افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

نگهداری جوجه ها در اتاق های سرد پایان سیاست صادرات “شل و سفت کردن”.

  • کد خبر : 378981
نگهداری جوجه ها در اتاق های سرد پایان سیاست صادرات “شل و سفت کردن”.

بازار؛ گروه استان ها: سیاست های «آرامش و نرمش» باعث سرگردانی تولیدکنندگان و صادرکنندگان شده و در برنامه ریزی این گروه با مشکل مواجه شده است. افزایش تعرفه برق و انرژی، قوانین دست و پاگیر در بخش صادرات مرغ و خوراک دام، هزینه های بالای تولید و سیاست های انقباضی بانک ها از جمله مشکلات […]

بازار؛ گروه استان ها: سیاست های «آرامش و نرمش» باعث سرگردانی تولیدکنندگان و صادرکنندگان شده و در برنامه ریزی این گروه با مشکل مواجه شده است.

افزایش تعرفه برق و انرژی، قوانین دست و پاگیر در بخش صادرات مرغ و خوراک دام، هزینه های بالای تولید و سیاست های انقباضی بانک ها از جمله مشکلات تولیدکنندگان مازندرانی است.

یکی از سرمایه گذاران بخش طیور و فعال صنعتی مازندران با بیان اینکه در سال 1392 شرکت های زنجیره ای برای حمایت از مرغداران خرد و غیرفعال ایجاد شد، افزود: تامین اجتماعی به بهانه های واهی به طرف مقابل سود می دهد. همان توافقنامه است و تولیدکنندگان را بدهکار می کند و موانع پرهزینه زیادی در این راه ایجاد می کند.

عبدالعلی طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مرغ در تامین امنیت غذایی نقش موثری دارد، اظهار داشت: قرارداد و مشارکت دو مقوله متفاوت و دارای تعاریف متفاوتی هستند، بنابراین باید مشکلات فعالان صنعت طیور در این حوزه خود را برطرف کنند.

وی با اشاره به مشکلات پیش رو مانند افزایش نرخ برق و گاز، گفت: شرکت های زنجیره ای، مرغ مادر، مرغ گوشتی، کشتارگاه ها و کارخانه های دام، حلقه های زنجیره مرغداری هستند که زیرمجموعه بخش کشاورزی هستند اما شرکت های توزیع برق آنها را از بخش کشاورزی خارج کرد. قیمت برق را چندین برابر کردند.

یک تولید کننده: اگر بخواهیم با مشارکت مردم رشد کنیم و جهشی در تولید داشته باشیم با تحمیل هزینه های گزاف و قطع چند ساعته برق هیچ جهشی نخواهیم داشت.

این تولیدکننده تصریح کرد: با وجود اینکه گفتند 12 ماه باید برق دریافت شود، اما از فروردین ماه دریافت می کنند و گاز هم همین طور است و اگر بخواهیم رشد کنیم و با مشارکت شرکت جهشی در تولید داشته باشیم. مردم، با تحمیل هزینه های گزاف و قطع برق برای چندین ساعت، هیچ اتفاقی نمی افتد. پرش نخواهیم داشت

صادرات مرغ نیز از دیگر مشکلات و چالش های پیش روی صنعت طیور است و به گفته تولیدکنندگان، مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد.

یوسف رمضانی، یکی دیگر از صادرکنندگان و تولیدکنندگان مرغ، به قوانین دست و پا گیر در حوزه صادرات اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی نباید تصمیم به صادرات بگیرد و این «سفت و گشاد شدن» برای تولیدکننده تمام می شود.

وی ادامه داد: برای صادرات در افغانستان، عراق، عمان، قطر و بحرین سرمایه گذاری می کنیم و صادرات باید یک یا دو ماهه باشد؟

یک صادرکننده: مرغ با مارک های مختلف تولید می کردیم و در سردخانه ها نگهداری می کردیم و همه مجوزها را از وزارتخانه گرفتم اما اجازه صادرات را به من نمی دهند.

این تولیدکننده با بیان اینکه صادرات فلسفه سه ساله، پنج ساله یا 10 ساله دارد، گفت: هر زمان که کشور نیاز به تولید مرغ داشت، آن را تامین می کردیم اما در صادرات مشکل داریم و مرغ را با برندهای مختلف تولید می کنیم و آن را حفظ کردیم. . در سردخانه و تمام مجوزها را از وزارتخانه گرفتم اما مجوز صادرات ندارم.

رمضانی با تاکید بر نقش اتاق ایران در صادرات، خواستار رفع مشکلات صادرات شد.

مشکلات فعالان صنعت طیور مازندران در شورای گفتگوی عمومی و خصوصی مازندران مطرح و استاندار مازندران اصل و ضرورت حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان را بیان کرد.

یوسف نوری استاندار مازندران در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مازندران مکانی است که نیاز به سرمایه گذاری های کلان دارد افزود: برنامه توسعه دریا محور را آغاز کرده ایم و بسته اجرایی آن را تعریف کرده ایم و دومی آن جامع است. گردشگری طرحی که از بسته اجرایی آن استخراج شده و یکی از بحث های آن گردشگری بین المللی است.

نگهداری جوجه ها در اتاق های سرد پایان سیاست از

استاندار مازندران گفت: امیدواریم این روند در برنج و مرکباتی که تاکنون کمک شده است برای حمایت از این دو محصول ملی افزایش یابد، هم اکنون رایزنی هایی با برخی شرکت های بزرگ برای خرید این محصولات انجام شده است.

وی با بیان اینکه زنجیره ارزش نیز مهم است، تصریح کرد: ما در نقاطی کارها را انجام می دهیم، به هم متصل نیستند، ادغام افقی، عمودی و خوشه ای نداریم. از نظر مدیریتی اینها ارزش آفرین نیستند پس باید این کارها انجام شود.

هر سال 600 شرکت جدید ایجاد می شود

نوری با اشاره به اتاق نسل چهارم و نقش آن در اقتصاد گفت: ماموریت های اتاق حمایت از تولیدکنندگان، دسترسی به منابع مالی، ایجاد شبکه های تجاری و همچنین دبیری شورای گفتگو است و از این اداره انتظار داریم که منسوخ شود. کسب‌وکار رها می‌شود زیرا سالانه 600 کسب‌وکار جدید ایجاد می‌شود، همکاری‌های بین‌المللی حداقل با کشورهای خزر و اوراسیا توسعه می‌یابد، بحران‌های برنج و مرکبات مدیریت می‌شود و زنجیره ارزش تضمین می‌شود.

قوانین دست و پا گیر، اشکال در اجرای اصل 44 قانون اساسی و بازنگری در قوانین از جمله عوامل فرار سرمایه گذاری ها و نیز عدم آگاهی برخی مدیران و ضعف تعاملات بین سازمان ها، تورم کنترل نشده و عدم درک مشترک برای حل سیستم مشکلات از دیگر مشکلاتی است که باید با آن مواجه شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=378981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.