افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

نگرانی از سفر به نوروز

  • کد خبر : 185432
نگرانی از سفر به نوروز

آفتاب نیوز: پنجاه و نهمین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر با مدیران و نمایندگان مناطق آزاد و برخی از دستگاه های مرتبط با سفر روز دوشنبه 11 بهمن ماه ساعت 14:02 در محل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با محوریت سفرهای نوروزی برگزار شد. . علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، […]

آفتاب نیوز:

پنجاه و نهمین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر با مدیران و نمایندگان مناطق آزاد و برخی از دستگاه های مرتبط با سفر روز دوشنبه 11 بهمن ماه ساعت 14:02 در محل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با محوریت سفرهای نوروزی برگزار شد. .

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت و ضرورت تعامل و همکاری با سازمان های مناطق آزاد برای تامین نیازهای گردشگران در تعطیلات نوروزی اظهار داشت: در صورت عدم وجود این موضوع تعامل، مردم متضرر خواهند شد، بنابراین هماهنگی با نهادهای مرتبط برای تامین نیازهای گردشگران از جمله تامین سوخت، غذا، افزایش ظرفیت خدمات اقامتی و ناوگان حمل و نقل، تسهیل سفر دریایی به کیش و قشم و افزایش ظرفیت ضروری است. از مشاغل غیر رسمی و اسکان اضطراری

شالبافیان با تاکید بر لزوم تحقق بخشیدن به حقوق گردشگران تصریح کرد: شکایات ثبت شده در سامانه 09629 به مناطق آزاد واگذار و به شکایات با اولویت رسیدگی می شود. همچنین اداره کل نظارت و ارزشیابی وزارتخانه در اسرع وقت پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.

معاون گردشگری رئیس جمهور در این جلسه از مدیران کل استان های حاضر به صورت آنلاین خواست تا با مناطق آزاد سفرهای نوروزی به عنوان یکی از اعضای اصلی ستاد سفر هماهنگی لازم را انجام دهند.

پیش بینی جنوب شلوغ در نوروز

مصطفی فاطمی، دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر یادآور شد: بر اساس مصوبه هیات وزیران، ستاد هماهنگی خدمات سفر زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواهد بود. و مشارکت 27 دستگاه اجرایی برای ساماندهی مرسولات مسافرتی و در دولت سیزدهم برای ساماندهی سفرها در طول سال تشکیل شده است. همچنین بر اساس مصوبه هیأت وزیران کلیه امور اجرایی به روسای مناطق آزاد محول شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش زیادی از سفرها به ویژه در ایام نوروز به جنوب کشور و به ویژه مناطق آزاد انجام می شود، به منظور هماهنگی بین دستگاهی، همکاری خوبی بین آزادگان برقرار شده است. سازمان منطقه و معاونت گردشگری و جلسات متعددی برگزار شده است.

فاطمی گفت: سال گذشته با اسکان 2 میلیون نفر در قشم این منطقه تنها پذیرای 10 استان بوده است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر همچنین بیان کرد: با توجه به اولین سال ثبت نام جهانی افطار، برنامه های ویژه ای انجام می شود و برای ارائه خدمات به مسافران مطابق با استانداردهای ماه مبارک رمضان، مصوبه شورای فرهنگی کل کشور سال گذشته در نظر گرفته شده است.

بیشترین گلایه مسافران از خراسان رضوی و تهران است.

یحیی نقی زاده محجوب، مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری نیز با اشاره به برخی اقدامات انجام شده برای نظارت بر کمی و کیفی خدمات گردشگری در تعطیلات نوروزی و درخواست های ثبت شده در سامانه 09629، افزود: از ابتدای سال در این سامانه 223 هزار تماس و درخواست انجام شده که کمتر از چهار درصد مربوط به گزارش تخلفات و شکایات است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: بیشترین شکایات مربوط به خراسان رضوی و تهران است. همچنین منطقه آزاد کیش 51 مورد، قشم 32 مورد، چابهار 2 مورد، ارس 1 مورد، انزلی 3 و ماکو 1 مورد بوده است. به هیچ یک از درخواست ها رسیدگی نشده است. از آنجا که رسیدگی به شکایات احساس امنیت را برای مردم فراهم می کند، ما دسترسی به مناطق رایگان برای رسیدگی به شکایات را فراهم خواهیم کرد.

غلامرضا خلیلی نیا – معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سازمان مناطق آزاد کشور – با بیان اینکه مناطق آزاد جدا از ساختار هماهنگی ستاد خدمات سفر دیده نمی شود، افزود: ما مشکلات سیستم را تجزیه و تحلیل کرده‌ایم و در تلاش هستیم تا آنها را حل کنیم.» ما مشکل هستیم

وی پیگیری مشکل حمل و نقل در ایام نوروز به ویژه در کیش، رفع مشکل سوخت چابهار و اسکان مسافران در مناطق آزاد را ضروری دانست و با اشاره به مشکلاتی که برخی مناطق در ایام نوروز داشتند، تاکید کرد. نیاز به تامین نان، آرد، آب و سایر زیرساخت ها.

آیا مشکل سوخت مسافر در سیستان و بلوچستان، قشم و کیش حل می شود؟

علی اکبر عرب عماری، مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه پروتکلی در خصوص تامین سوخت تنظیم و اجرای آن به دستور ستاد قاچاق کالا متوقف شد، به برگزاری جلسه برای اجرای این امر اشاره کرد. پروتکل

وی با اشاره به اینکه از 57 هزار نازل بنزین، 1500 نازل غیرفعال است، افزود: قبل از ایام نوروز دو بازدید میدانی برای بررسی نازل ها و کیفیت انجام می شود. در نوروز در صورت نیاز ایستگاه های سیار در نظر گرفته شده است. همچنین در استان هایی مانند سیستان و بلوچستان، قشم و منطقه آزاد کیش اقدامات لازم برای افزایش و تامین سوخت و استفاده از کارت آزاد در حال انجام است تا مسافران با مشکل سوخت مواجه نشوند.

ناصر قاسمی نیا، رئیس توسعه گردشگری و مدیریت میراث فرهنگی منطقه آزاد کیش گفت: با در نظر گرفتن شرایط خاص منطقه آزاد کیش، یکی از مهمترین موضوعاتی که پیش روی ماست مدیریت حمل و نقل گردشگران است. تامین خطوط هوایی لازم و فراهم کردن بستر لازم برای ورود مسافران با خودرو از طریق دریا بخشی از رویکرد مورد نظر است.

همچنین تامین سوخت کشتی ها، ذخیره سازی سوخت، آرد و غلات را نیز در نظر گرفت که سال گذشته مدیریت سفر در نوروز 1403 چالشی بود.

قشم پروازهای کمی دارد.

ابراهیم رستم قرانی – مدیر گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی منطقه آزاد قشم – نیز با اشاره به کمبود پرواز در این مسیر و برقراری 18 پرواز رفت و برگشت در این جزیره، از مشکلات تامین سوخت نیز گفت. برای مسافران در قشم و افزود: کارت آزاد جوابگوی نیاز مردم بومی نیست، اگر مسافران بیایند با مشکل مواجه می شویم.

وی تامین سوخت مورد نیاز در ایام نوروز، افزودن جایگاه‌های سیار سوخت و اسکله‌های لایروبی برای استفاده توسط لندیگراف برای ساماندهی ورود گردشگران و تلاش برای توزیع سفرهای گردشگری در سراسر منطقه آزاد قشم و ایجاد پارک‌های کمپینگ به‌عنوان یکپارچه را مهم دانست. راهکارهای مدیریتی برای گردشگران ورودی قشم در نوروز 1403 ذکر شده است.

یادداشتی از حرکت عراقی ها و راهیان نور در اروند

امیرهوشنگ بابامرادی معاون گردشگری منطقه آزاد اروند با اشاره به تردد روزانه 10 هزار عراقی از مرز شلمچه خواستار ساماندهی این ترددها در تعطیلات نوروزی با توجه به خدمات محدود این منطقه شد.

ساماندهی ترافیک خردوس، مدیریت 110 اثر تاریخی که مالکیت آنها در اختیار سازمان های غیر مرتبط است، تخریب آثار تاریخی در آبادان و خرمشهر و لزوم افزایش قطارها در نوروز از دیگر نکات مطرح شده توسط معاونت بود. رئیس سازمان گردشگری منطقه آزاد اروند وی همچنین به سفر روزانه حدود 10 هزار نفر با کاروان راهیان نور به این منطقه اشاره کرد و گفت: این کاروان ها تمام نیازهای خود را حمل می کنند و چیزی برای آوردن به این منطقه ندارند.

جاده های مرزی را پیدا کنید

محسن محمدزاده سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه این منطقه در نوروز گذشته در ادامه ساماندهی راه های مرزی کشور از جمله بزرگراه های خداآفرین و شهرستان یکی از اولین مقاصد گردشگری بوده است، گفت: جلفا با اتخاذ تدابیری برای کاهش تصادفات، ارائه خدمات بهداشتی و اورژانسی، رفع مشکلات آنتن دهی و سوخت رسانی تلفن همراه را ضروری دانست و گفت: کیفیت خدمات در ترمینال خروجی و بازگشت به ارمنستان با مشکلات زیادی مواجه است.

مشکلاتی که مسافران در انزلی دارند

علی مطهری معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی نیز با اشاره به حجم زیاد مسافران این منطقه که بیش از تهران است، از سفر ۱۱ میلیون نفری به منطقه آزاد انزلی خبر داد. و بازرگانی در 10 ماهه امسال تامین آرد، نان، سوخت، بهداشتی، دارویی و اقلام امنیتی را بسیار ضروری و مهم دانست و گفت: بیشتر سفرها در این منطقه با خودروهای شخصی و با توجه به مشکل سوخت انجام می شود. ، به ایستگاه های سیار نیازمندیم.

کمبودهایی که چابهار دارد

سعید ریگی – سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار – نیز با اشاره به مشکلات متعددی که این منطقه در تامین سوخت مسافران دارد، تاکید کرد: هرگونه نقص در ارائه خدمات به مسافران به ویژه در تامین سوخت، بر مدیریت ارشد سفر تاثیر می گذارد.

وی همچنین گفت: این منطقه فاقد سکونت و مجتمع بین راهی است، راه های آن ناایمن و زیرساخت ها مناسب نیست. تردد کامیون های حامل سوخت در این جاده ها مشکل ساز شده است. از سوی دیگر گردشگری دریایی هنوز شروع نشده، کشتی ها در تامین سوخت مشکل دارند و مصوبه دولت در این زمینه اجرایی نشده است. همچنین تعداد پروازهای چابهار کاهش یافته و حتی حاضریم برای حل این مشکل یارانه بدهیم.

وعده سفر به ابوموسی

محمد محسنی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان نیز با اشاره به مشکلات مشابهی که این استان شلوغ در ایام نوروز دارد، از تلاش برای برگزاری سفر به جزیره ابوموسی از بهمن ماه امسال خبر داد.

ندایی نماینده راه آهن درباره مشکلات ظرفیت ناوگان ریلی گفت: در زمینه گازوئیل و لکوموتیو مشکل داریم که نمی توانیم قطار به مسیرها اضافه کنیم اما قطارهای داخلی فعال هستند.

همچنین نمایندگان سازمان های هواپیمایی، بنادر و دریانوردی و اورژانس کشور درباره کمبود مشخص پرواز، تعداد آمبولانس ها و ایمنی کشتی ها صحبت کردند. معاون فرهنگی اجتماعی و ترافیک پلیس راهور با اشاره به افزایش روزافزون تصادفات و فوتی های موتور برق در کیش و نماینده تعزیرات حکومتی همچنین احتمال افزایش قیمت بلیت هواپیما در تعطیلات نوروزی را مطرح کرد. نیاز به رسیدگی به اتهامات تجاوز جنسی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=185432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.