افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

“هر سه شنبه، یک مدرسه”؛ طرحی برای افزایش سرانه آموزش – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 250057
“هر سه شنبه، یک مدرسه”؛  طرحی برای افزایش سرانه آموزش – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

خبرگزاری مهر گروه استان ها: فاطمه سعادتیان نیک: مقام معظم رهبری در اردیبهشت 1392 در دیدار اعضای هیئت مدیره جامعه خیران مدرسه ساز فرمودند: «در هر کاری که مسئولان کشور و مدیران ارشد کشور به مردم سپرده بودند، این کار بود. موفق، این کار به جلو حرکت کرد، این یک تجربه است، این چیزی است […]

خبرگزاری مهر گروه استان ها: فاطمه سعادتیان نیک: مقام معظم رهبری در اردیبهشت 1392 در دیدار اعضای هیئت مدیره جامعه خیران مدرسه ساز فرمودند: «در هر کاری که مسئولان کشور و مدیران ارشد کشور به مردم سپرده بودند، این کار بود. موفق، این کار به جلو حرکت کرد، این یک تجربه است، این چیزی است که ما باید یاد بگیریم. وی در ادامه گفت: حضور جمعی از خیرین مدرسه ساز یکی از پدیده های مبارک انقلاب و کشورمان است.

مسئولان استان خراسان رضوی و شهر مشهد با استفاده از این راهکار جدی با کمک خیرین سعی در کاهش مشکلات جدی فضای آموزشی این شهر به ویژه حاشیه شهر داشتند. تلاشی که از آبان 1402 رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و با اجرای طرح سه شنبه امید «هر سه شنبه یک مدرسه» تداوم و سرعتی مضاعف یافت.

طرح سه شنبه امید “هر سه شنبه یک مدرسه” که با افتتاح دبستان دوازده کلاسه امام موسی کاظم افتتاح شد.به) در یکی از مناطق مشهد طرحی به اجرا گذاشته شد که بر اساس آن هر سه شنبه یک مدرسه در یکی از مناطق شهر مشهد افتتاح شود که مسئولان را مجبور به تلاش مضاعف کرده است.

تشویق خیرین و ایجاد پرتو امید در بین افراد و خانواده دانش آموزان.

استاندار مشهد در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح دلایل و اهداف آغاز طرح سه شنبه امید “هر سه شنبه یک مدرسه” پرداخت و گفت: با توجه به کمبود سرانه فضای آموزشی در شهر مشهد به ویژه در حاشیه شهر باید اقدام و فکر جدی کرد زیرا این معضل در برخی مناطق این شهر بسیار بحرانی شده بود.

محسن داوری با بیان اینکه برای استفاده از ظرفیت مردم برای حل این معضل خیرین را روی صحنه بردیم افزود: از سوی دیگر تلاش می کنیم با اجرای طرح از ظرفیت رسانه ها برای ایجاد امید در بین مردم و افزایش مشارکت استفاده کنیم. پروژه سه‌شنبه امید هر سه‌شنبه یک مدرسه از آن در ساخت مدارس استفاده کنیم.

وی تشویق خیرین و ایجاد بارقه امید در بین مردم و خانواده دانش آموزان را از مهمترین اهداف طرح سه شنبه امید هر سه شنبه یک مدرسه عنوان کرد و ابراز داشت: خوشبختانه ارتباط مدرسه ای وجود ندارد. “. در مشهد.”

سرانه فضای آموزشی در شهر مشهد 3.2 متر مربع است.

فرماندار مشهد با اشاره به تفاوت سرانه تحصیلی در مدارس این شهرستان با سرانه آموزش و پرورش استان و استاندارد آن، تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی در مشهد 3.2 متر مربع است که از البته در برخی از مناطق حاشیه شهر به 1.2 متر مربع می رسد. سرانه استان حدود 5 و استاندارد سرانه 8 متر مربع است.

داوری به نقش موثر خیرین در نهضت مدرسه سازی اشاره و تصریح کرد: زمانی که خیری سر کار می آید، برکت او به گونه ای است که سرعت کار در مدرسه سازی افزایش می یابد و هزینه های آن کاهش می یابد و از سوی دیگر مردم را نگران می کند. از این مدارس بیشتر

وی با بیان اینکه از آبان ماه سال گذشته تاکنون هر سه شنبه شاهد افتتاح یک مدرسه بدون وقفه در شهر مشهد بوده ایم، خاطرنشان کرد: علاوه بر کمک خیرین، روند ساخت مدرسه نیز با شتاب ادامه دارد. جذب اعتبارات تولید می شود و تا پایان سال 1404 تلاش می کنیم با رفع بسیاری از نواقص فضاهای آموزشی در مشهد شاهد رشد سرانه این شاخص باشیم و به استانداردها نزدیک شویم.

فرماندار مشهد کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی را از مهمترین مشکلات حوزه آموزش و پرورش این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: توجه به حوزه تعلیم و تربیت امری زیرساختی است که باید به آن توجه شود.

داوری با تاکید بر اینکه مدرسه وسیله ای برای تحقق آموزش است، خاطرنشان کرد: البته این موضوع مقدماتی است و باید برای ارتقای سطح علمی، فرهنگی و اجتماعی جامعه از طریق آموزش که هدف اصلی است، برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

وی به نقش مهم و موثر معلمان در تحقق اهداف عالی تعلیم و تربیت و تعلیم و تربیت اشاره کرد و تاکید کرد: مخاطب مربیان و معلمان جامعه ای هستند که کمترین آگاهی را نسبت به دستاوردها و رویکردهای نظام اسلامی و در نتیجه مخالف دارند. این افراد مخاطب هجمه دشمنان اسلام نیز هستند.

داوری به تلاش دشمن برای تسلط بر افکار نسل جوان اشاره کرد و افزود: معلمان مهمترین افرادی هستند که می توانند با جهاد رویکردها، دستاوردها، آرمان ها و افق های انقلاب اسلامی را به درستی برای آینده سازان اسلامی تبیین کنند. انقلاب.” کشور.”

افزایش سرانه تحصیلی در مناطق حاشیه شهر مشهد

سیدامیر شوشتری مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این خصوص با بیان اینکه در سه سال اخیر سرانه تحصیلی در مناطق حاشیه شهر مشهد یک متر مربع افزایش یافته است، اظهار داشت: در سال 1385، در سال 1394، در سال 1380، شاهد افزایش سرانه تحصیلی در حاشیه شهر مشهد هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه چهار هزار کلاس درس علاوه بر اعتبارات نوسازی در مرحله نوسازی قرار دارند، افزود: اگرچه سرانه آموزش و پرورش خراسان رضوی نسبت به کشور کمتر است، اما با اجرای بهره وری در سال جاری ، سعی می کنیم این عدد را تا حد امکان بالا ببریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه 25 درصد مدارس این استان در وضعیت نامناسبی قرار دارند و نیازمند نوسازی هستند، گفت: خیرین در 30 درصد از مجموع 1500 کلاس درس ساخته شده در گذشته در استان خراسان رضوی مشارکت داشته اند. سال

شوشتری کاهش مدارس کانکسی را یکی از محورهای مهم آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد و افزود: طی یک سال گذشته 60 مدرسه کانکسی در این استان ایجاد شده است. بیاورید و به جای آن کلاس درس ساخته شد.

سکوی احداث 5 هزار کلاس درس در خراسان رضوی

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی در نشست خبری روز معلم با بیان اینکه میانگین سرانه تحصیلی در کشور 5.2 مترمربع است، اظهار داشت: در سال 1385، در سال 1380، در سال 1390، در سال 1390 به طور متوسط ​​سرانه آموزش و پرورش در کشور 5.2 متر مربع است. این سرانه در خراسان رضوی 4.3 متر مربع و در حاشیه شهر مشهد 4.3 متر مربع است. پایین ترین سطح ممکن یعنی 2 متر مربع.

جاسم حسین پور افزود: سرانه فضای آموزشی در سراسر کشور اعم از فضاهای آموزشی، آموزشی و ورزشی برای هر دانش آموز 5.2 متر مربع و در استان خراسان رضوی 4.3 متر مربع است.

وی با بیان اینکه استاندارد تعیین شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 8.2 متر مربع فضا برای هر دانش آموز است، تاکید کرد: بهره وری از مهمترین اقداماتی بود که در سال گذشته با تلاش مسئولان کشوری و استانی انجام شد که از نظر اندازه نمونه ای در کشور بودیم.

حسین پور خاطرنشان کرد: بر این اساس سکوی ساخت ۵۰۰۰ کلاس های درس در سطح استان و مشهد به ویژه حاشیه شهر فراهم شده است و امیدواریم امسال این طرح تولیدی اجرایی شود.

بهره برداری از 16 مدرسه در روز سه شنبه افتتاحیه بخش بداکان

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش بداکان وی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان می کند که از ابتدای آبان ماه ۱۴۰۲ و در ابتدای طرح سه شنبه امید “هر سه شنبه یک مدرسه افتتاح می شود” تاکنون 16 مدرسه افتتاح شده است، گفت: این مدارس دارای 175 کلاس درس هستند که برای ساخت آنها 186 میلیارد تومان هزینه شده است.

محمدحسین عبداللهی افزود: از اواسط سال 1401 تاکنون 218 کلاس درس با هزینه ای بالغ بر 257 میلیارد تومب تشکیل شده است. بداکان افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت این تعداد کلاس درس بدون عنایت الهی، همت خیرین، همکاری اداره کل توانبخشی و تجهیز مدارس، انجمن مدرسه سازان و اداره کل آموزش و پرورش میسر نمی شد. توسط جوراسان رضوی

مدیر آموزش و پرورش بداکان وی با اشاره به افتتاح استخر، دو سالن ورزشی و یازده زمین ورزشی گفت: هفته آینده چهار زمین چمن مصنوعی آماده افتتاح است و برای ساخت و تجهیز آنها 41 میلیارد تومان هزینه شده است.

عبداللهی گفت بداکان وی با 160 هزار دانش آموز پرجمعیت ترین منطقه آموزشی کشور است، تاکید کرد: نهضت مدرسه سازی تا رفع کامل مشکل کمبود فضاهای آموزشی در این منطقه ادامه دارد.

وی با قدردانی از کمک های خیرین نیکوکار خاطرنشان کرد: اهمیت حضور و مشارکت خیرین به حدی است که اکثر ساختمان های مدارس در بداکان انجام شد، با تلاش و کوشش خیرین انجام شد و با ساخت مدرسه در واقع یک روضه رضوان برای خود و خانواده می سازند.

بدون شک حفظ استقلال، اقتدار و عزت کنونی جمهوری اسلامی نیازمند آینده سازانی متخصص و متعهد در عرصه های مختلف است. متخصصانی که در ساختار نظام آموزشی کشور رشد می‌کنند و کلاس درس استاندارد و مناسب به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های ضروری، نقش مؤثری در تحقق اهداف آن‌ها دارند.

در سالی که «جهش سازنده با مشارکت» نام دارد، به فرموده مقام معظم رهبری، طرح سه شنبه امید «هر سه شنبه مدرسه است» می تواند تجربه موفقی برای اجرای طرح های مستمر و برنامه ریزی شده با مشارکت اقشار مختلف باشد. برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=250057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.