افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

هجمه تند علم الهادی به دولت: می توان به نام اجماع ملی یک فرد تاثیرگذار در دستگاه اجرایی کشور نصب کرد

  • کد خبر : 409345
هجمه تند علم الهادی به دولت: می توان به نام اجماع ملی یک فرد تاثیرگذار در دستگاه اجرایی کشور نصب کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید احمد علم المهدی در نماز جمعه این هفته مشهد با اشاره به در پیش بودن سالگرد صدور منشور اخوت توسط امام راحل، اظهار کرد: با فرا رسیدن ماه آبان، سالروز صدور این منشور اخوت است. اخوت نامه امام بزرگوار در آبان 67 رسیده و بحث در مورد سخنرانی دولت چهاردهم […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید احمد علم المهدی در نماز جمعه این هفته مشهد با اشاره به در پیش بودن سالگرد صدور منشور اخوت توسط امام راحل، اظهار کرد: با فرا رسیدن ماه آبان، سالروز صدور این منشور اخوت است. اخوت نامه امام بزرگوار در آبان 67 رسیده و بحث در مورد سخنرانی دولت چهاردهم مطرح می شود.

به گزارش مهر، امام جمعه مشهد با بیان اینکه سخنان دولت چهاردهم موضوع «وفاق ملی» است، خاطرنشان کرد: حدود اجماع ملی به عنوان یک سخنرانی حکومتی باید مشخص شود زیرا اگر به توافق کامل نرسیدیم مفهوم مورد توافق. برای واژه ها و مفاهیم سیاسی در حوزه سیاسی کشور. این سخنان قابل تحریف است و باعث انحراف مردم و حرکت های مردمی می شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر به درک مشترکی از معنای «وحدت ملی» برسیم، جهت‌گیری‌های غلط به عنوان وحدت ملی و مغالطه‌ها معرفی می‌شود و برخی حرکت‌های نامتعادل به وحدت ملی نسبت داده می‌شود، افزود: نهضت آزادی در سال 1380 با همه انحرافات انقلاب و نظام داشتند و ولایت و رهبری را قبول نداشتند، شعار وحدت ملی دادند و در دهه 90 یکی از فتنه گران این شعار را مطرح کرد تا مردم فراموش کنند. فتنه 88.

علم الهادی نسبت به سوء استفاده برخی جریان ها از شعار وحدت ملی هشدار داد و یادآور شد: به نام وحدت ملی می توان برخی افراد تأثیرگذار را در دستگاه های اجرایی و اجرایی کشور به عنوان نماد وحدت قرار داد و باعث ایجاد وحدت شد. کشور وصیت محوری امام راحل را نادیده می گیرد که فرمودند: «چه در میان شما باشم و چه نباشم، نگذارید انقلاب به دست نالایقان بیفتد».

خطر تظاهر به موافقت

امام جمعه مشهد با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین علیه السلام در مورد مصالحه گفت: امیرالمومنین در یکی از احادیث خود فرمودند: من کتب نفاق را نمی شناسم. «نفاق را در مقابل نفاق قرار دادند که اگر برقرار شود، اجماع در جامعه حاکم نمی شود. نفاق در جامعه حاکم است و می گویند فردی که مدام از اختلاف شکایت می کند و در هر موضوعی با هرکسی موافق است، این یک نوع ریا است.

وی با بیان اینکه با افرادی که احساسات مشترک دارند می توان به توافق رسید، سخنان رهبر معظم انقلاب درباره تحلیل جریانات سیاسی جامعه را یادآور شد و تصریح کرد: توافق با داخل اگر انجام دهند معنا دارد. محدودیت های توافق را مشخص نکنید، ممکن است از ائتلاف ملی از حدود سوء استفاده شود. تعبیر اجماع ملی در حوزه جامعه شناسی سیاسی این است که «توافق ملت بر اندیشه های بزرگ و بزرگ»، مثلاً در 22 بهمن 57، مردم توافق کردند که انقلاب پیروز شود، در 22 فروردین سال 58، مردم. با اکثریت آرا به نظام جمهوری اسلامی در کشور موافقت کردند.

با اشاره به اینکه واژه وحدت ملی در ادبیات سیاسی کشور مفهوم جدیدی نیست و پیش از این در بیانات ائمه انقلاب نیز بحث دعوت به وحدت، وحدت و اتحاد یک واژه متداول بود و افزود: حتی رهبر معظم انقلاب در دوران ریاست جمهوری شهید آیت الله رئیسی نیز فرمودند که «شما باید مظهر وحدت ملی باشید» پس این حرف حرف جدیدی نیست.

سه سطح اجرایی وحدت ملی

امام جمعه مشهد اجماع ملی را سه سطح دانست و گفت: سطح اول اجماع دولتمردان است، یعنی کسانی که در قوه مجریه هستند باید با یکدیگر همفکری کنند، هرچند برنامه های وزارتخانه ها نباشد. اگر دولتمردان ما موافق نباشند در برخی موارد سازگار باشد. وضعیت رشد جامعه کاملا مسدود شده است.

وی سطح دوم را توافق قوای سه گانه با نهادهای بالاتر از جمله نیروهای مسلح دانست و افزود: سطح سوم توافق، توافق مسئولان و مردم در موضوعات متقابل و متناظر است. یعنی مسئولان باید به خواست و اراده مردم، یعنی اراده ای که برای همه مردم رخ می دهد و به عنوان یک خواست عمومی ابراز می شود، ارزش قائل شوند، بر اساس آن خواسته ها تصمیم بگیرند و از تمام ظرفیت خود استفاده کنند.

وحدت ملی رشد منفی در جامعه نیست.

علم الهادی تصریح کرد: متأسفانه امروز عده ای از شعار وحدت ملی سوء استفاده می کنند و کلمه وحدت ملی را گرفته و جهت گیری غلط می دهند، مذاکره با آمریکا و تسلیم شدن را بخشی از وحدت ملی، کم رنگ شدن گفتمان مقاومت، کم رنگ شدن سلطه و حاکمیت معرفی می کنند. موقعیت و نفوذ معنوی نظام در منطقه و ملت های مقاوم به وحدت ملی نسبت داده می شود که منطقه به ما کاری ندارد و ما با کسی کاری نداشته باشیم.

امام جمعه مشهد رفع امر به معروف و نهی از منکر و توسعه منکر در جامعه به نام وحدت ملی را سخنی نادرست اعلام کرد و تاکید کرد: آنچه در آن اتفاق نظر داریم بحث توسعه و رشد اقتصادی است. و حل مشکلات و مشکلات معیشتی، بالا بردن سطح ثبات سلامت و امنیت در کشور و توسعه اخلاق و فرهنگ در جامعه، اینها مورد توافق همه است و باید در اطراف اینها اجماع وجود داشته باشد و مردم هر جناح و گروهی باید به دولت کمک کنید تا این آرمان ها را به واقعیت تبدیل کند.

2929

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.