‌ها قرار گرفته است، اما تحقیقات مستند و مستدل نشان می‌دهد که تاثیر تحریم‌های مربوط به پرونده هسته‌ای ایران بیشتر برای اقتصاد کشور مخرب بوده است. به مجموعه تحریم های اعمال شده توسط آمریکا، اتحادیه اروپا و شورای امنیت علیه ایران اشاره دارد.

تحقیقات نشان می دهد تحریم های اعمال شده علیه ایران در فاصله سال های 2010 تا 1401 یعنی در بازه زمانی 12 ساله حدود 1210 میلیارد دلار یعنی به طور متوسط ​​سالانه 101 میلیارد دلار برای کشور هزینه داشته است. منبع این ارقام نیز تحقیقات موثق دوستان است که هنوز منتشر نشده است. درآمد سرانه از دست رفته هر ایرانی در این دوازده سال 14652 دلار بوده است. به عبارت دیگر هر ایرانی 1221 دلار در سال از دست داده است. هر ایرانی در این 12 سال حدود 760 میلیون تومان از درآمد سرانه خود را از دست داده است.

هزینه تحریم های هسته ای معادل هزینه هشت سال جنگ است

سالیانه 72 میلیون تومان است. اگر این رقم برای یک خانواده 4 نفره محاسبه شود، سرانه درآمد از دست رفته این چهار نفر حدود 300 میلیون تومان است. این توضیحات را برای نشان دادن عمق تاثیر تحریم ها بر اقتصاد ایران گفتم. این هزینه ها دقیقا معادل هزینه هایی است که هشت سال جنگ برای این کشور به همراه داشت.

امروز دیگر اقتصاد کشور ظرفیت شعارهای تند و مواضع تند را ندارد. اولین جایی که از رفتار غیرمنطقی رنج می برد، بازارها هستند. بنابراین به نظر من مجلس آینده باید از رفتارهای هیجانی بخصوص در شرایطی که ممکن است بازارها را تحت تاثیر قرار دهد، پرهیز کند.

مجلس دوازدهم ایران را به اقتصاد بین الملل بازگرداند

دوم اینکه باید تلاش کند ایران را به اقتصاد بین المللی بازگرداند. به طور کلی کشور ما با تورم نظارتی مواجه است. در این مدت نمایندگان مجلس باید از رقابت ارائه طرح های متعدد و بعضا متناقض پرهیز کنند. در عوض، به دنبال بازنگری و کاهش قوانین موجود باشید. بیشتر مشکلات فضای کسب و کار در ایران به همین تورم قوانین مربوط می شود.

ندیدن مجلس به عنوان محلی برای توافقات سیاسی

در مورد بعد نظارتی مجلس نیز گفته می شود که در مورد مجلسی که مظنون به تمسخر گروه های افراطی است، گاهی از ابزار نظارتی مجلس برای تسویه حساب و کنترل بعد نظارت استفاده می کنند. . از روشنفکران مجلس انتظار می رود که از برگزاری چنین جلساتی جلوگیری کنند.

مردم دروغ را می فهمند. با دروغ نمی توان امید داد.

رئیسی در دیدار با تعداد محدودی از رسانه ها از آنها خواست که با سرفصل های امیدوارکننده و امید آفرینی کنند چرا که این دولت تلاش کرده گره از زندگی مردم و ایران بگشاید. نظر شما درباره این اظهارات آقای رئیسی درباره دولت سیزدهم چیست؟

بالاخره انسان به امید زندگی می کند. به خصوص در مورد ایران، هرچقدر هم که نقدهای متفاوتی داشته باشند، امیدشان را به آینده ایران از دست نداده اند. نکته دیگر اینکه امروزه در جامعه ای زندگی می کنیم که به لطف گردش آزاد اطلاعات و افزایش سطح دسترسی افراد جامعه به اطلاعات، توانایی درک و تمایز افراد به شدت افزایش یافته است. بنابراین واقعیت های موجود جامعه را می بینند و وضعیت اقتصادی را لمس می کنند.

در مورد آینده ایران، همه ما به آن امیدواریم. اما قابل درک است که مردم بخواهند به دروغ وضعیت عملکرد دستگاه های اجرایی و دولتی و کاستی های یک بسته امیدوارکننده را ارائه دهند. این امر نه تنها تأثیر امیدوارکننده ای ندارد، بلکه اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی دولت و حاکمیت را کاهش می دهد.

ببینید اگر در شرایطی که کشور با تورم افسارگسیخته مواجه است و اقشار مختلف روز به روز قدرت خرید خود را از دست می دهند، رسانه ها یا خود دولت یا هرکس دیگری بخواهد بگوید شرایط خوب است و سطح عمومی قیمت ها خوب است. کشیش دروغگو خواهد بود!

فعال اقتصادی که در فضای کسب و کار خود با مشکلات عدیده ای مواجه است یا تولیدکننده و بازرگانی که وضعیت فساد سیستماتیک در بخش های مختلف را می بیند یا صادرکننده ای که بیش از تحریم های خارجی و سیاست های داخلی مانع کار خود می شود، اگر من به عنوان وکیل یا نماینده او باشم. ، هر چیزی غیر از وضعیت واقعی خود بگویید من مرجعم را از دست می دهم.

رهبری مقامات را از ارائه گزارش های نادرست منع کنید

بنابراین، خفه کردن صداهای دلسوز به این بهانه که انتقاد مایه یأس و ناامیدی است، اشکالی ندارد. انتظار من این است که مقام معظم رهبری همانطور که در جلسات متعدد به درستی درباره نابسامانی های اقتصادی کشور هشدار داده اند، دستگاه های اجرایی و دولت ها را از ارائه گزارش های نادرست منع کنند. ارائه چنین گزارش هایی به جامعه ای دلسوز، بی اعتمادی بیشتری را به همراه خواهد داشت.

به امید رئیس جمهور معتدل در سال 1404

چقدر امید دارید که در سال 1404 یک رئیس جمهور معتدل سر کار بیاید؟

این امر منوط به اصلاح رویکرد و نگاه دولت و همچنین افزایش اختیارات متولیانی مانند شورای نگهبان است. اگر قرار باشد اسم واحد و نگاه کلی به انتخابات داشته باشیم، اما در عمل امکان حضور همه سلیقه ها وجود نداشته باشد، ممکن است مانند انتخابات گذشته با کاهش مشارکت مردمی مواجه شویم. همانطور که تجربه نشان داده است، تندروها همیشه در انتخاباتی که مردم در آن شرکت نمی کنند پیروز خواهند شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=242636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.