افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 14 October , 2024
0

نیویورک تایمز و آمادگی برای جنگ

  • کد خبر : 396536
نیویورک تایمز و آمادگی برای جنگ

آفتاب نیوز: نیویورک تایمز مدعی است به اسنادی دست یافته است که نشان می دهد ایران چندین ماه پیش از عملیات 7 اکتبر مطلع بوده و در تلاش برای هماهنگی و آمادگی برای آن بوده است. به احتمال زیاد گزارش نیویورک تایمز نوعی پرونده است. از جمله مواردی که قبلا در مورد عراق مطرح شده […]

آفتاب نیوز:

نیویورک تایمز مدعی است به اسنادی دست یافته است که نشان می دهد ایران چندین ماه پیش از عملیات 7 اکتبر مطلع بوده و در تلاش برای هماهنگی و آمادگی برای آن بوده است.

به احتمال زیاد گزارش نیویورک تایمز نوعی پرونده است. از جمله مواردی که قبلا در مورد عراق مطرح شده بود.

پس از حملات 11 سپتامبر، دولت آمریکا در آن زمان تلاش کرد تا ارتباطی بین القاعده به عنوان عامل حمله و دولت صدام پیدا کند. تنها دلیل آن اعلام خوشحالی بغداد از حمله و تایید عمومی آن به عنوان «قصاص جنایات آمریکا» بود.

ظاهراً در حال حاضر نیز تلاش هایی برای یافتن ارتباط بین 11 سپتامبر در اسرائیل و جمهوری اسلامی در حال انجام است.

بلافاصله پس از 7 اکتبر، ایران از او تمجید کرد و سعی کرد از طریق متحدان غیردولتی خود در لبنان، یمن و عراق به حماس کمک کند.

این بدان معنا نیست که ایران در عملیات 7 اکتبر دست داشته یا حتی از آن مطلع است.

غافلگیری بزرگ اسرائیل که منجر به شکست بزرگ سیاسی، نظامی و اطلاعاتی شد، بدون پنهان کاری بی سابقه امکان پذیر نبود.

نه تنها ایران و حزب الله، بلکه دفتر سیاسی حماس مستقر در دوحه نیز از آنچه در سران یحیی سنور و محمد ضیف می گذشت بی خبر بودند.

اگر غیر از این بود، با نفوذی که اسرائیل در تهران، بیروت و دمشق دارد، این حمله قبل از انجام آن افشا می شد.

ممکن است ماه‌ها و حتی چند سال پیش، ایده‌های کلی انجام حملات بزرگ در میان اعضای جبهه مقاومت از جمله ایران برای توقف روند عادی‌سازی روابط کشورهای عربی و اسرائیل و تحمیل وجود داشته باشد. دستور کار جدید در منطقه اما این به هیچ وجه به معنای داشتن نقشه قبلی برای جنگی در مقیاس غزه امروزی نبود.

این احتمال وجود دارد که اخبار این روزنامه تلاشی آگاهانه یا ناآگاهانه برای توجیه حمله احتمالی به ایران باشد. مشابه آنچه در برابر عراق رخ داد.

البته بدون هماهنگی و حمایت آمریکا، حمله ای گسترده صورت نخواهد گرفت. برداشت راهبردی و امنیتی این دو کشور خاورمیانه پس از 7 اکتبر تغییر کرده است و طولانی شدن جنگ غزه و اجتناب از آتش بس موید این ادعاست.

آمریکا و اسرائیل در فکر بازگرداندن خاورمیانه به قبل از 7 اکتبر هستند، ظاهراً با ایجاد موازنه های جدید، عبور از خطوط قرمز قدیمی و تضعیف حماس، حزب الله و احتمالاً حوثی ها، موقعیت استراتژیک خود را در برابر ایران از دست می دهند.

منبع: روزنامه توسعه ایرانیان

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=396536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.