افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

هر روز دانه های سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانید

  • کد خبر : 369256
هر روز دانه های سالم را در رژیم غذایی خود بگنجانید

آفتاب نیوز: در اینجا 9 دانه خوراکی وجود دارد که به بهترین وجه در رژیم غذایی شما هر روز گنجانده می شود: دانه چیا: فقط دو قاشق غذاخوری از این دانه ها تقریباً 10 گرم فیبر دارد. دانه چیا سرشار از پروتئین، چربی های امگا 3، کلسیم، منگنز و فسفر است. دانه چیا همچنین سرشار […]

آفتاب نیوز:

در اینجا 9 دانه خوراکی وجود دارد که به بهترین وجه در رژیم غذایی شما هر روز گنجانده می شود:

دانه چیا: فقط دو قاشق غذاخوری از این دانه ها تقریباً 10 گرم فیبر دارد. دانه چیا سرشار از پروتئین، چربی های امگا 3، کلسیم، منگنز و فسفر است. دانه چیا همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها با تشکیل رادیکال های آزاد که به مولکول های سلولی آسیب می رسانند، روند پیری را تسریع می کنند و به ظهور بیماری هایی مانند سرطان کمک می کنند، مقابله می کنند.

برنج قهوه ای: آنتی اکسیدان های موجود در این برنج 30 برابر بیشتر از برنج سفید است. برنج قهوه ای همچنین منبع خوبی از فولات، منیزیم، فسفر، روی، ویتامین B6 و نیاسین است.

تخمه کدو تنبل: سرشار از ویتامین B، آهن، منیزیم، روی و پروتئین است. پروتئین دانه کدو تنبل در اسید آمینه ای به نام تریپتوفان بسیار متمرکز است که استرس و اضطراب را کاهش می دهد. این دانه ها همچنین حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای چرب ضروری هستند که به حفظ سلامت عروق خونی و کاهش کلسترول بد کمک می کنند.

کینولا: اگر به دنبال منابع پروتئینی سالم هستید، کینولا یکی از این گزینه‌ها است که 8 گرم پروتئین در هر فنجان دارد. کینولا همچنین سرشار از فیبر و آهن است و منبعی بدون گلوتن است.

دانه های کتان: این دانه ها منبع فیبر محلول هستند، کلسترول را کاهش می دهند و برای مدت طولانی احساس سیری می کنند. بذر کتان سطح قند خون را نیز کنترل می کند. دانه کتان حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است که برای سلامت چشم و مغز مفید است و تری گلیسیرید را کاهش می دهد.

گندم سیاه: این دانه های کوچک حاوی فیبرهای مفید برای سلامت قلب و دستگاه گوارش هستند. خولان دریایی به دلیل وجود اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است. امگا 3 همچنین التهاب را کاهش داده و سلامت قلب و عروق و مغز را تضمین می کند. ترب کوهی حاوی ترکیبات گیاهی به نام فیتوسترول است که سطح کلسترول خون را کاهش می دهد.

تخمه آفتابگردان: هر اونس از این دانه ها نیمی از نیاز روزانه شما به ویتامین E را تامین می کند. این دانه ها همچنین سرشار از چربی های سالم هستند. تخمه آفتابگردان منبع عالی ویتامین B و فولات است. این دانه ها از سلامت و سیستم ایمنی بدن به ویژه در دوران بارداری محافظت می کنند.

دانه کنجد یک انتخاب هوشمندانه برای کاهش سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید، جلوگیری از فشار خون بالا و تضمین سلامت کبد است. دانه های کنجد به دلیل داشتن مقادیر بالای ویتامین E از قلب و سیستم عصبی محافظت و تقویت می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.