افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

هجدهمین دور رایزنی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و هند برگزار شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 137437
هجدهمین دور رایزنی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و هند برگزار شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرگزاری مهر، هجدهمین دور رایزنی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری هند صبح امروز بین هیئت های وزارت امور خارجه دو کشور به ریاست وینای موهان کواترا معاون وزیر امور خارجه برگزار شد. وزارت هند وزارت امور خارجه و علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در تهران. در این دیدار […]

به گزارش خبرگزاری مهر، هجدهمین دور رایزنی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری هند صبح امروز بین هیئت های وزارت امور خارجه دو کشور به ریاست وینای موهان کواترا معاون وزیر امور خارجه برگزار شد. وزارت هند وزارت امور خارجه و علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در تهران.

در این دیدار چهار ساعته، مجموعه ای از مسائل سیاسی، اقتصادی، کنسولی و همچنین تحولات منطقه ای و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اولویت های روابط دو کشور در دوره آتی مشخص شد.

علی باقری ضمن استقبال از گسترش و توسعه روابط دو کشور بر ایجاد سازوکارهای مناسب برای تضمین تعاملات راهبردی و پایدار بین دو کشور تاکید کرد. وی همچنین بر گسترش روابط تهران و دهلی نو در عرصه های چندجانبه و منطقه ای از جمله در چارچوب سازمان همکاری شانگهای و برجام و همچنین در چارچوب سازمان ملل و نهادهای مرتبط با آن تاکید کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با استقبال از ایده جنوب جهانی هند، بر توسعه روابط مردمی در دو کشور از جمله توسعه روابط نخبگان و فرهیختگان ایران تاکید کرد. و هند افزود: جمهوری اسلامی ایران خواستار برگزاری بیستمین کمیسیون مشترک اقتصادی در اسرع وقت است. او آماده است.

معاون وزیر امور خارجه هند ضمن تشکر از میزبانی جمهوری اسلامی ایران در این دور گفت‌وگوها، گفت: اراده سیاسی برای توسعه روابط دوجانبه با مقامات عالی رتبه هند و غیره وجود دارد. الف- ایران در سیاست خارجی هند جایگاه ویژه ای دارد.

وی افزود: دولت هند از همکاری با ایران در قالب شانگهای و گروه کشورهای بریکس استقبال می کند و مایل به توسعه روابط اقتصادی در حوزه های جدید مانند کشاورزی، شیلات، طب سنتی و … است.

به گفته این مقام ارشد هندی، دولت این کشور نیز از توسعه روابط فرهنگی، ورزشی و علمی با بخش های دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند.

در این نشست تعدادی از مسائل منطقه به ویژه آخرین تحولات غزه، مسائل افغانستان، اوضاع منطقه قفقاز و جنگ اوکراین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=137437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.