افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

نگران مهمانی باشید؛ مردم در سیاست های اقتصادی تکراری گیر کرده اند

  • کد خبر : 230077
نگران مهمانی باشید؛  مردم در سیاست های اقتصادی تکراری گیر کرده اند

بازار، گروه استان ها: این روزها جمعیت استان سمنان نیز مانند سایر نقاط کشورمان در تلاش هستند تا اقلام مورد نیاز و حداقل محصولات اولیه عید و ماه مبارک رمضان را تهیه کنند. اقلامی که قیمت آنها نسبت به سال های گذشته بیشتر شده و به خودی خود مردم را گرفتار کرده است. دولت در […]

بازار، گروه استان ها: این روزها جمعیت استان سمنان نیز مانند سایر نقاط کشورمان در تلاش هستند تا اقلام مورد نیاز و حداقل محصولات اولیه عید و ماه مبارک رمضان را تهیه کنند. اقلامی که قیمت آنها نسبت به سال های گذشته بیشتر شده و به خودی خود مردم را گرفتار کرده است.

دولت در آستانه عید سعی دارد با راهکارهایی مانند افزایش نظارت، از گران شدن کالاها در شب عید جلوگیری کند، اما مشکل اینجاست که لیست های اعلام شده از سوی مسئولان استان سمنان نیز گویای افزایش قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز است. جمعیت. . مردم.

اقلام گران قیمتی که مردم نیاز دارند.

طبق اعلام واحد بازرسی و نظارت استان سمنان پای بره داغ ملی 580 هزار تومان قیمت دارد در حالی که همین یک ماه پیش، این روزها، همین محصول 500 هزار تومان قیمت داشت. واقعیت در قصابی ها و قصابی ها تفاوت های اساسی با آنچه مقامات می گویند وجود دارد.

کارشناس اقتصادی: متأسفانه علیرغم داشتن الگوی ثابت در هر سال، در آستانه سخت‌ترین مناسبت‌های شهر غافلگیر می‌شویم.

یا در مثالی دیگر قیمت خرمای اضافه امروز 135 هزار تومان است در حالی که ماه گذشته 85 هزار تومان فروخته می شد، این اختلاف قیمت اساسی برای قارچ و حبوبات به ویژه لوبیا، لوبیا سفید از 85 هزار تومان نیز صدق می کند. در ابتدای بهمن ماه قیمت در اواسط اسفند به 105 هزار تومان افزایش یافت.

در نتیجه بخشی از این گرانی که در بازار حاکم بود، در واقع بر اساس اعلام اصناف و سازمان های حاکم و حکومتی بود، نه بر اساس گرانی های تجار. این شرایط شرایطی را ایجاد کرده است که مردم در رفع نیازهای خود با مشکل مواجه می شوند.

تفاوت قیمت در ماه گذشته

قیمت گوسفند زنده نیز در یک هفته از 230 به 250 هزار تومان تغییر کرد که نشان می دهد سیاست دولت برای متعادل نگه داشتن قیمت ها به وضوح جواب نداده است. گردو امروز در استان سمنان بین 480 تا 830 هزار تومان به فروش می رسد. .اگر میانگین قیمت گردو در سال گذشته حداقل 100 هزار تومان در هر کیلوگرم افزایش یافته است.

واحد بازرسی و نظارت استان سمنان قیمت حبوبات را به شرح زیر اعلام کرد: نخود خانگی درجه یک کیلویی 72 هزار تومان، لوبیا خانگی درجه یک کیلویی 93 هزار تومان، لوبیا قرمز خانگی درجه یک 93 کیلویی هزار تومان، لوبیا سفید ملی ( درجه یک) کیلویی 105 هزار تومان، لپه داخلی ( درجه یک) کیلویی 72 هزار تومان و عدس ( درجه یک) کیلویی 90 هزار تومان؛

و این قیمت همان اقلام توسط همین سازمان در دی ماه امسال یعنی دو ماه پیش است. نخود ملی (کیفیت اول) کیلویی 68 هزار تومان، لوبیا ملی (کیفیت اول) 83 هزار تومان است. کیلویی و لوبیا قرمز ملی ( درجه یک) کیلویی 74 هزار تومان، لوبیا سفید ملی ( درجه یک ) کیلویی 85 هزار تومان و لپه داخلی ( درجه یک ) کیلویی 60 هزار تومان ، عدس ( درجه یک ) 68 هزار تومان مصرف در هر کیلوگرم؛

قیمت ها دوباره افزایش یافت

اما چرا این گونه است و از سوی دیگر دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت ها چه کرده است؟ این کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار بازار می گوید: بدیهی است دلیل این افزایش قیمت، شکست سیاست های اقتصادی دولت در تنظیم بازار است.

محسن نیازیان با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت تزریق اجناس به بازار برای مواجهه با گرانی است، اظهار کرد: در حوزه گوشت و مرغ شاهد هستیم که مقادیری گوشت توزیع شده که می تواند عرضه را تقویت کند، اما در سایر محصولات تولید می شود. که متاثر از تورم فصلی دیده می شوند، مانند خرما هستند، حتی تزریق هم جواب نمی دهد و شاهد گرانی اقلام رمضانی و عید هستیم.

وی با بیان اینکه سیاست دوم دولت در واقع مستقیم‌تر شدن خرید مردم با نمایشگاه‌های بهاره است، افزود: این نمایشگاه‌ها در بازار رقابتی فعالیت می‌کنند، اما وقتی قیمت‌ها همه جا بالاست، در نهایت بین پنج تا ده است. و درصد پایین باعث درد زیادی برای افراد نخواهد شد.

سیاست های دولت

این در حالی است که یکی دیگر از کارشناسان اقتصادی در گفتگو با خبرنگار بازار گرانی های گاه و بیگاه را طبیعی می داند اما تفاوت قیمت ها را در دولت ها و سیاست های اقتصادی مختلف می بیند. مرتضی شایسته فر می گوید: همیشه در حوالی ماه رمضان و عید نوروز شاهد تورم هستیم، اما اینکه چقدر است و چگونه با آن مقابله کنیم جای بحث دارد.

سایت فر با بیان اینکه دولت نباید از درخواست های گاه و بیگاه غافلگیر شود زیرا پیش بینی آن سخت نیست، افزود: استان شرقی کشاورزی محور است به همین دلیل در مواقعی از سال مانند شهریور، آبان و آذر پول دریافت می کند، بنابراین بخشی از این پول شبانه دریافت می شود، عیدی می شود هزینه مسکن و خانواده و بقیه ایام سال نمودار منحنی خرید و تقاضا نوسان زیادی ندارد، برعکس در غرب استان به دلیل سررسید به ساختار کارگری، صنعتی و کارمندی، بیشتر حقوق ها ماهانه است، بنابراین تقاضا در شب عید به دلیل ثواب و عیدی افزایش می یابد، بنابراین مدیریت چنین فضاهایی نباید برای دولت پیچیده باشد.

رئیس سازمان صمت سمنان: نظارت بر بازارهای عرضه محصولات مورد نیاز مردم استان سمنان تشدید شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه علیرغم داشتن الگوی ثابت هر ساله در آستانه تقاضای زیاد مردم متعجب می شویم، اظهار داشت: باید بازار را مدیریت کنیم چرا که هیچ نرخی برای سفارش بالا یا پایین نمی رود، امروز به جو حاکم بر بازار کشور ما و استان سمنان عرضه و تقاضا است.

قیمت ها دوباره تغییر کرده است.

این کارشناس با بیان اینکه سیاست های دولت مشخصا جواب نداده است چرا که در سال گذشته چندین بار شاهد افزایش قیمت بوده ایم، گفت: به عنوان مثال خرماها از 70 هزار تومان عید پارسال به 135 هزار تومان امروز رسید. سیاست های تنظیم بازار برای این محصول جواب نداده است.

شعیشت فرد تصریح کرد: دولت به وضوح سیاست های متعددی را برای بازار عید و ماه رمضان اتخاذ کرده است. اول از همه نمایشگاه های بهاره برگزار می شود که مثلا قرار است با عرضه مستقیم کالا به مردم قیمت ها را کاهش دهند. فروش اجناس بدون واسطه ممنوع است، اما غرفه های نمایشگاه های بهاره نیز در دست همان کسبه ای است که بیرون مغازه دارد، در واقع نمایشگاه ها محل جدید فروشگاه های بیرونی است.

وی افزود: سیاست دیگر توزیع اقلامی مانند گوشت و مرغ است که علاوه بر عدم کیفیت مناسب توانسته رشد قیمت ها را تا حدودی کند کند اما از سوی دیگر باعث شده مرغ و مرغ و دامداران ناراضی هستند و باید برای این موضوع فکری کرد زیرا در آینده نزدیک این تمایل وجود خواهد داشت که تولید متوقف نشود. و سومین سیاست نظارت بر بازار است که نوش داروی پس از مرگ است زیرا دولت نباید اجازه دهد کار به جایی برسد که فقط مجبور شود نظم محدودی را به بازار تحمیل کند.

وقت مهمانی گران‌قیمت مردم در دام سیاست‌هایی افتاده‌اند که کارساز نبودند

بازرسی ها را تشدید می کنیم

رئیس سازمان سمنت استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار از برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم بهاره و ضیافت و توزیع میوه های مورد نیاز مردم در شب عید خبر داد و گفت: 570 تن و 25 تن برنج و شکر و 25 تن گوشت قرمز منجمد نیز در بازار توزیع شد تا کمبودی نداشته باشیم.

یادگار احمدی همچنین از تشدید نظارت ها در بازارها برای تامین محصولات مورد نیاز جمعیت استان سمنان خبر داد و اظهار داشت: 2 هزار و 300 تن شکر، 350 تن مرغ منجمد و 60 تن گوشت قرمز منجمد به اضافه 450 تن پرتقال ها. در استان سمنان انبارهایی وجود دارد که مردم نگران تامین اقلام نباشند.

فعال صنفی: هیچ مغازه‌داری در خیابان‌های شاهرود، دامغان و سمنان مسئول گرانی نیست.

وی با بیان اینکه این اقلام با قیمت کمتر از بازار به مردم عرضه می شود، افزود: مردم می توانند تخلفات را از طریق سامانه 124 و 135 به همراه اتحادیه ها و تعزیرات به همکاران ما در سازمان صنعت معدن و تجارت گزارش دهند. با این تخلفات

تورم؛ این تولد دولت هاست نه مردم.

اما یکی از فعالان بازار و اصناف استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار می گوید: نحوه نظارت دولت مردان بر بازارهای استان سمنان در واقع مبارزه با گران فروشی است اما مشکل مردم اصلا گران فروشی نیست. ، اما قیمت بالا.

شهاب میرحسنی اظهار داشت: امروز باید بین گرانی و گرانی تفاوت وجود داشته باشد زیرا مشکل اصلی مردم در واقع گرانی است. زیرا مشکل اصلی مردم امروز گرانی است و این دقیقاً همان مشکلی است که مردم در آن نقشی ندارند، زیرا تورم توسط دولت ها ایجاد می شود نه مردم.

وی افزود: هیچ تاجری در خیابان های شاهرود، دامغان و سمنان پاسخگوی گرانی ها نیست، اما گرانی ها را دولتمردان می کنند نه مردم. از این منظر باید گفت تشدید نظارت تنها امکان برخورد با معدود معامله گران را فراهم می کند و تاثیری بر قیمت ها نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=230077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.