افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

هاسکینسون اتریوم را یک شبکه دیکتاتوری توصیف کرد

  • کد خبر : 375434
هاسکینسون اتریوم را یک شبکه دیکتاتوری توصیف کرد

چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو، می گوید که شبکه اتریوم بیشتر شبیه یک سیستم دیکتاتوری عمل می کند و ویتالیک بوترین به عنوان تصمیم گیرنده همه جانبه و تصمیم گیرنده اصلی است. به گزارش Blockchain Homeland، هاسکینسون در رویداد Token2049 اظهار داشت که اصلاحات حاکمیتی در دوران ولتر کاردانو از تبدیل شدن این شبکه به یک […]

چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو، می گوید که شبکه اتریوم بیشتر شبیه یک سیستم دیکتاتوری عمل می کند و ویتالیک بوترین به عنوان تصمیم گیرنده همه جانبه و تصمیم گیرنده اصلی است.

به گزارش Blockchain Homeland، هاسکینسون در رویداد Token2049 اظهار داشت که اصلاحات حاکمیتی در دوران ولتر کاردانو از تبدیل شدن این شبکه به یک سیستم دیکتاتوری مانند اتریوم جلوگیری می کند.

انتقاد هاسکینسون از شبکه اتریوم

در این رویداد، هاسکینسون به شدت از مدل حاکمیت اتریوم انتقاد کرد و گفت که از این مدل برای هدایت پروژه های خود استفاده می شود. وابستگی زیادی به ویتالیک بوترین دارد.

او گفت که بلاک چین ها می توانند پروتکل خود را مانند بیت کوین ساده نگه دارند یا مانند اتریوم فقط یک شخص را به عنوان “پادشاه” داشته باشند. با این حال، مدل جدید حکمرانی کاردانو سه گانه چالش های «کارآمدی، اثربخشی و یکپارچگی» را با استفاده از رأی گیری در میان نمایندگان منتخب خود حل می کند.

هاسکینسون گفت:

اگر این سه عنصر را داشته باشید، شانس خوبی برای دور ماندن از هرج و مرج بیت کوین و دیکتاتوری اتریوم دارید و در نهایت می توانید به عنوان یک جبهه متحد پیش بروید، در حالی که به دلیل حضور نمایندگان همچنان غیرمتمرکز هستید.

هنگامی که از او خواسته شد تا نظر جنجالی خود را در توصیف اتریوم به عنوان یک دیکتاتوری توضیح دهد، او اظهار داشت که کل چشم انداز اتریوم با تصمیمات ویتالیک بوترین 30 ساله آغاز می شود و به پایان می رسد.

چارلز هاسکینسون در رویداد Token2049 در سنگاپور - منبع: CoinTelegraph
چارلز هاسکینسون در رویداد Token2049 در سنگاپور – منبع: CoinTelegraph

همه برای تعیین نقشه راه به او نگاه می کنند، همه برای الهام گرفتن به او نگاه می کنند و او تنها کسی است که قدرت الهام بخشیدن به مردم را دارد. اگر بوترین را از معادله خارج کنید، هارد فورک بعدی چگونه خواهد بود و با چه سرعتی می توانند آن را اجرا کنند؟

هاسکینسون اضافه کرد که Butrin در درجه اول مسئول تغییر نقشه راه اتریوم از بهینه سازی زنجیره اصلی مبتنی بر شاردینگ به شبکه های جمع آوری و لایه 2 برای مقیاس پذیری است. در ماه های اخیر، نقشه راه اتریوم به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. زیرا لایه های استخراج 2 را تقویت می کند، در حالی که درآمد کارمزد و فعالیت در لایه 1 کاهش یافته است.

او این سوال را مطرح کرد:

ایده پذیرش لایه های دوم یا رول آپ ها از کجا آمد؟ آیا این ایده یکی از مهندسان اتریوم یا ویتالیک بوترین بود که در مورد آن نوشت و در یک پست وبلاگ از آن حمایت کرد؟

اگرچه هاسکینسون معتقد است اتریوم به شدت تحت تأثیر دیدگاه بوترین است، بوترین قدرت یک جانبه در این شبکه غیرمتمرکز ندارد. این بلاک چین از ترکیبی از سیاست های درون زنجیره ای و خارج از زنجیره استفاده می کند و تصمیمات کلیدی در طول جلسات توسعه دهنده اصلی گرفته می شود.

هاسکینسون یکی از هشت بنیانگذار اصلی اتریوم و مدیر عامل بنیاد اتریوم بود، اما نظرات وی با دیدگاه ویتالیک بوترین مغایرت داشت و بوترین در سال 2014 طی جلسه ای در سوئیس او را از پروژه اخراج کرد.

سیاست های حکومتی کاردانو

هاسکینسون اعتراف کرد که از زمان تأسیس بنیاد کاردانو در سال 2017، نقشی مشابه در شکل دادن به شبکه ایفا کرده است، اما مدل جدید حکمرانی شبکه طوری طراحی شده است که بدون هاسکینسون ادامه یابد.

در اوایل سپتامبر، هارد فورک «چانگ» کاردانو، توکن ADA را به یک توکن حکومتی تبدیل کرد و به دارندگان آن اجازه داد نمایندگانی را انتخاب کنند و در مورد پیشنهادهای توسعه و تأمین مالی جامعه رأی دهند. . مؤسساتی که تاکنون پروژه را هدایت کرده اند، دیگر نمی توانند فورک ها و به روز رسانی ها را آغاز کنند.

هاسکینسون گفت که تعامل بین سازمان اعضای محور کاردانو متشکل از محققان و مهندسان، به نام Intersect، یک مدل بسیار مشارکتی است که با یا بدون یک بنیانگذار فعال کار می کند.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-25 19:30:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.