افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

هریس همچنان پیشتاز است/ سرنوشت انتخابات آمریکا چه خواهد شد؟

  • کد خبر : 319171
هریس همچنان پیشتاز است/ سرنوشت انتخابات آمریکا چه خواهد شد؟

به گزارش رکنا، ” جو بایدن 81 سال رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا که پس از عملکرد ضعیف خود در دوره اول، عنوان “پیرترین” رئیس جمهور تاریخ این کشور را به خود اختصاص داده است مناظره انتخاباتی در سال 2024 او شانس برنده شدن را پشت سر گذاشت خیلی زیاد نبود، بنابراین اعضای حزبش بیشتر […]

به گزارش رکنا، ” جو بایدن 81 سال رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا که پس از عملکرد ضعیف خود در دوره اول، عنوان “پیرترین” رئیس جمهور تاریخ این کشور را به خود اختصاص داده است مناظره انتخاباتی در سال 2024 او شانس برنده شدن را پشت سر گذاشت خیلی زیاد نبود، بنابراین اعضای حزبش بیشتر و بیشتر به او فشار آوردند تا استعفا دهد و در نهایت او از رقابت کنار رفت و بلافاصله ” کامالا هریس » معاون رئيس جمهور از دموکرات ها به عنوان نامزد اصلی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده انتخاب شد.

اکنون ” دونالد ترامپ » رئیس جمهور سابق ایالات متحده و نامزد اصلی حزب جمهوری خواه در رقابت های ریاست جمهوری پس از جان سالم به در بردن از یک سوء قصد در این ماه به مبارزات انتخاباتی بازگشت.

آخرین نظرسنجی های ملی چه می گویند؟

نظرسنجی Yahoo News و U-Gov در آخرین لحظات مبارزات انتخاباتی بایدن یکی از اولین مواردی بود که هریس در برابر هریس را بررسی کرد. ترامپ در فضای جدید بر اساس این نظرسنجی، هریس و ترامپ در یک سطح بودند. بنابراین هر دو 46 درصد از آرا را در سراسر ایالات متحده به خود اختصاص داده بودند. در آخرین نظرسنجی انجام شده توسط این دو موسسه در 4 آگوست 2024 (یکشنبه)، هریس 47 درصد و ترامپ 48 درصد آرا را به دست آوردند. در این مدت، هریس چند امتیاز بیشتر از بایدن به دست آورد و رقابت به مبارزات انتخاباتی نزدیک تری تبدیل شده است.

از سوی دیگر، طبق گزارش آسوشیتدپرس، هریس در حال کاهش فاصله خود با ترامپ در ایالت های کلیدی است و این روند در روزهای اخیر افزایش یافته است و هریس را به چند درصد از انتخابات نزدیک کرده است. در جدیدترین نظرسنجی مورنینگ کانسالت که روز دوشنبه منتشر شد، هریس با 48 درصد به 44 درصد از ترامپ پیشی گرفته است.

در این نظرسنجی، پنج درصد از رای دهندگان ثبت نام شده «فرد دیگری» را انتخاب کردند و چهار درصد گفتند که در آن زمان چاره ای نداشتند. نظرسنجی هفتگی Morning Consult برای سومین هفته متوالی نشان می دهد که ترامپ از هریس عقب است.

هریس همچنین در نظرسنجی CBS News که یکشنبه منتشر شد با یک امتیاز از ترامپ پیشی گرفت، تا حدی به این دلیل که رای دهندگان جوان و سیاه پوست می گویند احتمال بیشتری برای رای دادن دارند و زنان معتقدند هریس بیشتر از منافع آنها حمایت می کند. حاشیه خطای این نظرسنجی 2.1 درصد بود.

بر اساس نظرسنجی Economist/YouGov که روز چهارشنبه منتشر شد، هریس در رقابتی پنج جانبه با رابرت اف کندی جونیور، جیل استاین و کورنل وست با 2 امتیاز (46 درصد به 44 درصد) از ترامپ پیشی گرفته است.

نظرسنجی ها همچنین به طور مداوم نشان می دهد که هریس پیشتاز بایدن است. بایدن در نظرسنجی‌های Morning Consult، CNN-SSRS، Wall Street Journal و Times-Siena 6 امتیاز از ترامپ عقب‌تر بود تا اینکه از رقابت کناره‌گیری کرد.

ایالت های کلیدی چگونه کار می کنند؟

نظرسنجی‌ها در ایالت‌های کلیدی و به اصطلاح «میدان نبرد» یا «ایالت‌های بنفش» که رقابت‌های داغی دارند و به طور سنتی دموکرات یا جمهوری‌خواه نیستند، مهم‌تر از نظرسنجی‌های ملی هستند. اما این نظرسنجی‌ها پیچیده‌تر هستند و نیاز به زمان بیشتری برای انجام دارند، به همین دلیل است که در روزهای اخیر رسانه‌های آمریکایی آمار و ارقام به‌روز شده‌ای را از این ایالت‌ها منتشر کرده‌اند، و همه آنها الگوی مشابهی را نشان می‌دهند: محبوبیت هریس اکنون در حال کاهش است.

در آخرین نظرسنجی انجام شده توسط SurveyUSA در روز سه شنبه 7 آگوست 2024 در سطح ملی، هریس با 48 درصد آرا سه درصد از رقیب جمهوری خواه خود پیشی دارد. برتری معاون رئیس جمهور در نظرسنجی های دیگر نیز تکرار شده است. بنابراین در نظرسنجی U-Gov و CBS News، هریس با یک درصد اختلاف از ترامپ پیشی گرفت.

در نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه ماساچوست در آمهرست، هریس با 46 درصد آرا با 3 درصد از ترامپ پیشتاز است، اما به گفته تاتیش نتا، استاد علوم سیاسی در دانشگاه ماساچوست، از ماه ژوئیه و پس از بایدن از اتحادیه خارج می شود. رقابت، هفت درصد آرا به سمت هریس و حزب دموکرات رفته است. قبل از خروج بایدن، ترامپ در اکثر نظرسنجی ها با اختلاف چهار درصدی از رقیب دموکرات خود پیشی گرفت و اکنون به طور میانگین سه درصد از هریس عقب است.

بر اساس آخرین نظرسنجی های «فاکس نیوز»، شرایط نامزد حزب دموکرات بهتر شده است. در جدیدترین نظرسنجی «ان پی آر» و «پی بی اس نیوز» که روز چهارشنبه منتشر شد، هریس با کسب 51 درصد آرا، باز هم با اختلاف سه درصدی پیشتاز است و بر اساس گزارش NPR، این آمار در مقایسه با اول روزهای آغاز به کار به لطف کمپین انتخاباتی هریس چهار درصد رشد داشته است و طبق نمودار منتشر شده از این شبکه خبری، هریس با شیب رو به بالا از ترامپ جلوتر است.

هریس بیشتر از ترامپ قابل مشاهده است

در نظرسنجی ABC News و Ipsos که در 19 و 20 ژوئیه، درست قبل از استعفای بایدن انجام شد، 35 درصد از آمریکایی ها گفتند که نظر مساعدی نسبت به هریس دارند.

فقط یک هفته بعد، تعداد هریس تغییر کرد و به 43 درصد رسید.

تعداد هریس در میان رأی دهندگان مستقل بیشتر بهبود یافت و از 28 درصد مطلوب (قبل از ورود به رقابت ریاست جمهوری) به 44 درصد مطلوب رسید. در مقابل، بر اساس همین نظرسنجی، تنها 27 درصد از رای دهندگان مستقل به ترامپ رای می دهند. از سوی دیگر، به گفته رسانه های آمریکایی، یکی از دلایل اصلی افزایش محبوبیت هریس، محبوبیت او در میان سیاه پوستان، زنان آمریکایی و رای دهندگان مستقل است. حالا هر سه گروه هریس را نماینده خود می دانند.

در ماه فوریه، دانشگاه مونموث از رای دهندگان دموکرات پرسید که چقدر در مورد نامزدی بایدن مشتاق هستند و تنها 62 درصد از دموکرات ها از این سوال استقبال کردند. ترامپ برخلاف بایدن از محبوبیت 80 درصدی در میان جمهوری خواهان برخوردار بود.

هفته گذشته، ABC News همین سوال را در مورد هریس پرسید. در آن نظرسنجی، 88 درصد از دموکرات‌ها گفتند که مشتاق‌تر از نامزدی هریس هستند.

برگ برنده دموکرات ها پس از استعفای بایدن

پیشتازی فزاینده هریس در نظرسنجی ها نیز سوژه نیوزویک شده است. این شبکه در گزارشی با تحلیل پیشتازی هریس نوشت: ترامپ برای چندین ماه بایدن را شکست داد و در اکثر نظرسنجی ها پیش بود، اما با خروج بایدن از رقابت و حمایت بایدن و حزب دموکرات از هریس، شور و شوق فزاینده و حمایت از رای دهندگان جوانی که قبلاً علاقه مند به عدم شرکت در انتخابات بودند، باعث شده است که معاون رئیس جمهور از ترامپ پیشی بگیرد و در همه نظرسنجی ها به طور میانگین 2 تا 3 درصد از رقیب جمهوری خواه خود جلوتر باشد.

اما همانطور که تحلیلگر نیوزویک در گزارش خود نوشت، علیرغم از دست دادن برتری ترامپ در نظرسنجی ها، اعلام پیروزی هریس خیلی زود است و ممکن است در سه ماه باقی مانده تا روز رای گیری 5 نوامبر (15 نوامبر 1403) باشد. ، حزب جمهوری خواه چگونه با تغییر مبارزه کند

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=319171

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.