افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
6

هزینه سیستم تصفیه آب صنعتی برج خنک کننده چقدر است؟

  • کد خبر : 96753
هزینه سیستم تصفیه آب صنعتی برج خنک کننده چقدر است؟
در تأسیسات صنعتی که از برج های خنک کننده استفاده می کنند، معمولاً به یک سیستم تصفیه آب برج خنک کننده برای اطمینان از عملکرد کارآمد و افزایش عمر تجهیزات نیاز است. بدون سیستم تصفیه آب مناسب، آب برج خنک کن می تواند با مواد آلی آلوده شود، رسوب در برج خنک کننده ایجاد کند و انتقال حرارت را کاهش دهد، در نتیجه زمان از کار افتادن و نیاز به تعویض تجهیزات و قطعات برج خنک کننده پرهزینه در آینده داشته باشد.

تاسیسات صنعتی برای کاربردهای مختلف در سرتاسر کارخانه نیاز به تصفیه آب دارند. هنگام در نظر گرفتن اسمز معکوس (RO) یا هزینه راه اندازی کارخانه تصفیه آب، فراموش نکنید که قیمت های آماده سازی آب برای استفاده در سراسر کارخانه را درج کنید. تصفیه آب به عنوان اولین قدم عمل می کند. با این حال، این تنها گام یا تنها کمک کننده به قیمت سیستم آب صنعتی RO نیست.

در تأسیسات صنعتی که از برج های خنک کننده استفاده می کنند، معمولاً به یک سیستم تصفیه آب برج خنک کننده برای اطمینان از عملکرد کارآمد و افزایش عمر تجهیزات نیاز است. بدون سیستم تصفیه آب مناسب، آب برج خنک کن می تواند با مواد آلی آلوده شود، رسوب در برج خنک کننده ایجاد کند و انتقال حرارت را کاهش دهد، در نتیجه زمان از کار افتادن و نیاز به تعویض تجهیزات و قطعات برج خنک کننده پرهزینه در آینده داشته باشد.

تصفیه آب در تاسیسات تجاری برای حفظ سلامت کلی و کارایی تجهیزاتی که با آب کار می کنند بسیار مهم است. با این حال، حتی با یک برنامه تصفیه آب، پتانسیل تجمع رسوب آهک (کربنات کلسیم) و افزایش هزینه هایی که رسوب می تواند ایجاد کند، وجود دارد. راه حل های رسوب زدایی صنعتی می توانند به سرعت تجمع رسوب آهک و مسائل مربوط به آن را از طریق گردش سریع و موثر Clean-In-Place (CIP) حذف کنند.

در این مقاله ما قصد داریم تا در مورد هزینه تاسیس یک سیستم تصفیه آب صنعتی در سیستم برج خنک کننده مطالبی را بیان کنیم.

تصفیه آب صنعتی چیست؟

تصفیه آب صنعتی شامل تمام کارهایی است که یک مرکز تولیدی برای آب شهری ورودی انجام می دهد. اغلب، آب از یک تصفیه خانه در محل عبور می کند تا مواد معدنی و سایر محصولات جانبی تصفیه آب محلی را حذف کند. این درمان ممکن است شامل فیلتراسیون یا تصفیه از طریق اسمز معکوس باشد.

فیلتراسیون به اندازه تصفیه، آلاینده ها را از آب حذف نمی کند. اسمز معکوس آب را از فیلترها عبور می دهد تا نمک ها و جامدات محلول را به طور موثرتری نسبت به فیلتراسیون استاندارد حذف کند. بنابراین در مقایسه با یک کارخانه اساسی که فقط آب را فیلتر می کند، یک کارخانه آب اسمز معکوس ممکن است به دلیل فیلتراسیون و تصفیه گسترده تر مورد نیاز فرآیند، هزینه بیشتری داشته باشد.

این نوع تصفیه آب برای بسیاری از تاسیسات ضروری نیست. در واقع، تنها چند مورد نیاز به افزودن تصفیه اسمز معکوس برای آب فرآیند دارند. به عنوان مثال، اگر یک تاسیسات از منبع شهری خود کیفیت آب پایینی داشته باشد، ممکن است قبل از قرار دادن آب در دیگ بخار یا برج خنک کننده با اسمز معکوس، پیش تصفیه آب را انتخاب کند. نمونه دیگری که در آن پیش تصفیه آب با اسمز معکوس ممکن است کمک کند زمانی است که می تواند طول عمر کلی یک سیستم را تحت تاثیر قرار دهد.

تصفیه آب معمولاً شامل اتفاقاتی است که برای آب برای استفاده در اطراف تأسیسات آماده می شود. برای مثال، دیگ ‌ها و برج‌ های خنک‌کننده برای حفظ کیفیت آب و جلوگیری از خوردگی نیاز به مواد شیمیایی دارند که به آب اضافه شود. این تعادل شیمیایی رایج ترین شکل تصفیه آب را فراهم می کند.

اسمز معکوس سیستم های تصفیه آب را برای بویلرها، تصفیه آب حلقه بسته برای کاربردهای مختلف و برج های خنک کننده تقویت می کند. برنامه ریزان باید هم تصفیه آب استاندارد و هم اسمز معکوس اضافی را در صورت نیاز، در هنگام بودجه بندی برای تصفیه خانه آب در محل در نظر بگیرند. فراموش نکنید که تصفیه آب از طریق متعادل کردن حجم آب و مواد شیمیایی جزء حیاتی تصفیه آب تاسیسات است. هنگام برنامه ریزی برای هزینه کارخانه تصفیه آب RO، قسمت اسمز معکوس یک ویژگی اختیاری است که برخی از تولید کنندگان آن را درخواست می کنند.

یکی دیگر از اجزای تصفیه آب، پایش و درمان پاتوژن های بالقوه موجود در آب، مانند باکتری لژیونلا در برج های خنک کننده است. برخی از شهرها به طور طبیعی دارای باکتری لژیونلا در منبع آب محلی هستند . با این حال، ارسال آب از طریق یک تصفیه خانه در محل ممکن است به اندازه کافی همه باکتری ها را از بین نبرد یا از رشد آینده جلوگیری کند. جلوگیری از رشد باکتری در برج ‌های خنک‌کننده و سازه‌های صنعتی مشابه می ‌تواند از آنها در تاسیسات محافظت کند. بنابراین جنبه دیگری از تصفیه آب صنعتی شامل آزمایش و درمان رشد بالقوه باکتری است.

این جنبه‌ های تصفیه آب صنعتی همگی بر هزینه کل استفاده از آب برای تولید تأثیر می‌ گذارند؛ در حالی که جنبه های متعدد تصفیه آب پیچیدگی هایی را برای برنامه ریزی و بودجه بندی برای این جزء از یک کارخانه ایجاد می کند، همه این بخش ها برای عملیات ضروری هستند. هر تأسیساتی که از آب فرآیندی استفاده می کند، برای تهیه آب فرآیندی به نوعی تصفیه آب نیاز دارد.

چرا تاسیسات تولیدی به تصفیه آب در محل نیاز دارند؟

nezarat bar tasfiyeh abe cooling tower

آب فرآیندی بخشی جدایی ناپذیر از عملیات کارخانه برای انواع تاسیسات تولیدی را فراهم می کند. تصفیه آب در محل بیشترین میزان کنترل را بر روی کیفیت آب فرآیند فراهم می کند. بسیاری از فرآیندهای تولید برای عملیات به آب نیاز دارند، اما منابع آب شهری ممکن است الزامات این کاربردها را برآورده نکنند.

برخی از تاسیسات برای خلوص آبی که استفاده می کنند محدودیت های سختی دارند. به عنوان مثال، تولید کنندگان مواد غذایی و نوشیدنی، معمولاً از اسمز معکوس برای تهیه آب آشامیدنی برای تولید غذا یا نوشیدنی نیاز دارند. شرکت های داروسازی ممکن است برای تولید دارو به آب تصفیه شده نیز نیاز داشته باشند. فرآیندهایی که از آب برای مصارف انسانی یا به عنوان بخشی از کالاهای تولیدی برای مصارف انسانی استفاده نمی کنند، ممکن است همچنان به آب تصفیه شده نیاز داشته باشند.

آب اولترافیلتر شده برای حذف گل و لای و حتی ویروس ها از یک فیلتر بسیار ریز عبور می کند. آب قبل از اینکه برای تصفیه اسمز معکوس تحت فشار قرار گیرد تحت فشار کم از این فیلتر عبور می کند. حذف گل و لای ریز و سایر ذرات، آب را برای استفاده در بویلرها و سایر فرآیندها آماده می کند. پس از تصفیه، آب دیگر مواد جامد حل شده ای ندارد که می تواند باعث ایجاد رسوب در داخل سیستم ها یا تداخل با مواد شیمیایی اضافه شده به آب شود. با این حال، حتی پس از تصفیه در محل، ممکن است آب همچنان به افزودنی های شیمیایی برای جلوگیری از خوردگی، کشتن باکتری ها یا محافظت در برابر یخ زدگی نیاز داشته باشد.

برآورد هزینه تصفیه خانه آب کولینگ تاور

هنگام ایجاد بودجه برای تصفیه آب یک کارخانه تولیدی، سؤالاتی مانند هزینه یک کارخانه اسمز معکوس و هزینه تصفیه آب آشامیدنی برای یک کارخانه مهم است. با این حال، اینها تنها جنبه های تصفیه آب در یک مرکز تولیدی نیستند. در واقع، این اجزای یک مرکز تولیدی فقط آب را برای استفاده های بعدی آن در تولید آماده می کند. به عنوان مثال، یک تصفیه خانه آب آشامیدنی ممکن است آب شهری را برای استفاده در تولید غذا یا نوشیدنی آماده کند.

آب تصفیه شده با اسمز معکوس تمام مواد معدنی و مواد شیمیایی اضافی را حذف می کند تا تا حد امکان خالص شود. برخی از فرآیندهای تولید به آب تصفیه شده نیاز دارند. با این حال، اجزای سرمایشی و گرمایشی تأسیسات نیز به آب تصفیه شده نیاز دارند. به عنوان مثال، شروع با آب تصفیه شده در یک سیستم حلقه بسته تضمین می کند که بازدارنده های خوردگی می توانند به طور موثر وظایف خود را در آب انجام دهند. مواد معدنی یا مواد شیمیایی موجود در آب تصفیه نشده می توانند با این و سایر افزودنی ها در آب حلقه بسته تداخل ایجاد کنند.

یکی دیگر از هزینه های کارخانه RO مربوط به تجهیزات و مواد شیمیایی مورد نیاز برای نگهداری بویلرها، برج های خنک کننده و سیستم های حلقه بسته است. آب در این سیستم ها برای محافظت از ظروف و لوله ها در برابر خوردگی نیاز به تصفیه دارد. آب موجود در این سیستم ها بسته به محل و کاربرد آنها ممکن است به مواد شیمیایی اضافی مانند گلیکول برای محافظت در برابر یخ زدگی نیز نیاز داشته باشد.

عوامل موثر بر هزینه تصفیه آب برج خنک کننده

عوامل متعددی بر هزینه کل تصفیه آب در برج های خنک کننده تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، انتخاب اسمز معکوس هزینه را افزایش می دهد زیرا این شکل از تصفیه به تجهیزات گران تری برای اطمینان از خلوص آب نیاز دارد. علاوه بر این، انتخاب فیلرهای خود تمیز شونده به جای فیلترهای یکبار مصرف، هزینه اولیه تاسیسات تصفیه آب را افزایش می دهد اما هزینه های نیروی کار، تعویض و کل هزینه مالکیت را در مقایسه با فیلترهای یکبار مصرف کاهش می دهد .

سایر عواملی که بر هزینه کل تصفیه آب تأثیر می گذارد عبارتند از اندازه تأسیسات تولیدی و مقدار آبی که برای پردازش نیاز دارد. تاسیسات بزرگتر که نیاز به آب بیشتری دارند هزینه های بیشتری برای احداث تصفیه خانه در محل خواهند داشت.

در نهایت، انواع تصفیه آب فرآیندی مورد نیاز بر هزینه کل تأثیر خواهد گذاشت. تأسیسات با بویلرهای متعدد، برج های خنک کننده و سیستم های مدار بسته نسبت به سایت هایی که تجهیزات کمتری دارند به تجهیزات تصفیه آب و مواد شیمیایی بیشتری نیاز دارند. تنها راه برای برآورد دقیق هزینه کل از طریق ارزیابی حرفه ای نیازهای تاسیسات شما برای تصفیه آب و تصفیه آن برای کاربردهای فرآیندی فردی در اطراف کارخانه است.

اهمیت تصفیه آب برای کاربردهای گیاهی

در حالی که آب تصفیه به آن اجازه می دهد تا در سراسر تاسیسات برای استفاده به عنوان آب فرآیندی حرکت کند، احتمالاً برای اطمینان از عملکرد آن در حد نیاز به تصفیه اضافی برای کاربردهای خاص نیاز دارد. حتی خالص ترین آب نیز در نهایت می تواند موادی را که منجر به خوردگی، رشد باکتری ها یا یخ زدگی می شوند، جمع کند. بنابراین، اضافات شیمیایی و تجهیزات مورد استفاده برای حفظ آب تمیز، اجزای ضروری برای برج های خنک کننده، بویلرها و سیستم های حلقه بسته هستند. به عنوان مثال، در سیستم های حلقه بسته، آب فرآیند نیاز به عوامل جلوگیری از خوردگی اضافه شده به آب تغذیه دارد.

عملیات شیمیایی و تجهیزات ما تضمین می کند که آب تصفیه شده دارای ویژگی های مورد نیاز برای جلوگیری از آسیب رساندن به سیستم است. حفظ تعادل مستلزم نظارت منظم بر سطوح شیمیایی است. با نظارت مناسب، می توانید مطمئن باشید که مواد شیمیایی اضافه شده به آب فرآیند با موفقیت از خوردگی و یخ زدگی جلوگیری می کند.

اجزاء موجود در تصفیه آب برج خنک کننده برای لیست قیمت کارخانه

diagrame systeme tasfiyeh abe cooling tower

هنگامی که به دنبال آب برای یک فرآیند خاص هستید، هزینه به نوع تصفیه بستگی دارد. به عنوان مثال، اجزاء و مواد شیمیایی احتمالی برای برج های خنک کننده می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بازدارنده های خوردگی
  • بیوسیدهای غیر اکسید کننده یا اکسید کننده
  • مواد شیمیایی قبل از فرایند تصفیه
  • عوامل بازدارنده ایجاد کف
  • کنترل گرهای رسانایی آب
  • ارتباط با آب سنج ها
  • پمپ های شیمیایی
  • مخازن مواد شیمیایی یا بیوسید
  • کاوشگرهای آزمایشی
  • تخلیه شیر برقی
  • فلو سوئیچ ها (سوئیچ های جریان)

نتیجه گیری

تصفیه آب در برج خنک کننده یک جنبه ضروری برای حفظ سلامت و کارایی کلی یک کسب و کار است. در حالی که مزایای زیادی برای تصفیه آب وجود دارد، برخی از جنبه های منفی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، مانند پتانسیل تشکیل رسوب آهکی که منجر به افزایش هزینه ها می شود. برای اطمینان از موثر و کارآمد بودن فرآیند تصفیه آب، سرمایه‌گذاری در یک برنامه نگهداری پیشگیرانه رسوب‌ زدایی شیمیایی، از جمله راه‌حل‌ های رسوب‌ زدایی صنعتی برای کاهش منظم رسوب آهک، بسیار مهم است. با کارشناسان شرکت های سازنده برج خنک کننده تماس بگیرید تا مطمئن شوید که از محلول رسوب زدایی صنعتی مناسب برای حذف رسوبات در سیستم تصفیه آب برج خنک کننده خود استفاده می کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=96753

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.