افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

هرکس از مقاومت حرف می زند باید از جیب خودش هزینه کند.

  • کد خبر : 156846
هرکس از مقاومت حرف می زند باید از جیب خودش هزینه کند.

آفتاب نیوز: یک فعال سیاسی اصلاح طلب که می گوید خیلی ها حزب می خواهند. اما وقتی صحبت می کنند با مشکل مواجه می شوند، گفت: انتخابات باید بر اساس احزاب برگزار شود و مردم می توانند حزبی را به چالش بکشند و اگر نمی توانند حزبی را به چالش بکشند باید گزینه جایگزین وجود […]

آفتاب نیوز:

یک فعال سیاسی اصلاح طلب که می گوید خیلی ها حزب می خواهند. اما وقتی صحبت می کنند با مشکل مواجه می شوند، گفت: انتخابات باید بر اساس احزاب برگزار شود و مردم می توانند حزبی را به چالش بکشند و اگر نمی توانند حزبی را به چالش بکشند باید گزینه جایگزین وجود داشته باشد.

احمد زیدآبادی در برنامه «گره مشارکت در دست ملت» که روز دوشنبه ششم آذرماه در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: مشارکت مانند هر مفهوم دیگری دارای محتوای اصول، قواعد، تاریخ و غیره است. اجزاء. که بدون توجه به این موارد نمی توانید شرکت کنید.

وی با بیان اینکه حاکمیت متعلق به همه افراد جامعه است، گفت: فارغ از اعتقاد، رنگ و زبان، باید برای همه افراد جامعه حاکمیت در نظر گرفته شود. مردم مردم را برای حکومت از طریق انتخابات انتخاب می کنند.

این روزنامه نگار گفت: زمانی که مردم به قدرت رسیدند و عملکرد خوبی نداشتند، مردم تصمیم گرفتند با سازوکار مسالمت آمیز انتخابات، مردم را تغییر دهند. انتخابات در جامعه از معنا تهی شده و مردم به پای صندوق های رای هجوم آورده اند. شورای نگهبان و نهادهای امنیتی در مورد صلاحیت مردم تصمیم می گیرند و با شعارهای پوپولیستی در انتخابات شرکت می کنند.

مکانیسم انتخاباتی محدود است.
این فعال سیاسی گفت: سازوکار انتخابات محدود است. مشکلات در سراسر هیئت مدیره وجود دارد. مسائل مربوط به کارایی مانند مشکلات آلودگی هوا و آب های زیرزمینی را در نظر بگیرید. مسائل مختلف باعث خروج جوانان و کارشناسان از کشور شده است. علاوه بر این، مسائل اقتصادی مانند تورم در ناکارآمدی موثر است.

وی با بیان اینکه با دولت ناکارآمد مواجه بوده ایم، افزود: برخی بحث انقلاب را مطرح می کنند اما معتقدم انقلاب در چنین شرایطی کارساز نیست. برخی یکدیگر و جنبش اپوزیسیون را مقصر مشکلات می دانند.

مردم می خواهند ناکارآمدی ها را حل کنند
زیدآبادی با بیان اینکه مردم از صاحبان قدرت می خواهند ناکارآمدی ها را رفع کنند، گفت: تقریباً 3 سال و نیم از عمر شورای اسلامی و 2 سال از عمر دولت می گذرد. اما ناکارآمدی ها برطرف نشده است.

وی ادامه داد: در خصوص بحث ناکارآمدی ها می توان از مدل چینی استفاده کرد; این بدان معنی است که آنها برخی از ناکارآمدی ها را حل نمی کنند. اما آنها روی مسائل اقتصادی تمرکز می کنند.

این فعال سیاسی گفت: این احتمال وجود دارد که با حذف تعدادی از افراد مشارکت را محدود کنند. وی بیان کرد: این احتمال وجود دارد که دولت ها در مواردی با مشکل مواجه شوند و با بی اعتمادی مردم مواجه شوند و به همین دلیل نمی توانند مشکلات را حل کنند.

بسیاری از مشکلات باعث شکل گیری فضای غیرمنطقی می شود.
وی با بیان اینکه وقتی مشکلات زیاد می شود فضای غیرمنطقی ایجاد می شود، گفت: شکل گیری این فضا باعث حضور گروه هایی می شود که در ایتالیا و آلمان حضور داشتند یعنی باعث شکل گیری روحیه فاشیستی می شود.

این روزنامه نگار گفت: مواردی مانند تعطیلی قهوه خانه ها به عنوان دستاورد مطرح می شود. اما تعداد دستاوردها باید به حدی باشد که در مقایسه با اقداماتی مانند آب بندی قهوه کم رنگ شود.

اگر مجلس تعیین می شد بهتر بود
وی با بیان اینکه اگر این مجمع تعیین می شد خیلی بهتر بود، گفت: از طریق خانواده و اقوام در شهرستان ها میزان مشارکت را افزایش می دهند. من این سوال را می پرسم که چگونه این افراد وارد مجلس شدند؟ برخی از پروژه ها توسط نمایندگان مجلس به دولت تحمیل شده است. مشکل اصلی این موارد این است که میزان مشارکت خیلی مهم نیست.

زیدآبادی خطاب به خزریان گفت: ما می خواهیم مشکلات کشور را حل کنیم و حاکمیت باید مال شما باشد. برخی با شارلاتانیزم می خواهند رای بیاورند: محرومیت دائم، 7 سال زندان و نامزدی سهم من از قدرت است. من از خاتمی و روحانی انتقاد کرده ام. من با آمدن احمدی نژاد موافق بودم و اشاره کرده ام که نباید در ظاهر دیگران قضاوت کرد.

از ورود من به روزنامه همشهری جلوگیری کردند
وی گفت: زمانی که آقای کرباسچی شهردار تهران بود، در روزنامه همشهری کار می کردم و زمانی که احمدی نژاد به عنوان شهردار انتخاب شد، مانع ورود من به روزنامه شدند.

این روزنامه نگار گفت: آقای کرباسچی از حزب واسطه ها جدا شده و در حال حاضر روزنامه دارد و من فعال هستم. ما به دنبال دعوای سیاسی نیستیم، اما نمی گوییم مشکلاتی هم وجود دارد. من از روحانی و محمدجواد ظریف انتقاد کرده ام. اصل من ملی گرا است و به عنوان یک شهروند اینجا حضور دارم.

مردم پارتی می خواهند.
گفت: خیلی ها پارتی می خواهند اما وقتی صحبت می کنند با مشکل مواجه می شوند. انتخابات باید بر اساس حزب برگزار شود و مردم بتوانند حزبی را به چالش بکشند و اگر نمی توانند حزبی را به چالش بکشند، گزینه جایگزین وجود داشته باشد.

این حتاب خبرنگار به خزریان گفت: چرا فیلتر کردی؟ نظام انتخاباتی در کشورهای دیگر متفاوت است. نظام انتخاباتی باعث شده در شهرهای دیگر نظام انتخاباتی شکل بگیرد که در شهری مثل کرمان با تریاک رای می خرند.

نرخ بیکاری کاهش نیافته است
زیدآبادی با انتقاد از ابلاغیه دولت مبنی بر کاهش نرخ بیکاری، گفت: دولت کار روی اسنپ را به عنوان اشتغال تلقی کرده و در مورد کاهش نرخ بیکاری صحبت می کند.

این روزنامه نگار گفت: هرکس از مقاومت حرف می زند از جیب خودش هزینه کند. وقتی صحبت از ناموس و مردم می شود، موضوع عوض می شود. امام حسین از خود و اهل بیتش گذشت. امام حسین (ع) منصب سیاسی نداشت. افتخار ملی است و مختص گروه خاصی نیست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=156846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.