افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
9

هر آنچه باید درباره ارجان و فرودگاه بین المللی آن بدانید

  • کد خبر : 20805
هر آنچه باید درباره ارجان و فرودگاه بین المللی آن بدانید
آیا وقتی صحبت از سفر به یک ساحل مدیترانه‌ای با شن‌های گرم و آب‌های فیروزه‌ای می‌شود، شما فقط به شهرهای شناخته‌شده مانند آنتالیا و سانتورینی فکر می‌کنید؟

شلوغی و البته گران‌بودن این شهرها، شما را از سفرکردن منصرف می‌کند؟ اگر جوابتان مثبت است، به شما پیشنهاد می‌کنیم به شهرهای مدیترانه‌ای کمتر شناخته‌‌شده هم فکر کنید! کشور قبرس که در جنوب ترکیه و در قلب مدیترانه قرار دارد، مقصد چندان آشنایی برای ایرانی‌ها نیست. با ما همراه باشید تا در این مقاله روش‌های سفر به قبرس شمالی و خریدن بلیط استانبول ارجان را بررسی کنیم.

ارجان در کجای نقشه واقع شده است؟

ارجان یا ارکان نام فرودگاهی است که در قسمت شمالی قبرس واقع شده و ۱۳ کیلومتر با شهر نیکوزیا (پایتخت کشور قبرس) فاصله دارد. فرودگاه بین‌المللی ارجان (Ercan International Airport) دومین فرودگاه بزرگ این کشور است و تنها پذیرای پروازهای مستقیم از مبدا کشور ترکیه خواهد بود. دولت ترکیه همیشه از برقراری پروازهای استانبول ارجان حمایت می‌کند و سعی دارد تنش‌های منطقه‌ای را به حداقل برساند. سفر به قبرس شمالی مزیت‌های بسیاری دارد، از جمله اینکه به نسبت پروازهای خارجی دیگر، قیمت پایین‌تری طلب می‌ند و شما می‌توانید با صرف هزینه کمتری، از یک کشور مدیترانه‌ای خوش ‌آب ‌و هوا دیدن کنید.

ارجان یک فرودگاه با موقعیت مکانی عالی است. بیشتر جاذبه‌های توریستی کشور قبرس در بخش شمالی آن قرار گرفته‌اند و مسافران می‌توانند با خرید بلیط استانبول ارجان، مستقیما وارد قبرس شمالی شوند و به‌راحتی، بدون نیاز به سفر داخلی طولانی، به همه بخش‌های دیدنی این منطقه دسترسی داشته باشند. فرودگاه ارجان همه نیازهای احتمالی مسافران را پیش‌بینی کرده و امکاناتی مانند تاکسی، اتوبوس و اجاره ماشین را در اختیار مسافران قرار خواهد داد. زمانی‌که وارد فرودگاه ارجان شوید، می‌توانید با توجه ‌به بودجه و مقصد مورد نظرتان، وسیله نقلیه انتخاب کنید.

هر ساله بیش‌از ۵ میلیون توریست وارد کشور قبرس می‌شوند که اکثر آن‌ها در بخش شمالی این کشور اقامت می‌کنند. جشنواره بین‌المللی زیتون در ماه اکتبر، جشنواره بین‌المللی موسیقی بلپایس در ماه‌های می و ژوئن، جشنواره جاز گیرنه در ماه دسامبر، شهر باستانی فاماگوستا، دروازه گیرنه، ساحل آلتین کوم و خطوط ساحلی پوشیده از نرگس‌های دریایی همه جاذبه‌هایی هستند که توریست‌ها را به بخش شمالی قبرس می‌کشانند.

برنامه پروازهای فرودگاه ارجان

در حال حاضر به دلیل وجود برخی تنش‌های سیاسی، بخش شمالی قبرس به‌عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته نمی‌شود و مرز هوایی و دریایی مستقل ندارد. کلیه سفرها به مقصد فرودگاه ارجان، از طریق مرزهای هوایی_دریایی ترکیه صورت می‌گیرد. پروازها از مبدا استانبول به مقصد فرودگاه ارجان در (ECN) قبرس شمالی، از دو فرودگاه صابیحا گوکچن (SAW) و فرودگاه استانبول (IST) انجام می‌شود. طول مدت پرواز هم حدود 1.5 ساعت است.

اگر داخل ایران هستید و می‌خواهید به قبرس شمالی بروید، حتما یک توقف در یکی از شهرهای ترکیه خواهید داشت. برای بلیط‌های صادر شده از ایران، این توقف معمولا در شهر استانبول خواهد بود. بلیط استانبول ارجان برای همه روزهای هفته وجود دارد.

 

 

اگر داخل خاک ترکیه هستید و مبدا شما شهر استانبول نیست، نگران نباشید، از سایر شهرهای بزرگ ترکیه مانند آنکارا، آنتالیا، ازمیر، آدانا، قاضی آنتپ و دیاربکر هم امکان پرواز به مقصد فرودگاه ارجان وجود دارد؛ با این تفاوت که تعداد این پروازها کمتر از پروازهای استانبول است و شما برای انتخاب روز پرواز محدودیت خواهید داشت.

اگر ساکن ایران و ترکیه نیستید، برای سفر به قبرس شمالی، نمی‌توانید به طور مستقیم وارد فرودگاه ارجان شوید؛ چراکه این فرودگاه منحصرا با خطوط هواپیمایی کشور ترکیه کار می‌کند. ساکنان کشورهای دیگر می‌توانند از طریق فرودگاه لارناکا (واقع در جنوب قبرس) وارد این کشور شوند و بعد، از طریق سفر زمینی در داخل خاک قبرس به سمت شهرهای شمالی حرکت کنند.

 

چند نکته که بهتر است قبل خرید بلیط استانبول ارجان بدانید

  • برای سفر به قبرس نیاز به دریافت ویزا دارید. ویزای کوتاه‌مدت و توریستی این کشور به شما اجازه می‌دهد حداکثر 90 روز در یک بازه زمانی 180 روزه در این کشور اقامت داشته باشید.
  • سفارت قبرس در ایران در آدرس تهران، زعفرانیه، خیابان رضا علی حسینی، خیابان محمود راضی، پلاک ۹ واقع شده است.
  • کشور قبرس جز حوزه شنگن نیست و با اخذ ویزای قبرس، نمی‌توانید به کشورهای اروپایی سفر کنید.
  • واحد پولی بخش شمالی کشور قبرس، لیر ترکیه است.
  • بلیط استانبول ارجان در روزهای شنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه کمترین تقاضای سفر و پایین‌ترین قیمت را دارد.
  • محبوب‌ترین ایرلاین‌هایی که پرواز استانبول_ارجان برگزار می‌کنند، ترکیش ایرلاین‌ و پگاسوس هستند.
  • پرطرفدارترین شهر توریست‌ها در قبرس شمالی شهر گیرنه (Girne) است. گیرنه تمام ویژگی‌های یک شهر جذاب مدیترانه‌ای را دارد. فروشگاه‌های متنوع، رستوران‌ها، کافه‌ها و تفریحات فضای باز همه برای جلب رضایت توریست‌ها طراحی شده‌اند. اگر می‌خواهید در های‌سیزن از گیرنه دیدن کنید، برای شلوغی شهر و اقامتگاه‌ها آماده باشید.

 

 

خرید بلیط هواپیما قبرس در فلای تودی

اگر قصد سفر به قبرس شمالی گرفته‌اید، ما با فراهم‌کردن بهترین خدمات مسافرتی، همراه شما هستیم. فلای تودی با ارائه بالاترین تنوع بلیط هواپیمای خارجی و داخلی، امکان رزرو هتل‌های خارجی، بیمه مسافرتی و … سفر به هر نقطه از جهان را برای شما آسان می‌کند. برای خرید بلیط استانبول ارجان کافی است وارد سایت فلای تودی شوید، مبدا، مقصد و تاریخ تقریبی سفرتان را وارد کنید، همه پروازهای موجود برای شما نمایش داده می‌شود. می‌توانید از فیلترهای نوع ایرلاین، ساعت پرواز، قیمت پرواز و تعداد توقف‌ها استفاده کنید و بلیطی را بخرید که متناسب با بودجه و نیاز شما باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=20805

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.