افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 10 October , 2024
0

هان کانگ برنده جایزه نوبل ادبیات 2024 شد

  • کد خبر : 391918
هان کانگ برنده جایزه نوبل ادبیات 2024 شد

آفتاب نیوز: آکادمی نوبل سوئد برنده جایزه نوبل ادبیات 2024 را اعلام کرد و به این ترتیب، هان کانگ، نویسنده کره جنوبی، شایسته دریافت جایزه نوبل برای “نثر شاعرانه اش که شامل آسیب های تاریخی است و شکنندگی را آشکار می کند” است. انسانیت.” زندگی انسان.” هان کانگ در نوامبر 1970 در گوانگجو به دنیا […]

آفتاب نیوز:

آکادمی نوبل سوئد برنده جایزه نوبل ادبیات 2024 را اعلام کرد و به این ترتیب، هان کانگ، نویسنده کره جنوبی، شایسته دریافت جایزه نوبل برای “نثر شاعرانه اش که شامل آسیب های تاریخی است و شکنندگی را آشکار می کند” است. انسانیت.” زندگی انسان.”

هان کانگ در نوامبر 1970 در گوانگجو به دنیا آمد. سایت جایزه نوبل همزمان با اعلام این نویسنده به عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات امسال نوشت: هان کانگ در آثارش با آسیب های تاریخی و مجموعه ای از قوانین نامرئی مواجه است و در هر یک از آثارش نشان می دهد. شکنندگی زندگی انسان “او آگاهی بی نظیری از پیوندهای بین جسم و روح، بین زنده و مرده دارد و با سبک شاعرانه و تجربی خود مبتکر نثر معاصر شده است.”

از سال 1901، 117 جایزه نوبل در ادبیات اعطا شده است. چهار مورد از این جوایز به طور مشترک به دو نفر اهدا شد. علاوه بر این، تاکنون 18 زن برنده جایزه نوبل ادبیات شده اند. «آن آرنو» نویسنده فرانسوی در سال 2022 برنده این جایزه برتر شد. رودیارد کیپلینگ که بیشتر به خاطر نوشتن کتاب جنگل شهرت دارد، در سن 41 سالگی این جایزه را دریافت کرد و او را به جوانترین برنده تبدیل کرد. «دوریس لسینگ» با 88 سالگی به عنوان مسن ترین برنده این جایزه شناخته می شود.

سال گذشته، آکادمی نوبل سوئد، نمایشنامه‌نویس و رمان‌نویس نروژی، جان فوسه را به‌خاطر «آثار درخشان تئاتر و نثرش که صدایی غیرقابل توصیف می‌دهد» به عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات ۲۰۲۳ معرفی کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391918

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.