افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

نیویورک تایمز: زمان اسرائیل برای پایان دادن به جنگ غزه کوتاه است

  • کد خبر : 124295
نیویورک تایمز: زمان اسرائیل برای پایان دادن به جنگ غزه کوتاه است

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد که دولت آمریکا نگران است که رژیم صهیونیستی با ادامه حملات به غزه، جنگ منطقه ای را برانگیزد و تل آویو فرصت کمی برای پایان دادن به آن قبل از خشم کشورهای عربی و منصرف کردن ایالات متحده دارد. به او. رژیم به دلیل افزایش تلفات غیرنظامیان، منجر به […]

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد که دولت آمریکا نگران است که رژیم صهیونیستی با ادامه حملات به غزه، جنگ منطقه ای را برانگیزد و تل آویو فرصت کمی برای پایان دادن به آن قبل از خشم کشورهای عربی و منصرف کردن ایالات متحده دارد. به او. رژیم به دلیل افزایش تلفات غیرنظامیان، منجر به جنگ غزه شد.

به گزارش ایسنا، نیویورک تایمز با استناد به اظهارات مقامات دولت آمریکا نوشت: واشنگتن نگران گسترش درگیری در غرب آسیا در بحبوحه انزوای لشکرکشی رژیم اشغالگر قدس در منطقه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که منابع آگاه به این روزنامه آمریکایی گفته اند که ارتش رژیم صهیونیستی قبل از خشم کشورهای عربی و دلسردی آمریکا به دلیل افزایش تعداد قربانیان غیرنظامی فرصت کمی برای پایان دادن به جنگ غزه دارد.

این منابع آگاه بر این باورند که هر چه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی طولانی تر شود، احتمال اینکه این درگیری به جنگی گسترده تر تبدیل شود، بیشتر می شود. برخی از آنها همچنین می گویند که «پاسخ قاطع» رژیم اشغالگر قدس به عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت فلسطین علیه مواضع رژیم صهیونیستی، همدردی جهانی را نسبت به موضوع فلسطین برانگیخته است.

مقامات آمریکایی همچنین اعلام کردند که تصمیم عجولانه رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به شهر پرجمعیت غزه فرصتی برای طرح‌های جامع‌تر برای کاهش تلفات و خسارات غیرنظامیان باقی نگذاشته و در واقع تلفات زیادی را به دنبال داشته است. در میان غیرنظامیان فلسطینی

بر اساس این گزارش، هر چه حمله اسرائیل به غزه بیشتر ادامه یابد، به دلیل درخواست های بین المللی برای آتش بس، رژیم اسرائیل و آمریکا منزوی تر خواهند شد.

یکی از این منابع آگاه گفت: افسران ارشد ارتش آمریکا در تلاش هستند تا همکاران اسرائیلی خود را متقاعد کنند که در حملات خود به غزه حساب شده و دقیق تر عمل کنند.

چندین مقام همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته اند به جای بمب ها و مهمات 1000 تا 2000 تنی از بمب های هدایت شونده ماهواره ای 250 پوندی برای کاهش خسارات جانبی به غیرنظامیان غزه استفاده کند.

این روزنامه آمریکایی همچنین گزارش داد که از برخی افسران فعلی و سابق ارتش آمریکا پرسیده شد که آیا ارتش رژیم صهیونیستی در انتخاب اهداف خود واقعاً به امنیت غیرنظامیان اهمیت می دهد؟

درگیری ها در غزه پس از عملیات غافلگیرانه گسترده حماس “طوفان الاقصی” علیه مواضع رژیم صهیونیستی در 7 اکتبر (15 مهر) آغاز شد.

به گزارش مقاومت فلسطین، این حمله در پی نقض حریم مسجدالاقصی و افزایش خشونت شهرک نشینان صهیونیست علیه مردم فلسطین صورت گرفت.

از آن زمان تاکنون رژیم صهیونیستی با بمباران های متعدد به نوار غزه حمله کرده و با قطع آب، برق و گاز، آن را در محاصره انسانی قرار داده است. در پی تلاش های دیپلماتیک بین المللی، چند روز پیش مقداری کمک های بشردوستانه از مرز رفح وارد این منطقه شد.

در این درگیری، رژیم صهیونیستی با بمباران ساختمان های غیرنظامی، مساجد، دانشگاه ها، کلیساها، بیمارستان ها و ساختمان های مسکونی و همچنین استفاده از سلاح های ممنوعه از جمله بمب های حاوی فسفر سفید، مرتکب جنایات جنگی متعددی شده است.

تخریب کامل برخی مناطق و جابجایی جمعیت غزه از آثار حملات رژیم صهیونیستی و کشته شدن بیش از 10 هزار غیرنظامی در این منطقه بوده است.

کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد رژیم صهیونیستی به منظور ارائه کمک های بشردوستانه، نبرد در برخی مناطق شمال غزه را به مدت 4 ساعت در روز متوقف می کند.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=124295

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.