افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

نیروگاه های حرارتی با آمادگی 100 درصدی به استقبال تابستان می روند

  • کد خبر : 250895
نیروگاه های حرارتی با آمادگی 100 درصدی به استقبال تابستان می روند

به گزارش بازار، هر ساله با نزدیک شدن به ایام گرم سال با راه اندازی سیستم های سرمایشی مصرف برق در کشور به تدریج افزایش می یابد. آخرین آمار از وضعیت شبکه برق کشور نشان می دهد که در روزهای اخیر مصرف برق نسبت به سال گذشته چندین هزار مگاوات افزایش یافته است. از آنجایی […]

به گزارش بازار، هر ساله با نزدیک شدن به ایام گرم سال با راه اندازی سیستم های سرمایشی مصرف برق در کشور به تدریج افزایش می یابد. آخرین آمار از وضعیت شبکه برق کشور نشان می دهد که در روزهای اخیر مصرف برق نسبت به سال گذشته چندین هزار مگاوات افزایش یافته است.

از آنجایی که در روزهای گرم تابستان با ناهماهنگی در تولید و مصرف برق مواجه هستیم، وزارت نیرو برای گذراندن موفقیت آمیز تابستان بدون قطعی برق تدابیری را پیش بینی کرده است. در این راستا امسال برنامه ای متشکل از 180 اقدام در حوزه های توسعه نیروگاه ها، گسترش و بهبود شبکه و مدیریت مصرف برق برای تامین پیک های برق پایدار در تابستان امسال در دستور کار قرار گرفته است.

یکی دیگر از بخش های مهم این برنامه ها، تکمیل به موقع تعمیرات در نیروگاه ها است. در حال حاضر بیش از 94 درصد برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه های حرارتی تامین می شود و این رقم نیاز به آماده سازی این واحدهای نیروگاهی را نشان می دهد.

برنامه های تعمیر نیروگاه ها پس از گذر از فصل گرم سال و آغاز مهر آغاز شد و بر اساس برنامه اعلام شده، نیروگاه در خرداد ماه از نظر تعمیر و نگهداری و همزمان با افزایش دما به آمادگی 100 درصدی برسد. و پاسخگوی تقاضای مصرف کنندگان در فصل گرم سال باشد.

دناسسر اسکندری معاون شرکت انرژی حرارتی با اشاره به اینکه 94 درصد برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه های حرارتی تامین می شود، گفت: با توجه به اینکه بیشترین تامین برق کشور بر عهده نیروگاه های حرارتی است، در دسترس بودن کامل وجود دارد. این واحدها برای تولید برق پایدار در فصول گرم سال اهمیتی دوچندان دارد.

وی بیان کرد: فصل تعمیر نیروگاه های حرارتی باید هر سال قبل از خرداد ماه به پایان برسد چرا که از این ماه با افزایش مصرف برق در کشور، نیروگاه ها باید آمادگی کامل برای پاسخگویی به بار این مدت را داشته باشند.

این مسئول در خصوص برنامه های تعمیر و نگهداری در سال جاری گفت: از ابتدای مهرماه سال گذشته به منظور آماده سازی این واحدها برای تولید انرژی پایدار در ماه های گرم سال، اقدامات بیشتری انجام شده است 105 هزار مگاوات در برنامه های تعمیر و نگهداری. در دستور کار قرار داده شده است که تاکنون 93 هزار مگاوات آن اجرا شده است و امیدواریم با اتمام به موقع برنامه های مذکور بتوانیم تمامی واحدهای نیروگاهی را برای تامین برق پایدار در زمان پیک کشور در اختیار داشته باشیم. روزهای مصرف برق.

لازم به ذکر است که سال گذشته برای اولین بار در صنعت برق برنامه تعمیر و آماده سازی نیروگاه های حرارتی به میزان تقریبی 97 هزار مگاوات قبل از شروع پیک مصرف برق تابستانی به پایان رسید و امسال نیز طرح جدید رکورد خواهد رسید. در این زمینه ثبت نام کنید.

در همین راستا ساناز جعفرزاده مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بهره برداری تولید درباره جزئیات برنامه های تعمیرات سال جاری گفت: از ابتدای مهرماه سال گذشته به منظور تامین برق پیک پایدار در تابستان امسال بیش از 105000 مگاوات طرح های تعمیراتی در دستور کار قرار گرفته است. بیش از 90000 مگاوات از این برنامه تاکنون اجرا شده است و امیدواریم با اتمام به موقع برنامه های مذکور بتوانیم تمامی واحدهای نیروگاه را برای تامین برق پایدار در زمان پیک برق در اختیار داشته باشیم. کشور روزهای مصرف

وی با اشاره به اینکه برخی از تعمیرات نیروگاه ها به دلیل ادامه گرما در تابستان 1403 به تعویق افتاد، گفت: تعدادی از تعمیرات ما برای شهریور ماه پیش بینی شده بود که به دلیل ادامه گرما به مهر موکول شد. اما آنچه که بیش از همه بر حجم تعمیرات تأثیر گذاشت این بود که در فصل زمستان تراز سوخت منفی داشتیم و به همین دلیل بسیاری از تعمیرات در زمستان به تعویق افتاد تا به تامین بار شبکه کمک کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=250895

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.