افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

نگرانی صنایع از قطعی برق در تابستان و تعطیلی خط تولید است

  • کد خبر : 255503
نگرانی صنایع از قطعی برق در تابستان و تعطیلی خط تولید است

هنوز تابستان فرا نرسیده است، فعالان اقتصادی مستقر در شهرک های صنعتی نگرانند که خط تولید آنها به دلیل کمبود برق بسته شود، هرچند وزارت نیرو مانند 2 سال گذشته می گوید خاموشی نداریم و شاید محدودیتی وجود دارد. کلمه محدودیت برای ساکنان شهرهای صنعتی به معنای قطع برق است. آفتاب نیوز: تحقیقات یک موسسه […]

هنوز تابستان فرا نرسیده است، فعالان اقتصادی مستقر در شهرک های صنعتی نگرانند که خط تولید آنها به دلیل کمبود برق بسته شود، هرچند وزارت نیرو مانند 2 سال گذشته می گوید خاموشی نداریم و شاید محدودیتی وجود دارد. کلمه محدودیت برای ساکنان شهرهای صنعتی به معنای قطع برق است.

آفتاب نیوز:

تحقیقات یک موسسه تحقیقاتی نشان می دهد تامین برق یکی از مهم ترین مشکلات فعالان و سرمایه گذاران هم در مرحله ایجاد کسب و کار و هم در دوره فعالیت تجاری در شهرهای صنعتی است. از سوی دیگر هر ساله با فرا رسیدن ایام گرم سال یکی از سیاست های وزارت نیرو مدیریت تقاضای برق و البته محدودیت ساعتی عرضه برق به صنایع به ویژه صنایع است. . شهرها، در حدی که تولیدکنندگان بخواهند.

قطع برق باید از قبل برنامه ریزی و اعلام شود تا آسیبی به تولید وارد نشود. از این رو در سال های اخیر شهرک های صنعتی به دنبال تامین بخشی از برق مورد نیاز شهرک ها از طریق نیروگاه های کوچک مقیاس بوده اند. مرکز پژوهش های مجلس می گوید: واحدهای داخل محدوده شهرهای صنعتی نسبت به واحدهای خارج از شهر با مشکل و موانع بیشتری در دریافت توزیع برق مواجه هستند.

همچنین خبرهایی از کمبود زمین در شهرک های صنعتی به گوش می رسد که به دلیل مشکلات فنی از جمله تامین برق کار سرمایه گذاران را با مشکل مواجه کرده است. به نظر می رسد زمین خواران در شهرهای صنعتی نیز به دنبال رونق کسب و کار خود هستند. بسیاری از کمبودها و موانع شرکت های مستقر در شهرهای صنعتی ناشی از نبود سیاست ارضی در ایران است و این کمبود یکی از عوامل اصلی فلج کننده تمام تولیدات است. از جمله اینکه در شهرهای صنعتی زمین به کالای سرمایه ای تبدیل شده است و نه مصرفی و در این شرایط صنعتگر یا هر شخص دیگری تنها با هدف خرید زمین و کسب سود آتی از آن اقدام می کند. و نه به منظور تولید؛ مخصوصاً در ایران امروز می توان بدون پرداخت مالیات و عوارض، زمینی را در یک شهر صنعتی برای اهداف سوداگرانه تصاحب کرد و به فروش رساند.

در بسیاری از موارد خرید زمین در شهرهای صنعتی با هدف سوداگری با زمین و نه تولید صورت گرفته است. و این با وجود احکام متعدد قضایی، مشکلات شهرهای صنعتی در حوزه زیرساخت همچنان جدی و در برخی موارد رو به افزایش است. در حال حاضر با وجود شهرهای صنعتی متعدد و عدم بهره برداری از زمین، سرمایه گذاران عملا با کمبود زمین در شهرهای صنعتی مواجه هستند و سرمایه گذاران اندکی موفق به تهیه زمین برای سرمایه گذاری در شهرهای صنعتی به ویژه شهرهای پرتقاضا شده اند. همانطور که شهرهای نزدیک به پایتخت خواهد بود

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=255503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.