افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

هدف ما از سفر به عراق تقویت وحدت و انسجام بود. تاکید بر تسریع راه اندازی قطار شلمچه – بصره

  • کد خبر : 361943
هدف ما از سفر به عراق تقویت وحدت و انسجام بود. تاکید بر تسریع راه اندازی قطار شلمچه – بصره

به گزارش بازار، مسعود مزیکیان بعدازظهر جمعه پس از بازگشت از سفر رسمی سه روزه به عراق، هنگام تشریح نتایج و دستاوردهای این سفر، رایزنی با مسئولان کشور دوست و برادر را یکی از اهداف مهم خود دانست. عراق برای تقویت و ارتقای وحدت و انسجام FIMAB و تصریح کرد: برای دستیابی به زبان و […]

به گزارش بازار، مسعود مزیکیان بعدازظهر جمعه پس از بازگشت از سفر رسمی سه روزه به عراق، هنگام تشریح نتایج و دستاوردهای این سفر، رایزنی با مسئولان کشور دوست و برادر را یکی از اهداف مهم خود دانست. عراق برای تقویت و ارتقای وحدت و انسجام FIMAB و تصریح کرد: برای دستیابی به زبان و بینش مشترک در ارتباطات و تعاملات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی رایزنی های مفیدی با رئیس جمهور و نخست وزیر داشتیم. ، رئیس شورای عالی قضایی و برخی دیگر از مقامات و شخصیت های عراقی.

رئیس جمهور با اشاره به امضای 14 سند همکاری بین مقامات دو کشور، یکی از دستاوردهای مهم این سفر را توافق سران دو کشور برای تشکیل کارگروه تخصصی برای تدوین توافقنامه جامع بلندمدت دانست. برنامه راهبردی بین دو کشور و افزود: امیدوارم در دیدار بعدی با نخست وزیر عراق بتوانیم این سند را امضا کنیم.

محور برنامه جامع راهبردی دو کشور، تسهیل روابط و تعاملات بین مردم و بخش‌های خصوصی دو کشور بود و تصریح کرد: مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین نشان داد که تفاهم بین دو کشور چقدر می‌تواند موثر باشد در مسائل مختلف همکاری کنند.

رئیس جمهور با اشاره به دیدار با تجار و فعالان اقتصادی عراق گفت: مقرر شد مطالب، نظرات و خواسته های این عزیزان ابتدا توسط وزیر اقتصاد بررسی و پس از جمع بندی مورد توجه قرار گیرد. . توجه در تدوین سند جامع همکاری بین دو کشور. از سوی دیگر، با پیروی از سیاست‌های اساسی کشور برای تقویت تعاملات و روابط با کشورهای منطقه، پیشنهاد دادیم که کشورهای منطقه با پیروی از تجربه اتحادیه اروپا، با حفظ چارچوب حاکمیت ملی، روابط را تسهیل کنند. رفع و تسهیل محدودیت های تردد در مرزها به گونه ای که مردم و فعالان بخش خصوصی در بخش های مختلف اقتصادی، تجاری، فرهنگی و غیره بتوانند به راحتی با یکدیگر همکاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای تحقق شبکه ارتباطی به هم پیوسته بین کشورهای اسلامی باید راهبردی دقیق و اساسی در حوزه امنیت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: تشکیل شبکه جامع ارتباطی در حوزه های مختلف در بین کشورهای اسلامی بدون محدودیت فعلی از جمله در مرزها. می تواند باعث تبادل تجربیات و توانمندی ها شود که به نوبه خود باعث رشد، تعالی، نوآوری و خلاقیت و در نتیجه شکوفایی و پیشرفت خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه این رویکرد را در دیدارهای خود در بغداد، اربیل و سلیمانیه دنبال کردیم، گفت: در اربیل و سلیمانیه و به منظور گسترش تعاملات و روابط حتی فراتر از آنچه جمهوری اسلامی ایران است، به گرمی از ما استقبال شد. ابراز علاقه کرد. این بدان معناست که بازارچه های مرزی کشور در کردستان عراق و حتی سایر استان های مرزی ممکن است رونق بیشتری پیدا کنند.

پزشکان به حضور خود در کاظمین، نجف و کربلا برای زیارت ائمه و به ویژه متقیان اشاره کردند و خاطرنشان کردند: عهد کردیم که راه امیرالمومنین علی (ع) را ادامه دهیم. بیایید عمل را دنبال کنیم. اگر ما راه ائمه خود را می‌رفتیم و به دنبال اجرای عدالت، رفع تبعیض و مبارزه با رانت و رشوه در کشور بودیم، امروز وضعیت کشور فرق می‌کرد.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه با حضور در بارگاه امام حسین(ع) گفت: وقتی با ازدحام جمعیت مواجه شدم زیاد راه نرفته و از راه دور زیارت را انجام دادم زیرا نمی خواستم برای مردم مزاحمت ایجاد کنم. به دلیل ازدحام جمعیت تصمیم گرفتیم در نماز صبح به زیارت حرم حضرت ابوالفضل (علیه السلام) مشرف شویم و در آنجا عهد و پیمان بستیم و قول دادیم که از آزادگی، ایثار، مردانگی، فضیلت و شرف حضرت ابوالفضل علیه السلام الگو بگیریم. شرمنده مردم عزیز ایران

وی سپس به سفر به بصره اشاره کرد و با بیان اینکه برای اولین بار بود که رئیس جمهوری اسلامی ایران به اربیل، سلیمانیه و بصره سفر می کرد، از استقبال گرم وی تشکر کرد و اظهار داشت: موضوع تکمیل راه آهن شلمچه بصره است. یکی از موضوعات مطرح شده در این سفر بود که باید با نظارت دو طرف تسریع می شد. همچنین دیدار بسیار خوبی با نخبگان فرهنگی، مذهبی و دانشگاهی و جمعی از عشایر بصره داشتیم که دیدار بسیار خوبی بود و گفتگوهای مفیدی برای تقویت انسجام و وحدت و رسیدن به یک زبان و دیدگاه مشترک داشتیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=361943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.