افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

نگرانی در مورد ETF های نقطه ای اتریوم مانع اصلی رشد قیمت اتریوم است

  • کد خبر : 286654
نگرانی در مورد ETF های نقطه ای اتریوم مانع اصلی رشد قیمت اتریوم است

تایید اخیر صندوق های قابل معامله در بورس اتریوم (ETF) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در 23 می مطابق انتظارات انجام شد. با این حال، تجارت این ETF ها در بازارهای ایالات متحده به تعویق افتاده است زیرا SEC پرونده های S-1 را برای هر یک از هشت صندوق جداگانه بررسی […]

تایید اخیر صندوق های قابل معامله در بورس اتریوم (ETF) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در 23 می مطابق انتظارات انجام شد. با این حال، تجارت این ETF ها در بازارهای ایالات متحده به تعویق افتاده است زیرا SEC پرونده های S-1 را برای هر یک از هشت صندوق جداگانه بررسی می کند. این عدم اطمینان مانع از عبور قیمت اتر از سطح مقاومت 3900 دلار شده است.

مقایسه قیمت صرافی های ایران

بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با Blockchain Homeland بیابید!

مقایسه تبادل

به گفته Blockchain Homeland، برای سرمایه گذاران، تأثیر بالقوه بر تبدیل شدن ETF Ethereum Futures Grayscale (ETHE) به یک ابزار لحظه ای نگران کننده است. اگر کارمزدها بالا بماند، می‌تواند منجر به خروجی‌هایی مشابه آنچه که توسط Grayscale Bitcoin ETF (GBTC) تجربه می‌شود، شود.

نفوذ سیاسی و احساسات بازار

گمانه زنی ها در مورد فرآیند تصمیم گیری کمیسیون SEC وجود دارد و برخی تایید را به یک فشار سیاسی در آخرین لحظه از سوی دموکرات ها نسبت می دهند که هدف آنها کسب آرا در انتخابات ریاست جمهوری آینده ایالات متحده است. با این حال، تحلیلگران توصیه می کنند که تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار مطابق با چارچوب قانونی برای ETF های بیت کوین است و از تضادهای قانونی جلوگیری می کند.

معامله‌گران در مورد اینکه آیا احساسات صعودی در بازارهای مشتقات اتریوم منعکس می‌شود یا اینکه قیمت‌های اتر به‌طور مصنوعی با انتظارات تاخیر در عرضه ETF سرکوب می‌شوند، اختلاف نظر دارند. اقدامات اخیر جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، به ویژه وتوی قطعنامه ای با هدف لغو دستورالعمل SEC، بر عدم اطمینان بازار در مورد مقررات ارزهای دیجیتال افزوده است.

تجزیه و تحلیل معیارهای معاملاتی

توجه به معیارهای معاملاتی برای سنجش احساسات بازار در میان عدم اطمینان در مورد راه اندازی و قوانین ETF معطوف شده است. قراردادهای دائمی تقاضای متعادلی را بین بلند مدت (خرید) و کوتاه مدت (فروش) نشان می دهد. نرخ پایین تامین مالی نیز نشان دهنده تعادل بین استفاده از اهرم است.

Ethereum Perpetual Futures Funding 8 Hours - منبع: LevitasEthereum Perpetual Futures Funding 8 Hours - منبع: Levitas
تامین مالی ۸ ساعته Ethereum Perpetual Futures – منبع: Levitas

بررسی حق بیمه سالانه قراردادهای آتی ماهانه ETH بینشی در مورد احساسات بازار فراتر از قراردادهای دائمی ارائه می دهد. در حالی که این قراردادهای آتی معمولاً دارای حق بیمه هستند، نوسانات نشان دهنده دوره های هیجان و تقاضای اهرمی است. علیرغم افزایش کوتاه مدت حق بیمه به 15 درصد در 21 مه، داده های اخیر کاهش تدریجی داشته است که نشان دهنده محو شدن روند صعودی کوتاه مدت است.

تفاوت قیمت پیش بینی شده برای قراردادهای آتی اتریوم برای دو ماه نسبت به قیمت فعلی اتریوم - منبع: Levitasتفاوت قیمت پیش بینی شده برای قراردادهای آتی اتریوم برای دو ماه نسبت به قیمت فعلی اتریوم - منبع: Levitas
حق بیمه قراردادهای آتی 2 ماهه اتریوم در مقایسه با قیمت فعلی اتریوم – منبع: Levitas

چشم انداز نظارتی جهانی

با اقدامات نظارتی در مکان هایی مانند هنگ کنگ، پاراگوئه و سوء استفاده ادعایی از دارایی های دیجیتال توسط برخی کشورها، نگرانی ها فراتر از مرزهای ایالات متحده گسترش یافته است. این عوامل به اعتماد پایین نسبت به جریان های ورودی قوی ETF ایالات متحده می افزاید و بر قیمت گذاری آتی اتریوم تأثیر می گذارد و چشم انداز رشد کوتاه مدت آن را کاهش می دهد.

همگرایی عدم قطعیت نظارتی و تاخیر در راه اندازی ETF بر چشم انداز کوتاه مدت اتریوم سایه افکنده است. معامله گران در میان یک چشم انداز پیچیده نظارتی محتاط هستند، زیرا معاملات آتی اتریوم حاکی از کاهش اعتماد بازار و پتانسیل محدود برای افزایش قیمت بالای 4000 دلار در آینده نزدیک است.

کوین تلگراف

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-06-05 13:48:57

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=286654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.