افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

نیمی از جهان میزبان 2 رویداد مهم صنعت دام است جشن سومین نمایشگاه دام “هولشتاین”

  • کد خبر : 114398
نیمی از جهان میزبان 2 رویداد مهم صنعت دام است جشن سومین نمایشگاه دام “هولشتاین”

به گزارش بازار، سومین جشنواره ملی گاو هلشتاین ایران همزمان با بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی تخصصی دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و فرآورده های لبنی صادراتی از 17 تا 20 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اصفهان برگزار می شود. گاو هلشتاین ایرانی در اصفهان از این جهت حائز اهمیت است […]

به گزارش بازار، سومین جشنواره ملی گاو هلشتاین ایران همزمان با بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی تخصصی دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و فرآورده های لبنی صادراتی از 17 تا 20 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اصفهان برگزار می شود.

گاو هلشتاین ایرانی در اصفهان از این جهت حائز اهمیت است که این گاو شیری با توجه به اقلیم کشور پرورش می یابد و این جشنواره می تواند فرصتی برای ارائه عملیات اصلاح نژاد و اصلاح نژاد و آخرین دستاوردهای ژنتیکی در تولید و نگهداری دام باشد.

در سومین دوره جشنواره گاو هلشتاین که در اصفهان برگزار می شود، علاوه بر مهمانان خارجی، فعالان اقتصادی از سراسر ایران به ویژه از استان های چهارمحال و بختیاری، خراسان، مازندران و البرز حضور دارند. این افراد جامعه هستند.

بیش از 1700 واحد پرورش گاو شیری با بیش از 50 راس وجود دارد که 550 هزار راس دام سنگین در آنها نگهداری می شود و تولید گوشت در استان 200 تن در روز است که این استان با تولید روزانه 6000 تن تولید از نظر آماری بالاترین میزان تولید را دارد. ایران از نظر تولید شیر به ازای هر گاو شیری رتبه دوم جهان را دارد و پس از آمریکا رتبه دوم تولید شیر را دارد.

حل مشکل کمبود نیروی انسانی در صنعت دامپروری.

یکی از اهداف برگزاری این رویداد تلاش برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در این زمینه است زیرا عدم آگاهی کافی جوانان به معنای عدم انتخاب یا عدم رضایت آنها از این شغل است و در این زمینه حوزه، اتحادیه ها سعی می کنند دوره های آموزشی و حمایتی را برای فعالان این اتحادیه برگزار کنند، باید تمایل جامعه جوان را در این راستا افزایش دهند و حتی سطح علمی افرادی که در این صنعت فعالیت می کنند به روز کنند.

همچنین در سال های اخیر موضوع تغذیه، تامین نهاده های مرغوب از جمله جو، ذرت و سویا برای دامداران بسیار مهم بوده و انتظار می رود با حضور جوانان در عرصه علم و دانش شاهد آینده بهتر در این صنعت

گفتنی است با برگزاری این نمایشگاه و جشنواره و تدارک برنامه های موازی با هدف افزایش آگاهی در روزهای برگزاری این دو رویداد، امیدواریم مردم و فعالان اقتصادی این صنعت از آن نهایت استفاده را ببرند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=114398

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.