افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
4

هزینه ی تور قونیه زمینی چقدر میشه؟ / یه جرعه عرفان رو با این سفر تو شهر صوفی سر بکش

  • کد خبر : 89199
هزینه ی تور قونیه زمینی چقدر میشه؟ / یه جرعه عرفان رو با این سفر تو شهر صوفی سر بکش

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: A اسمارتک نیوز- سفر رفتن در هر زمانی میتونه یه حس و حال عجیب و جالب داشته باشه، احتمالا هم شنیده باشید که از قدیم میگن برای این که یه نفر رو بشناسید باهاش سفر برید ولی از نظر ما برای این که خودتون رو بیشتر از پیش […]


در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


A

اسمارتک نیوز- سفر رفتن در هر زمانی میتونه یه حس و حال عجیب و جالب داشته باشه، احتمالا هم شنیده باشید که از قدیم میگن برای این که یه نفر رو بشناسید باهاش سفر برید ولی از نظر ما برای این که خودتون رو بیشتر از پیش بشناسید سفر برید چون شناختنه خودتون میتونه بسیار هیجان انگیز تر باشه که تو یکی از سفرهایی که میتونید شناخت بیشتری نسبت به خودتون پیدا کنید تور قونیه هست که باید هر کسی که ایرانیه اون رو بره چون بالاخره میدونید که توی ترکیه هست و نزدیک و همسایه بنابراین به هیچ وجه نباید از دستش داد چون هم فاله و هم تماشا.

میدونید که خیلی ها میگن تور قورنیه برای اون دسته از افرادی که عاشق شعر و عرفان هستن عالیه در حالی که هر کسی میتونه در این تور لذت ببره البته که درسته قونیه به علت وجود آرامگاه مولوی در این شهر معروف هست و مسلما برای افرادی که شیفته ی شعرهای این شاعر فرهیخته هستن میتونه حکم بودن توی رویا رو داشته باشه چون بالاخره در اون فضا حس و حالی در جریان هست که مسلما لنگه ی اون در جایی وجود نخواهد داشت. خیلی از مریدان این صوفی بزرگ در این شهر زندگی کردن و میکنن و شما میتونید توی شهری قدم بزنید که یه زمانی این شاعر بزرگ توش قدم میزده. حالا در ادامه بیشتر راجبه شرایط تور قونیه براتون میگیم.

جاذبه های تور قونیه

مشخص هست که رفتن به قونیه به معنای سفر به عمق زمان و تاریخی هست که مولانا زنده بوده و در حال طی کردن مسیر عرفان. تجربه های سفر شما به این شهر در ابتدای امر با رسیدن به مراسم سماع و دیدن اون آغاز میشه که صوفیان رو در حال  اجرای مراسم مخصوص سماع مشاهده میکنید.

بعد از این مراسم و در ادامه ی این تور شما به سمت کاپادوکیه میرید و توی این مسیر از کاروان سرای سلطانی حانی، دره ی کبوترها و دره ی پاشا دیدن میکنید و بعد دوباره به سمت قونیه برمیگردید تا به دیگر برنامه های بزرگداشت مولانا برسید.

از موزه ی پانورمای اون، موزه ی مولانا و مقبره ی اون دیدن میکنید وگل سر سبد همه ی این سفر موقعی بهتون میرسه که از محل ملاقات شمس و مولانا دیدن میکنید که جوری شما رو در خلسه و عرفان فرو میبره که تا مدت ها از خاطرتون محو نخواهد شد.

تور قونیه

بهترین زمان برای رفتن به تور قونیه

در حالت کلی قونیه شهری هست که آب و هوای نسبتا خشک و سردی داره و بنابراین لازمه که حتما در خصوص اون اطلاعاتی داتشته باشید تا وسیله های مهم رو همراه خودتون ببرید. توی تابستون قونیه نهایتا تا چهل درجه گرم بشه ولی شب های اون سرد هست و توی زمستون هم عموما منفی بیست و پنج درجه هست و با این حساب باید سفر به این شهر رو توی زمستون به کلی فاکتور بگیرید. با این حساب بهترین زمان ها برای سفر میتونن فصل بهار، اوایل پاییز و توی تابستون از اواخر مرداد تا اواخر مهر باشن. البته که حضور در قونیه در مراسم بزرگداشت مولانا تجربه ی دیگه ای خواهد بود که در آذر ماه برگزار میشه.

تور قونیه

غذاهایی که در تور قونیه میتونیم از خوردن اون ها لذت ببریم

غذاهایی که مردم قونیه میخورن با غذاهای ترکی دیگه شباهت زیادی داره. نکته ی اصلی که درباره ی غذای مردم این شهر وجود داره این هست که عمدتا از گوشت بره و بلغور گندم درست میشه. یکی از معروف ترین غذاهای موجود در این شهر “کونیا فرین کباب” هست که داخل فر پخته میشه. 

از دیگر غذاهای لذیذ و خوشمزه ی رایج میشه به کوفته، دلمه ی گوشت، سوپ بامیه و دلمه ی برگ مو اشاره کرد که مطمئنا در طول سفرتون به این شهر باید اون ها رو تست کنید و همچنین یکی از معروف ترین شیرینی های قونیه که بسیار خوش طعم هم هست “جزریه” هست که ترکیبی از آرد، هویج، شکر و فندقه که شما میتونید در صورت تست کردنش تجربه ی جدید از طعم ها رو به حافظه ی چشایی خودتون اضافه کنید.

تور قونیه

راه های رفتن به تور قونیه و هزینه ها ی هر کدوم

در صورتی که میخواهید اقتصادی به این تور برید میتونید سفر با قطار های تند رو و اتوبوس رو هم در نظر بگیرید، البته که سفر هوایی تا حد زیادی میتونه در زمان شما صرفه جویی کنه ولی خب هزینه ی اون با تور برای 5 روز برابر هست با 12 میلیون به علاوه ی 450 دلار که از فردوگاه امام به سمت آنکارا مستقیم پرواز دارید و بعد هم با وسیله های نقلیه ای که توسط تور در نظر گرفته شده تردد میکنید. اما در صورتی که خودتون میخواهید به صورت انفرادی به این سفر برید میتونید از آنکارا با یه قطار سریع السیر در عرض 80 دقیقه به این شهر برسید و بلیط قطار هم حدود 80 لیر خواهد بود.

اما بگیم از اتوبوس که ممکن هست شما رو خسته کنه و اذیت داشته باشه و برای سفر زمینی با اتوبوس به قونیه اگر شما از استانبول اقدام کنید و این رو بدونید که چیزی حدود دوازده ساعت توی راه خواهید بود و در صورتی هم که از آنکارا و یا کاپادوکیا اقدام به این کار کنید باید چیزی حدود 120 لیر پرداخت کنید و حدود سه ساعت توی راه خواهید بود بنابراین در صورتی که میخواهید زمینی برید فقط با قطار برید.

تور قونیه




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=89199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.