افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

نگرانی بی سابقه مردم جهان در مورد تغییرات اقلیمی

  • کد خبر : 306306
نگرانی بی سابقه مردم جهان در مورد تغییرات اقلیمی

به گزارش رکنا، این نظرسنجی که دیروز (پنجشنبه) منتشر شد با همکاری مشترک برنامه توسعه سازمان ملل متحد، دانشگاه آکسفورد و موسسه جیوپول انجام شد و برای تهیه آن 15 سوال از طریق تماس تلفنی تصادفی با شهروندان 77 کشور کشورهای انتخاب شده برای این نظرسنجی 87 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند. […]

به گزارش رکنا، این نظرسنجی که دیروز (پنجشنبه) منتشر شد با همکاری مشترک برنامه توسعه سازمان ملل متحد، دانشگاه آکسفورد و موسسه جیوپول انجام شد و برای تهیه آن 15 سوال از طریق تماس تلفنی تصادفی با شهروندان 77 کشور کشورهای انتخاب شده برای این نظرسنجی 87 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند.

یافته کلیدی این نظرسنجی این بود که 80 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که کشورشان باید تلاش های خود را برای مبارزه با گرمایش جهانی افزایش دهد. 86 درصد نیز معتقد بودند که کشورها و دولت ها باید اختلافات را کنار بگذارند تا همکاری در زمینه مبارزه با تغییرات آب و هوایی تقویت شود.

آخیم اشتاینر، رئیس برنامه توسعه سازمان ملل وی در نشست خبری ارائه این گزارش گفت: فکر می کنم هیچکس انتظار چنین پیام روشنی را نداشت.

وی تاکید کرد: امروز دیگر نمی توان از تغییرات اقلیمی به عنوان پدیده ای مرتبط با آینده صحبت کرد، بلکه مردم یا خودشان هر روز در جایی از دنیا با این معضل دست و پنجه نرم می کنند یا از طریق اخبار متوجه آن می شوند.

به گفته این مقام سازمان ملل، از طریق این گزارش ها می توان دریافت که خشکسالی، سیل و تغییرات شدید آب و هوا زندگی میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

بر اساس گزارش دویچه وله، بیش از دو سوم پاسخ دهندگان گفتند که مسئله گرمایش زمین بر تصمیمات زندگی آنها مانند تصمیم گیری در مورد محل زندگی و کار تأثیر گذاشته است.

به گفته آخیم اشتاینر، تغییرات آب و هوایی این موضوع محدود به انتشار گازهای گلخانه‌ای، فناوری‌های جدید یا خودروهای الکتریکی نیست، بلکه این مشکل بر فرصت‌های شغلی، درآمد و هزینه‌هایی که مردم متحمل می‌شوند نیز تأثیر می‌گذارد.

این مقام سازمان ملل در عین حال ترس از پیامدهای اقتصادی ناشی از سیاست های اقلیمی را قابل درک دانست و گفت: این ترس در بیشتر موارد بر اساس اطلاعات نادرست است. وی در این زمینه به موفقیت چندین کشور آفریقایی و آمریکای لاتین اشاره کرد که امروزه بیش از 90 درصد نیاز برق خود را از طریق انرژی های تجدیدپذیر تامین می کنند. به گفته وی، این امر 10 سال پیش غیرممکن به نظر می رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=306306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.