افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
0

هر چه مردم فلسطین در مورد آینده خود بپذیرند، ما نیز همان را می پذیریم

  • کد خبر : 375480
هر چه مردم فلسطین در مورد آینده خود بپذیرند، ما نیز همان را می پذیریم

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه با چه زبانی بگوییم می خواهیم کشور و منطقه خود را آباد کنیم و با کسی سر جنگ نداریم، گفت: ما به دنبال جنگ و درگیری نیستیم بلکه زمانی که فشارها و اقدامات علیه ما تشدید می شود. هر روز می شود و گسترش می یابد، شاید نتیجه چیزی […]

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه با چه زبانی بگوییم می خواهیم کشور و منطقه خود را آباد کنیم و با کسی سر جنگ نداریم، گفت: ما به دنبال جنگ و درگیری نیستیم بلکه زمانی که فشارها و اقدامات علیه ما تشدید می شود. هر روز می شود و گسترش می یابد، شاید نتیجه چیزی باشد که ما نمی خواهیم. جواب منطق و بینش ما این نیست که هر روز بخواهند پای ایران را به جنگ باز کنند.

خبرگزاری میزان – مسعود مزیکیان در آخرین روز سفر خود به نیویورک، صبح امروز چهارشنبه به وقت محلی، در دیدار با جمعی از “متفکران بلندپایه آمریکایی” تاکید کرد که تمرکز اصلی خود در رقابت های انتخاباتی این است که ایران متعلق به همه ایرانیان است. . و همه کسانی که در ایران زندگی می کنند و دلبسته ایران هستند تا به سهم و توان خود در اداره و ساختن کشور نقش آفرینی کنند. بیایید ایران را در تعامل با همسایگان و جهان به جایگاه واقعی خود برسانیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما دنبال قانون، عدالت و انصاف هستیم، با هیچ کس در دنیا مشکلی نداریم و البته زیر بار ظلم نخواهیم رفت، تصریح کرد: برای من قابل قبول نیست که وقتی اتفاقی بیفتد. به فردی در کشور مستقلی مثل ایران اتفاق می افتد که کشورهای غربی همه افکار عمومی جهان را علیه ما بسیج می کنند، اما چگونه ممکن است در مقابل کشتار روزانه صدها کودک و زن بی گناه و حتی سکوت کنند. از عاملان این جنایات حمایت می کنند؟ آیا باید باور کنیم که ادعای آنها برای انسانیت و حقوق بشر صادق است و نه برای پیشبرد اهداف و منافع آنها؟

پزشکان جنایتکار رژیم صهیونیستی به عنوان میهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران در ترور شهید هانیه در تهران تشریح و تصریح کردند که در روز تحلیف وی به عنوان رئیس جمهور این کشور دقیقاً اقدامی در مخالفت با اظهارات آنها بوده است. نزدیک می شود. برای تعامل با جهان: صهیونیست ها تلاش می کردند مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری را برای تضعیف ایران نشان دهند، اما وقتی نقشه هایشان ناکام ماند، سعی کردند با یک اقدام تروریستی ما را وارد میدان رویارویی و درگیری کنند و سپس به مردم بگویند. دنیا که جمهوری اسلامی ایران هم مثل ماست به دنبال تنش و درگیری است.

رئیس جمهور تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از تشدید تنش و درگیری صبور بود، اما رژیم صهیونیستی به اوج وحشیگری و جنایتکاری خود رسیده است. درگیری در منطقه باز خواهد شد، ما در برابر این توطئه با خویشتن داری عمل خواهیم کرد. اما به دلیل شدت و گستردگی جنایات رژیم صهیونیستی چه در داخل و چه در منطقه، احساسات عمومی آسیب جدی دیده است و ممکن است اوضاع به نحوی از کنترل خارج شود.

وی با تاکید بر اینکه با چه زبانی بگوییم می‌خواهیم کشور و منطقه خود را توسعه دهیم و با کسی در جنگ نیستیم، گفت: ما به دنبال جنگ و درگیری نیستیم، بلکه فشارها و اقدامات علیه ما هر روز تشدید می‌شود. روز روز می چرخد ​​و گسترش می یابد، شاید نتیجه چیزی باشد که ما نمی خواهیم. جواب منطق و بینش ما این نیست که هر روز بخواهند پای ایران را به جنگ باز کنند.

رئیس‌جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه ما به برجام پایبند بودیم، خاطرنشان کرد: در زمانی که برجام اجرا می‌شد، آمریکایی‌ها و غربی‌ها به همراه بازرسان آژانس جاسوسی را برای کارشکنی در تأسیسات هسته‌ای ایران برای معرفی تعهدات خود به ایران فرستادند. بیرون : اینگونه است که آمریکایی ها پس از هر توافقی سعی می کنند به هر بهانه ای بار تعهدات طرف مقابل را بالا ببرند تا آن را به عقب برانند و قدم به قدم تضعیف کنند و سپس مطالبات خود را به گوش ضعیفان برسانند. طرف برای تحمیل

پزشکان با طرح این سوال که ایران کدام تروریست را تربیت کرده، چه اقدام تروریستی انجام داده و یا از چه گروه تروریستی ساخته و حمایت کرده است، گفتند: در مقابل آمریکایی ها و از سوی دیگر صهیونیست ها روزانه ترور می کنند. و گروه هایی مانند داعش می سازند و حمایت می کنند. چه کسی علیه داعش جنگید و چه کسی آن را ایجاد کرد؟ قهرمان مبارزه با داعش چه کسی بود؟ و چه کسی او را وحشیانه به قتل رساند؟

رئیس جمهور با تاکید مجدد بر اینکه تمرکز اصلی ما استفاده از تمام توان و توان خود برای ساختن ایران است، افزود: ما با همسایگان خود و سایر کشورهای جهان مشکلی نداریم و حتی اعلام کردیم که به دنبال ایجاد یک شبکه ارتباطی گسترده هستیم. . در منطقه ای که امکان برقراری روابط و تبادلات راحت تر را با مردم همه کشورهای منطقه فراهم می کند و ما به دنبال آماده سازی امنیتی، اقتصادی و سیاسی برای این کار هستیم.

پزشکان تصریح کردند: برعکس رژیم صهیونیستی که ادعای مبارزه با تروریست ها را دارد، نوزادان را در بیمارستان ها و کودکانی را که در آغوش مادرانشان هستند به وحشیانه ترین شکل ممکن می کشد و حامیان آن نیز می گویند که ما به دنبال آرامش منطقه هستیم. سوال من این است که اگر هدف از این اقدامات آرامش منطقه باشد، اگر نمی خواستند منطقه را آرام کنند، چه می شد؟

رئیس جمهور با بیان اینکه دفاع ما از ملت فلسطین، دفاع دینی از مظلوم در برابر ظالم است، تصریح کرد: هر چه مردم فلسطین در مورد آینده خود بخواهند و بپذیرند، ما نیز همان را می پذیریم. اگر می گویید از دموکراسی دفاع می کنید، اجازه دهید ساکنان آن سرزمین آزادانه سرنوشت خود را فارغ از مذهب و نژاد انتخاب کنند. چرا می خواهیم جای ظالم و مظلوم را عوض کنیم تا صهیونیست ها فلسطینی ها را آواره کنند یا برعکس؟ کدام صدها هزار نفر در طرف مقابل را به وحشیانه ترین شکل ممکن به قتل رسانده و به شهادت رسانده است؟ اگر اینقدر مظلوم باشید چه عکس العملی نخواهید داشت؟

دکتر در بخشی دیگر از سخنان خود به جنگ روسیه و اوکراین اشاره کرد و خاطرنشان کرد: باید گفت که افراط و تفریط آمریکا و غرب برای گسترش مرزهای ناتو بود که این وضعیت را به وجود آورد و اکنون تلاش می کنند راه های مختلف با ادامه جنگ منافع. اما به هر حال جمهوری اسلامی ایران هیچ جنگی را به رسمیت نمی شناسد و اساساً معتقدیم جنگ به نفع هیچکس نیست. ما به روسیه یا هیچ کشور دیگری کمک نمی کنیم و برای جنگ سلاح نمی دهیم.

رئیس جمهور همچنین درباره تقویت روابط ایران با روسیه و چین گفت: وقتی آمریکایی ها همه درهای خود را به روی ما می بندند نباید انتظار داشته باشند که ما بسته بمانیم یا از آنها التماس کنیم که با ما تعامل داشته باشند. برای رفع نیازهای کشورمان، روابط خود را با کشورهایی که مایل به همکاری با ما بر اساس احترام و منافع متقابل هستند، گسترش داده ایم. اگر امکان تعامل با کشورهای غربی وجود داشته باشد از آن استقبال می کنیم اما مطمئنا دوستانی که در روزهای سخت با ما همکاری کردند را فراموش نمی کنیم.

با طرح این سوال که کدام طرف مقصر بی اعتمادی عمیق ایران، آمریکایی ها و غربی هاست؟ و افزود: چه کسانی در حمله به ایران از صدام حمایت کردند؟ آیا می‌توان پذیرفت که بمب‌ها و موشک‌های شیمیایی که به سوی مردم ایران هدف گرفته شده، بدون مجوز و چراغ سبز آمریکا به رژیم بعث رسیده است؟ ما از گفت‌وگو برای رفع بی‌اعتمادی استقبال می‌کنیم، اما از زور استفاده نمی‌کنیم و هر کاری لازم است انجام می‌دهیم تا کسی جرات حمله به خاک ما را نداشته باشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر طرف های غربی به تعهدات خود در قبال ایران عمل کنند و اعتمادسازی کنند، می توانیم درباره موضوعات دیگر بحث و درک کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375480

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.