افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

نیکزاد: مردم باید نتیجه قوانین مصوب مجلس را روی میز خود ببینند

  • کد خبر : 406851
نیکزاد: مردم باید نتیجه قوانین مصوب مجلس را روی میز خود ببینند

نایب رئیس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز کشور در مسائل مهم و حیاتی دچار خلاء قانونی نیست، گفت: باید بیش از قانونگذاری به فکر نظارت بر اجرای قوانین باشیم و قوانین مصوب به نفع مردم را پیگیری کنیم. تا زمانی که به نتیجه نهایی برسد، مردم نتایج قوانین مصوب مجلس به ویژه مفاد […]

نایب رئیس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز کشور در مسائل مهم و حیاتی دچار خلاء قانونی نیست، گفت: باید بیش از قانونگذاری به فکر نظارت بر اجرای قوانین باشیم و قوانین مصوب به نفع مردم را پیگیری کنیم. تا زمانی که به نتیجه نهایی برسد، مردم نتایج قوانین مصوب مجلس به ویژه مفاد برنامه هفتم توسعه و پیشرفت را روی میز خود ببینند.

به گزارش ایسنا، علی نیکزاد در جلسه علنی امروز مجلس در نطق میان دوره ای خود با بیان اینکه «در واقع شرایط امروز جهان اسلام و منطقه غرب آسیا بسیار حساس و تعیین کننده است»، اظهار داشت: نه تنها تمام کفر علیه اسلام بوده است، اما ما با فاجعه غم انگیز و تأسف باری مواجه هستیم که در آن همه ظلم ها، کینه توزی ها، جنایات و غیرانسانی ها در قالب یک رژیم سیاسی نامشروع و یک پادگان نظامی تروریستی خود را نشان داده است.

نماینده مردم اردبیل، سرعین، نمین و نیر افزود: آنچه مردم عزیز غزه در سال گذشته متحمل شدند جنایت علیه بشریت در سطح وسیعی بوده که سکوت مجامع بین المللی بر آن سایه افکنده است. تسلیحات و کمک های مالی غرب به ویژه حمایت سیاسی و نور آمریکای سبز به پایان رسیده است. اما آنچه پشت این جنایات آشکار است این است که رژیم غاصب صهیونیستی پس از طوفان الاقصی در ضعیف ترین وضعیت تاریخی قرار دارد و پرده بکارت دروغین این سگ دیوانه آمریکایی فرو ریخته است. پس از جنجال‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران، ادعاهای امنیتی و دفاعی آنان زیر سوال رفت و این پیام مخابره شد که سرزمین‌های اشغالی در تیررس اقتدار و کارآمدی موشکی مقاومت قرار دارند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: محور مقاومت با شهادت فرماندهان آن قطعاً آسیب دیده است اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند; ما از این ضایعه غمگین و داغدار هستیم، اما نگران و ناامید نیستیم زیرا پایه های رفیع مقاومت محکم و استوار گذاشته شده است، به گونه ای که برای هر فرمانده فقط یک جانشین نیست، بلکه ده ها نیروی آماده و مشتاق وجود دارد. نخبگان حضور دارند. حزب الله لبنان و گروه های مقاومت فداکار آن فقط یک نیروی نظامی نیست، بلکه یک مدرسه آموزشی است که انگیزه های الهی و انقلابی دارد. ما به برادران عزیزمان در غزه و لبنان و همه عناصر دلسوز منطقه اطمینان می‌دهیم که جمهوری اسلامی ایران پشتیبان قوی‌تر از گذشته محور مقاومت و بر اساس وعده صریح قرآن پیروز نهایی است. این رویارویی جبهه مقاومت خواهد بود. ما مجموعاً معتقدیم که اسرائیل یک غده سرطانی در منطقه است و این غده از بین خواهد رفت.

نیکزاد در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تغییر دولت ها و مجالس مبتنی بر مردم سالاری دینی و دمیدن هوای تازه در فضای سیاسی و اداری کشور است. شورای اسلامی پس از استقرار دولت چهاردهم با روحیه انقلابی در مسیر تعامل سازنده با دولت جدید قرار دارد. کل هیئت حاکمه؛ قوای مجریه، مقننه و قضائیه علیرغم استقلالی که در قانون اساسی دارند، واحدی واحد هستند و دشمنان انقلاب اسلامی هرگونه تمایل به تفرقه و تنوع طلبی را در بین مسئولان نظام دفن خواهند کرد. مجلس موفقیت دولت را موفقیت خود می داند و برای رسیدن به آن از هیچ تلاش و همکاری دریغ نخواهد کرد و این همکاری را در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی نشان داد. اما ذکر این نکته نیز ضروری است که وفاق مقدمه ای برای برداشتن گام های بلند و تصمیم گیری های کلان برای بهبود شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور است.

وی افزود: تا زمانی که در بین مسئولان کشور همفکری و همدلی وجود نداشته باشد، رفع مشکلات دشوار و گاه غیرممکن است، اما همفکری پیش نیاز است. اکنون که چنین فدرالیسمی بین نیروهای مختلف برای حل مشکلات وجود دارد، ما به تصمیمات بزرگ و دگرگون کننده نیاز داریم. اگر نتیجه این توافق روی سفره مردم، در رفاه و آسایش مردم و در حل مشکلات مردم دیده نشود، به نتیجه مطلوب نرسیده ایم. اگر روابط بین همه مسئولان و گروه های سیاسی در بهترین شرایط باشد، اما تصمیمات بزرگ حل عدم تعادل انرژی، افزایش ارزش پول ملی، افزایش سرمایه گذاری خارجی، تسهیل شرایط تجاری، توسعه صنعتی، ایجاد توسعه سرزمینی، ساخت خانه ها بوروکراسی اداری را از بین ببرید، حرکت به سمت عدالت در توزیع امکانات دولتی، مبارزه با فقر، فساد و تبعیض را نباید انجام داد، به نتیجه مطلوب نرسیدیم.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: اکنون لایحه بودجه 1404 اولین و بهترین فرصت برای دولت و مجلس است تا براساس برنامه پنج ساله هفتم توسعه و پیشرفت کشور تصمیمات منطقی و تحول آفرینی برای کشور اتخاذ کنند. . با بودجه ای که 85 درصد هزینه های جاری است و بودجه عمرانی هر روز کمتر می شود، بنابراین امسال بودجه عمرانی نسبت به سال 1402 رشدی نداشته است.

اگر به وعده های مجلس و دولت مبنی بر یکسان سازی حقوق بازنشستگان که مجلس آن را به قانون امضا کرده است توجه نشود، اگر منابع غیرمتمرکز کشور تجمیع و سرمایه گذاری نشود تا پروژه های ثروتمندی برای کشور با عدالت انجام شود. طرح ساماندهی به کارگیری کارکنان دولت در هزاران تصمیم دولت مانده است، اگر صنعت خودروی کشور با تولید و واردات خودروهای باکیفیت و کم مصرف متحول نشود و در یک جمله پیشرفت و عدالت نشود. اولویت اول کشور، اگر تصمیمات مهم مدیریتی گرفته نشود، اتفاق خاصی نمی افتد.

نیکزاد در پایان خطاب به نمایندگان مجلس با بیان اینکه «در این حوزه بنده و شما همکاران محترم ما در مجلس نیز وظایفی داریم» ادامه داد: امروز کشور دچار خلاء قانونی نیست. در مورد مسائل مهم و حیاتی این پیشنهاد منافاتی با تکلیف قانونگذاری در امور ضروری ندارد، اما نکته اینجاست که باید بیش از قانونگذاری به فکر نظارت بر اجرای قوانین بود و قوانین مصوب که به نفع مردم است را پیگیری کرد. نتیجه نهایی این امر محقق می شود که مردم حاصل قوانین مصوب مجلس هستند، به ویژه زمانی که مفاد برنامه هفتم توسعه و پیشرفت را روی میز خود می بینند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.