افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

هرگونه حمله علیه ایران، منافع و شهروندانش پاسخ قاطع دریافت خواهد کرد.

  • کد خبر : 191904
هرگونه حمله علیه ایران، منافع و شهروندانش پاسخ قاطع دریافت خواهد کرد.

به گزارش بازار، نماینده جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال برخی رسانه ها مبنی بر انتشار اخباری مبنی بر ارسال پیام های متعدد آمریکا از طریق واسطه ها به ایران در دو روز گذشته و هشدار تهران نیز گفت. : اینگونه پیام ها رد شده و تغییری نکرده است. اما سیاست اساسی جمهوری اسلامی […]

به گزارش بازار، نماینده جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال برخی رسانه ها مبنی بر انتشار اخباری مبنی بر ارسال پیام های متعدد آمریکا از طریق واسطه ها به ایران در دو روز گذشته و هشدار تهران نیز گفت. : اینگونه پیام ها رد شده و تغییری نکرده است. اما سیاست اساسی جمهوری اسلامی ایران این است که اگر طرفی به خاک ایران یا منافع آن و اتباع آن در خارج از مرزهای خود حمله کند، با پاسخ قاطع و قوی مواجه خواهد شد.

برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند: در دو روز گذشته واشنگتن پیام‌های متعددی از طریق واسطه‌ها به تهران ارسال کرده است که خواهان جنگ تمام عیار نیست و هشدار داده است که گسترش جنگ با تحرکات آمریکا همراه خواهد بود. و در پاسخ، ایران نسبت به حمله هشدار داده است. این یک خط قرمز در داخل خاک ایران است و با واکنش مناسب همراه خواهد بود.

در پی حمله شبانه هواپیماهای بدون سرنشین به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اردن در 8 بهمن 1402 برابر با 28 ژانویه 2024، سه سرباز آمریکایی کشته و بیش از 40 نفر زخمی شدند.

پایگاه های نظامی آمریکا در عراق و سوریه از 17 اکتبر (25 مهر) پس از دور جدید جنگ اسرائیل و فلسطین، هدف حملات پهپادی، موشکی و موشکی قرار گرفتند. گروه های مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله عراق و سوریه و همچنین نیروهای یمنی در پی اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات حمله به الاقصی و بمباران نوار غزه و از سوی واشنگتن. آنها در حمایت از این حملات به آمریکا هشدار داده اند که پایگاه های آمریکایی منطقه را هدف قرار خواهند داد.

امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه در نامه ای به رئیس شورای امنیت تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدامات هیچ فرد یا گروهی در منطقه مسئولیتی ندارد.

همانطور که قبلاً در مکاتبات ما از جمله نامه های مورخ 4 دسامبر 2023 و 2 ژانویه 2024 تأکید شده بود، هیچ گروه وابسته به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از عراق، سوریه یا هر جای دیگر به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت کنترل نیست. جمهوری اسلامی ایران یا از طرف آن وجود ندارد، بنابراین جمهوری اسلامی ایران مسئولیتی در قبال اقدامات هیچ فرد یا گروهی در منطقه ندارد.»

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد افزود: همچنین اقدامات آمریکا در سوریه و عراق غیرقانونی و ناقض قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل به ویژه بند 4 ماده 2 منشور است. در نتیجه، محتوای ایالات متحده در نامه فوق الذکر به شورای امنیت بر اساس ماده 51 منشور ملل متحد، فاقد مبنای قانونی است و نمی تواند چنین اقداماتی را مشروعیت بخشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=191904

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.