افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
2

هزینه جنگ غزه تل آویو را مجبور به افزایش قیمت بنزین کرد

  • کد خبر : 192212
هزینه جنگ غزه تل آویو را مجبور به افزایش قیمت بنزین کرد

به گزارش بازار، وزارت انرژی و زیربنای رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حداکثر قیمت بنزین بدون سرب کنترلی دولتی (اکتان 95) از نیمه شب چهارشنبه به میزان قابل توجهی افزایش یافته و قیمت جدید حدود 7.38 مثقال در هر لیتر (2 02 دلار آمریکا) است. . این تغییر در پی افزایش قیمت نفت در بازارهای […]

به گزارش بازار، وزارت انرژی و زیربنای رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حداکثر قیمت بنزین بدون سرب کنترلی دولتی (اکتان 95) از نیمه شب چهارشنبه به میزان قابل توجهی افزایش یافته و قیمت جدید حدود 7.38 مثقال در هر لیتر (2 02 دلار آمریکا) است. .

این تغییر در پی افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی و کاهش ارزش رقم در دوره محاسبه قیمت رخ داده است.

به گزارش گلوبس، قیمت جدید بنزین در شرایطی که تحت تأثیر چندین دلیل از جمله ادامه جنگ در غزه، تنش در دریای سرخ و همچنین درگیری های مداوم بین روسیه و اوکراین است، بالاترین قیمت بنزین از جولای 2022 است. ، افزایش قیمت سوخت و تشدید چالش های پیش روی بازار که تحت تاثیر نوسانات انرژی است.

این روزنامه به نقل از کارشناسان اعلام کرد که تصمیم بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل برای عدم تمدید کاهش مالیات بر تولید بنزین، اوضاع در کره را تشدید کرده است.

از آوریل 2022 تا پایان سال 2023، وزارت دارایی اسرائیل تعرفه های گمرکی را کاهش داد تا قیمت بنزین اکتان 95 را تثبیت کند و اطمینان حاصل کند که آنها اندکی زیر 7 شیلینگ در لیتر باقی می مانند، در حالی که کاهش مالیات اعمال می شود. همچنین لغو شده است که بر اساس ارقام این وزارتخانه باعث از دست رفتن بیش از یک میلیارد روپیه از درآمد دولت در سال گذشته شده است که بخشی از کاهش بودجه اصلاح شده کابینه برای سال 2024 در سایه جنگ محسوب می شود. .

هزینه ماهانه خزانه داری اسرائیل برای پرداخت یارانه بنزین بین 100 تا 200 میلیون شیکل (بین 27.56 تا 55.12 میلیون دلار) بسته به نوسانات قیمت در بازار جهانی و نوع مبادله مثقال در برابر دلار متغیر است.

وزارت دارایی اسرائیل 1.1 میلیارد شیکل (303.18 میلیون دلار) در بودجه سال 2023 برای کاهش مالیات سوخت اختصاص داد و این کاهش ها برای اولین بار در آوریل 2022 توسط وزیر دارایی سابق، آویگدور لیبرمن، پس از شروع جنگ بین روسیه و اوکراین ارائه شد.

گلوبس گزارش داد: کارشناسان درباره پیامدهای اقتصادی گسترده تر افزایش قیمت سوخت، که در بحبوحه موجی از افزایش قیمت ها که چندین بخش از اقتصاد اسرائیل را تحت تأثیر قرار داده است، ابراز نگرانی کردند.

علاوه بر افزایش قیمت بنزین، گزارش ها حاکی از افزایش 2.6 درصدی قیمت محصولات غذایی و قیمت تمام شده برق در اول بهمن ماه است و اثر چند برابری افزایش قیمت برق به سایر بخش ها نیز کشیده می شود. از جمله قیمت آب

در اوایل ژانویه، رژیم صهیونیستی به دلیل هزینه‌های سرسام‌آور جنگ غزه که شامل کاهش هزینه‌ها در بخش‌های مهم اقتصاد اسرائیل و همچنین کاهش تخصیص بودجه به وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی بود، مجبور به تصویب بودجه اصلاح‌شده سال 2024 شد.

از زمان تهاجم نظامی اسرائیل به نوار غزه، اقتصاد این رژیم دچار رکود تدریجی شده و بخش‌ها تقریباً دچار فلج کامل شده‌اند و فعالیت در سایر بخش‌ها به حداقل رسیده است، در حالی که مقامات رسمی رژیم صهیونیستی نتایج فصلی را گزارش کرده‌اند: پایان دوره اقتصاد این رژیم در سال 2023 تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

بودجه سال 2024 رژیم صهیونیستی به دلیل هزینه های جنگی به 582 میلیارد مثقال (156 میلیارد دلار) افزایش یافته است که به دلیل جنگی که در حال انجام است، نسبت به بودجه اولیه مصوب سال جاری، 55 میلیارد مثقال (14.7 میلیارد دلار) افزایش یافته است. پرداخت شده.

بنابراین انتظار می رود کسری بودجه کلی رژیم صهیونیستی نسبت به قبل از جنگ سه برابر شود و به 6.6 درصد تولید ناخالص داخلی برسد، هرچند مقامات اسرائیلی این کسری را تا 10 درصد پیش بینی کرده بودند.

بنابر اعلام کابینه رژیم صهیونیستی، جنگ غزه که از 7 اکتبر آغاز شد، پس از زیان های پیش بینی شده 1.4 درصدی رشد اقتصادی در سال جاری، این رژیم در سال گذشته به کاهش 1.1 درصدی رشد اقتصادی در سال جاری منجر خواهد شد.

بر اساس هشدار رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی، هزینه های مالی مستقیم جنگ برای رژیم صهیونیستی تا سال های 2023 تا 2025 به 68 میلیارد دلار خواهد رسید.

بانك مركزي رژيم صهيونيستي پيش از اين هزينه جنگ را 54 ميليارد دلار اعلام كرده بود، در حالي كه به گفته رسانه هاي رژيم صهيونيستي و غرب، مجموع خسارات اقتصادي مستقيم و غيرمستقيم رژيم اشغالگر بالغ بر 54 ميليارد دلار بوده است. 165 میلیارد دلار .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=192212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.