افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

نیمی از مردم روسیه خواستار خروج ارتش پوتین از اوکراین هستند

  • کد خبر : 372289
نیمی از مردم روسیه خواستار خروج ارتش پوتین از اوکراین هستند

آفتاب نیوز: نظرسنجی مستقل Russian Chronicles نشان داد که تهاجم اوکراین به منطقه کورسک در 6 اوت روحیه روسیه را در مورد جنگی که مسکو بیش از دو سال و نیم پیش آغاز کرد تضعیف کرده است. الکسی مینیالو، سیاستمدار اپوزیسیون روسی و یکی از بنیانگذاران Chronicles، درباره نتایج این نظرسنجی به نیوزویک گفت: «هر […]

آفتاب نیوز:

نظرسنجی مستقل Russian Chronicles نشان داد که تهاجم اوکراین به منطقه کورسک در 6 اوت روحیه روسیه را در مورد جنگی که مسکو بیش از دو سال و نیم پیش آغاز کرد تضعیف کرده است.

الکسی مینیالو، سیاستمدار اپوزیسیون روسی و یکی از بنیانگذاران Chronicles، درباره نتایج این نظرسنجی به نیوزویک گفت: «هر چه جنگ بیشتر طول بکشد، مردم کمتر معتقدند که برای آنها و روسیه خوب خواهد بود.

اهداف پوتین برای آنچه کرملین آن را «عملیات نظامی ویژه» می نامد مبهم است، اما عموماً به عنوان تضعیف یا مختل کردن روابط اوکراین با ناتو، مهار ناسیونالیسم اوکراین و گسترش دستاوردهای ارضی تلقی می شود.

نظرسنجی اخیر نشان می دهد که 49 درصد روس ها از خروج نیروها از کشورشان و برگزاری مذاکرات صلح با اوکراین حمایت می کنند، حتی اگر اهداف جنگ محقق نشده باشد. این درصد 9 درصد بیشتر از 40 درصدی است که طرفدار پایان جنگ در ژانویه 2024 بودند.

بر اساس یک نظرسنجی که بین 10 تا 17 سپتامبر از 800 نفر انجام شد، تنها یک سوم (33 درصد) پاسخ دهندگان از خروج نیروهای روسی از اوکراین در شرایط فعلی حمایت نمی کنند. این میزان در دی ماه 39 درصد گزارش شده است.

به گفته الکسی مینیایلو، تهاجم اوکراین به منطقه کورسک برای بسیاری یک رویداد تکان دهنده بود و تعداد کسانی را که مایل به مبارزه برای رسیدن به اهداف پوتین بودند کاهش داد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که اکثر شرکت کنندگان (63 درصد) مایلند در سال آینده یک معاهده صلح با اوکراین با امتیازات متقابل منعقد کنند.

این نظرسنجی که در دومین سالگرد اعلام بسیج نسبی پوتین در روسیه انجام شد، همچنین نشان داد که روس‌ها نمی‌خواهند در جنگ شرکت کنند. کمتر از یک سوم (29 درصد) گفتند که از بسیج نظامی جدید در روسیه حمایت خواهند کرد.

اگرچه از زمان آغاز جنگ مسکو با کی‌یف، سرکوب مخالفان روسیه افزایش یافته است، Chronicles می‌گوید که نظرسنجی‌های خود را بر اساس یک سری سؤالات اساسی استوار می‌کند و می‌تواند تصویر دقیق‌تری از افکار عمومی ارائه دهد.

مینیایلو تاکید کرد که تحقیقات او در مناطق مرزی بلگورود، بریانسک و همچنین مناطق کورسک که در معرض گلوله باران نیروهای اوکراینی قرار دارند، نشان می دهد که مردم در صورت مواجهه با پیامدهای آن کمتر از جنگ مستقیم حمایت می کنند.

او افزود: «وقتی مردم مجبور می‌شوند شهر خود را ترک کنند تا از جنگ فرار کنند، یا وقتی به خانه‌شان تیراندازی می‌شود، یا حتی وقتی شاهد حمله هستند، حمایت از جنگ به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد». اکثریت کسانی که از ادامه جنگ حمایت می کنند افرادی هستند که هرگز جنگ یا پیامدهای آن را تجربه نکرده اند.»

منبع: روزنامه هم میهن

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.