افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در زنجان برگزار می شود

  • کد خبر : 375516
هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در زنجان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار بازار، داریوش نادری از برگزاری هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از 25 تا 30 مهرماه امسال در محل نمایشگاه های بین المللی کاسپین در کارخانه کبریت سازی زنجان در عصر چهارشنبه خبر داد و گفت: جشن مهرماه در گاوازنگ برگزار می شود. وی بیان کرد: تاکنون […]

به گزارش خبرنگار بازار، داریوش نادری از برگزاری هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از 25 تا 30 مهرماه امسال در محل نمایشگاه های بین المللی کاسپین در کارخانه کبریت سازی زنجان در عصر چهارشنبه خبر داد و گفت: جشن مهرماه در گاوازنگ برگزار می شود.

وی بیان کرد: تاکنون 130 علاقمند در رویداد منتهی به هفدهمین جشنواره ملی آش ایران شرکت کرده اند.

رئیس میراث فرهنگی استان زنجان گفت: پس از برگزاری مسابقات مرحله مقدماتی، به 10 نفر برتر زنجانی مقام طبخ غذاهای سنتی و 30 مقام به سایر استان ها اختصاص می یابد.

نادری خاطرنشان کرد: 180 غرفه برای نمایشگاه صنایع دستی در نظر گرفته شده و در حاشیه این جشنواره موسیقی بومی و محلی نیز عرضه می شود.

وی افزود: سه نفر در غرفه مواد غذایی و دو نفر در غرفه صنایع دستی پیش بینی شده اند و برای اسکان حدود 480 نفر پیش بینی شده است که نیاز به همکاری ادارات مختلف دارد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان تاکید کرد: این استان برند شهر جشنواره ها را دارد و تلاش می کنیم در فصول سال جشنواره های مختلف را در این شهر برگزار کنیم و استان را به مقصدی مناسب برای گردشگری تبدیل کنیم. . .

نادری با بیان اینکه جشنواره ملی آش در سال 1401 در تقویم گردشگری کشور ثبت شد و امسال 19 مهرماه به عنوان روز ملی آش ایران در تقویم رسمی کشور ثبت می شود، افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده پوستر ملی آش ایران جشنواره این جشنواره 19 مهرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر و در آستانه جشنواره در زنجان اعلام می شود.

وی گفت: برگزاری 16 جشنواره آش و 17 نمایشگاه صنایع دستی در استان زنجان با استقبال بسیار خوب گردشگران مواجه شده و آن را به یکی از رویدادهای کلیدی در تقویم گردشگری تبدیل کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.