افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

نیاز چین به محصولات کشاورزی و نفت چینی ها به دنبال محصولات با کیفیت هستند.

  • کد خبر : 249566
نیاز چین به محصولات کشاورزی و نفت چینی ها به دنبال محصولات با کیفیت هستند.

به گزارش بازار، حمید عادلی رایزن بازرگانی ایران در چین در این همایش که فرصت های حضور در نمایشگاه بین المللی واردات چین در حاشیه اکسپوی ایران برگزار شد، اظهار داشت: باید جایگاه بازار چین را بشناسیم. ، کالاهای مورد نیاز چینی ها را بررسی کرده و سپس کالا را صادر کنید. چینی ها به […]

به گزارش بازار، حمید عادلی رایزن بازرگانی ایران در چین در این همایش که فرصت های حضور در نمایشگاه بین المللی واردات چین در حاشیه اکسپوی ایران برگزار شد، اظهار داشت: باید جایگاه بازار چین را بشناسیم. ، کالاهای مورد نیاز چینی ها را بررسی کرده و سپس کالا را صادر کنید. چینی ها به دنبال محصولات با کیفیت هستند و توجه به این موضوع باعث رونق صادرات به این کشور می شود.

رایزن بازرگانی ایران در چین با اشاره به اینکه چین در 40 سال گذشته تولید ناخالص داخلی خود را 36 برابر کرده است، گفت: چینی ها با سیاست درهای باز رشد خوبی در تجارت داشته اند. بنابراین تا سال 2023، چین رتبه اول را در صادرات جهانی و رتبه پنجم را در خدمات کسب خواهد کرد.

به گفته وی، روسیه و چین رکورد 240 میلیارد دلار حجم تجارت داشتند. عمده محصولات وارداتی چین کشاورزی، نفت و دارو و عمده محصولات صادراتی آن محصولات مکانیکی و الکتریکی است.

عادلی با بیان اینکه مجموع صادرات غیرنفتی ایران در سال گذشته 49 میلیارد دلار بوده که 14 میلیارد دلار آن به چین و 18 میلیارد دلار از این کشور وارد شده است، تصریح کرد: چین اولین مقصد صادراتی ایران و عراق دومین مقصد صادراتی ایران است. مقصد سرنوشت کشور ما چین یک بازار واحد و یکپارچه نیست، بلکه مجموعه ای از بازارها با ویژگی های جمعیتی متفاوت است.

در ادامه این نشست نادر رشیدی مدیر نمایشگاه های خارجی نمایشگاه بین المللی تهران گفت: نمایشگاه بین المللی واردات چین از 5 تا 10 آبان ماه (15 تا 20 آبان) برگزار می شود و شرکت های ایرانی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. از سال 2018 هر ساله در ماه نوامبر به دستور رئیس جمهور وقت چین در شانگهای جشن گرفته می شود. دفاتر و نمایندگی های بین المللی در شانگهای چین واقع شده اند و هدف از نمایشگاه واردات چین حمایت از تجارت آزاد و توسعه صادرات و واردات است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته این نمایشگاه 30 شرکت ایرانی از بخش های تجاری و داخلی در نمایشگاه واردات چین حضور داشتند، گفت: چینی ها به دنبال روابط با ایران و دیگر کشورها هستند. ما باید از ظرفیت های صادراتی به چین استفاده کنیم و در نتیجه بازارهای صادراتی را در گروه های مختلف کالایی عرضه کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=249566

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.