افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 15 October , 2024
1

نیاز شرکت ملی مس ایران به سهامداری در «مس بهانر» به مطالبه عمومی مسئولان و مردم کرمان تبدیل شده است.

  • کد خبر : 397606
نیاز شرکت ملی مس ایران به سهامداری در «مس بهانر» به مطالبه عمومی مسئولان و مردم کرمان تبدیل شده است.

اطلاع رسانی کند خبرگزاری آنلاین ; احسان نمازی زاده مدیرعامل صنایع مس شهید باهنر کرمان با ارائه گزارشی از فعالیت های این شرکت صنعتی گفت: متأسفانه رویکرد غیر ملی برخی شرکت های ملی باعث شده تا زنجیره تولید ناقص و از بسیاری از آن ها بی بهره باشد. منافع.” . وی خاطرنشان کرد: با وجود […]

اطلاع رسانی کند خبرگزاری آنلاین ; احسان نمازی زاده مدیرعامل صنایع مس شهید باهنر کرمان با ارائه گزارشی از فعالیت های این شرکت صنعتی گفت: متأسفانه رویکرد غیر ملی برخی شرکت های ملی باعث شده تا زنجیره تولید ناقص و از بسیاری از آن ها بی بهره باشد. منافع.” .

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بیشترین حجم معادن مس در استان کرمان قرار دارد; اما به دلیل عدم ارتباط صنایع بالادستی با بقیه زنجیره تولید، متأسفانه بهره کمی از این نعمت الهی داریم.

نمازی زاده عدم تشکیل زنجیره ارزش در شرکت صنعت مس را ناشی از مشکلات سهامداران دانست و افزود: در حالی که هدف تولید یک میلیون تن کاتد مس در کشور است، متاسفانه صنایع تبدیلی می توانند افزوده های جدی ایجاد کنند. ارزش برای اقتصاد کشور؛ آن طور که شایسته است به آن توجه نشده است.

چالش مالکیت مس

وی با اشاره به موضوع تامین مواد اولیه گفت: یکی از بزرگترین چالش های مس شهید باهنر تلفیق سهامداران آن است که منجر به قطع ارتباط این شرکت با صنایع بالادستی مس شده است.

وی تاکید کرد: با مالکیت شرکت ملی مس در شرکت مس شهید باهنر کرمان، این قطع ارتباط برطرف می شود و این موضوع اکنون به مطالبه عمومی مسئولان و مردم کرمان تبدیل شده و ممکن است تاثیر زیادی داشته باشد. در ایجاد ارزش افزوده، اشتغال مولد و در داشتن حداکثر شکوفایی اقتصادی منطقه ای.

مدیرکل شرکت صنایع مس شهید بانر گفت: جلساتی در این زمینه برگزار شد، استاندار کرمان با مسئولان مرتبط با این حوزه مکاتبه کرد و معاون اقتصادی استاندار نیز مجدانه و مستمر با این موضوع برخورد می کند تا ظرفیت این مجموعه افزایش یابد. مجتمع مثل مس شهید بانر.

وی گفت: در ادامه آقای دکتر مدرس خبانی، مدیرعامل شرکت ملی مس، شخصاً نظر بسیار مثبتی در این خصوص دارند.

نمازی زاده سپس بر آموزش و تربیت نیروهای واجد شرایط، متخصص و جایگزین برای عبور از موانع تولید تاکید کرد و افزود: در این راستا برنامه ریزی هایی در دستور کار این شرکت وجود دارد.

به فناوری های دانش بنیان اعتماد کنید

وی همچنین گفت: با توجه به تحریم های ظالمانه دشمنان، در تامین قطعات دستگاه های تولیدی با مشکلات زیادی مواجه شدیم، بنابراین تصمیم گرفتیم با استفاده از توان فنی نیروهای شرکت، تولید قطعات مورد نیاز را در دستور کار قرار دهیم و خدا را شکر با تکیه بر فناوری های دانش بنیان توانستیم گام بلندی در این زمینه برداریم.

وی گفت: شرکت مس شهید باهنر این ظرفیت را دارد که تولید قطعات خود را چند برابر کند و نیاز سایر صنایع کشور را تامین کند.

نصب خط تولید پودر مس.

نمازی زاده در ادامه راه اندازی خط تولید گرده مس صنایع دستی را در راستای مسئولیت های اجتماعی این شرکت دانست و بیان کرد: صنایع دستی در کرمان به عنوان شهری متمدن و فرهنگی با رنگ هنری بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: مهمترین و با کیفیت ترین صنایع دستی با پایه مس در کرمان تولید می شود و هنرمندان کرمانی حق دارند مواد مورد نیاز خود را از کرمان تهیه کنند.

تاریخچه هنرمندان صنعتگر.

مدیرکل شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان را یکی از استان های معدنی کشور دانست و با تاکید بر اینکه مس در بین معادن برجسته ترین است، گفت: با استفاده از ظرفیت های موجود شرایطی را فراهم کرده ایم که صنعتگر هنرمند بتواند از آنها استفاده کند. مواد خام کیفیت بهتر و ارزان تری ارائه دهید.

وی با تاکید بر اینکه برای صنعتگران مس کمبود مواد اولیه نداریم، گفت: ماهانه 80 تن گرد و غبار مس تولید می کنیم که با توجه به پیشنهاداتی که از استان های دیگر و حتی خارج از کشور داریم این میزان 200 تن است. گرده در ماه نیز کافی خواهد بود.

نمازی زاده به سفارش استان های اصفهان و زنجان و همچنین کشور ترکیه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اگر استقبال هم خوب باشد برای تامین بازار داخلی و صادرات نیاز به تولید سالانه 1500 تن گرده صنایع دستی داریم.

رعایت مسئولیت اجتماعی

وی در بخشی دیگر از سخنان خود مسائل فرهنگی و صنایع دستی را یکی از شاخص های مهم برشمرد و با تاکید بر اینکه تمامی بنگاه های اقتصادی اعم از دولتی، دولتی، نیمه دولتی و خصوصی باید به مسئولیت های اجتماعی خود در قبال محیط زیستی که در اطراف خود هستند عمل کنند، گفت: مس. شهید بهنار اعلام می کند که حاضر است در این مسیر حرکت کند، هرچند قبلاً با قدرت زیاد حضور داشتیم.

مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر افزود: چشم انداز ما توسعه فعالیت های فرهنگی به ویژه در حوزه صنایع دستی در محیط خودمان به ویژه در مناطق محروم است.

گفتنی است شرکت صنایع مس شهید باهنر یکی از صنایع مطرح و فعال در زمینه تکمیل زنجیره تولید مس در کشور است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=397606

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.