افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

نگاهی به یاغی های دربی; بازگشت بازیکنان با چهره ها و چالش های جدید – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 374765
نگاهی به یاغی های دربی; بازگشت بازیکنان با چهره ها و چالش های جدید – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر ، تیم های فوتبال استقلال تهران و پرسپولیس در اولین دیدار از هفته ششم لیگ برتر چهارشنبه ۱۵ مهرماه به همت استان مرکزی در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک به مصاف یکدیگر خواهند رفت. . شاهد صد و چهارمین رویارویی آنها باشید. در تاریخ تقابل هر دو تیم، بازیکنان زیادی بوده […]

به گزارش خبرنگار مهر ، تیم های فوتبال استقلال تهران و پرسپولیس در اولین دیدار از هفته ششم لیگ برتر چهارشنبه ۱۵ مهرماه به همت استان مرکزی در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک به مصاف یکدیگر خواهند رفت. . شاهد صد و چهارمین رویارویی آنها باشید.

در تاریخ تقابل هر دو تیم، بازیکنان زیادی بوده اند که در هر دو تیم به میدان رفته اند و به اصطلاح «یاغی» هستند. احمدرضا عابدزاده، مهدی هاشمی نسب، علیرضا نیکبخت، گادوین منسا و رامین رضاییان را می توان به عنوان مهم ترین بازیکنانی که در تیم های استقلال و پرسپولیس حضور داشتند نام برد.

احمدرضا عابدزاده

انتقال از استقلال به پرسپولیس (1373)
اولین دربی بعد از نقل و انتقالات: دربی 43 (4 آذر 1352) – نتیجه: پرسپولیس 0-0 استقلال
عملکرد: عابدزاده دروازه بان سابق استقلال در این دیدار به عنوان دروازه بان پرسپولیس حاضر شد. او در این دیدار می دانست چطور دروازه تیمش را بسته نگه دارد و در مقابل حملات استقلال عملکرد خوبی داشت. این دربی بدون گل به پایان رسید و عابدزاده نقش کلیدی در حفظ نتیجه داشت. او پس از این انتقال به یکی از مهره های اصلی پرسپولیس تبدیل شد و همچنان دروازه بان محبوب این تیم بود.

نگاهی به یاغی های دربی; بازگشت بازیکنان با چهره ها و چالش های جدید

مهدی هاشمی نسب

انتقال: از پرسپولیس به استقلال (1379)
اولین دربی بعد از نقل و انتقالات: دربی 49 (29 تیر 1379) – نتیجه: استقلال 2-0 پرسپولیس
عملکرد: هاشمی نسب که به عنوان مدافع میانی به استقلال پیوسته بود در این دیدار یکی از گل های استقلال را به ثمر رساند و این گل یکی از نمادهای کری او در مقابل پرسپولیسی ها شد. هاشمی نسب که در دربی ها با پیراهن پرسپولیس گل های مهمی به استقلال زد، این بار مقابل تیم سابقش با پیراهن آبی خوش درخشید. عملکرد او در این دیدار نه تنها باعث برتری استقلال شد، بلکه او را به یکی از محبوب ترین یاغی های تاریخ دربی تبدیل کرد.

نگاهی به یاغی های دربی; بازگشت بازیکنان با چهره ها و چالش های جدید

علیرضا واحدی نیکبخت

انتقال: از استقلال به پرسپولیس (1383)
اولین دربی بعد از نقل و انتقالات: دربی 61 (24 مهر 1383) – نتیجه: پرسپولیس 2-1 استقلال
عملکرد: نیکبخت که از استقلال به پرسپولیس پیوست در اولین دربی خود با پیراهن پرسپولیس عملکرد خوبی داشت. او در جریان بازی نقش مهمی در حملات پرسپولیس داشت و با تکنیک بالای خود چندین بار خط دفاعی استقلال را به چالش کشید. اگرچه او در این دیدار موفق به گلزنی نشد اما حضور پرقدرت او در زمین باعث ایجاد موقعیت های مهمی شد و پرسپولیس توانست با نتیجه 2-1 به پیروزی برسد.

نگاهی به یاغی های دربی; بازگشت بازیکنان با چهره ها و چالش های جدید

منشا گادوین

انتقال: از پرسپولیس به استقلال (نیمه دوم 2018)
اولین دربی بعد از نقل و انتقالات: دربی 89 (19 اسفند 1396) – نتیجه: پرسپولیس 1-0 استقلال
عملکرد: منشا که در نیم فصل به استقلال پیوست در این دیدار به عنوان مهاجم حضور داشت. او چندین موقعیت خوب برای استقلال ایجاد کرد و حضور فیزیکی و هجومی او به خط دفاعی پرسپولیس فشار آورد. اما منشا از رسیدن به دروازه پرسپولیس بازماند و تیمش یک بر صفر شکست خورد. منشا اگرچه در استقلال درخشش لازم را نداشت، اما می دانست که چگونه یک مهاجم خطرناک برای خط دفاع پرسپولیس باشد.

نگاهی به یاغی های دربی; بازگشت بازیکنان با چهره ها و چالش های جدید

رامین رضاییان

  • انتقال به استقلال (تابستان 1403)
  • اولین دربی بعد از انتقال: دربی 104
  • عملکرد: رامین رضاییان با پیراهن استقلال دربی بازی نکرده است. بنابراین عملکرد او پس از شورشی شدن هنوز مشخص نیست. این انتقال و اولین حضور او در دربی انتظارات و هیجان زیادی را برای هواداران دو تیم به همراه دارد. ناگفته نماند که رضاییان بارها با پیراهن پرسپولیس مقابل استقلال تهران به میدان رفت و در دربی معروف 4-2 گل سوم پرسپولیس را به ثمر رساند. عدد 4 به عنوان نماد کری خوانی هواداران پرسپولیس در کنار مهدی استفاده شد. طارمی عدد 4 را با دستانش به دوربین عکاسان نشان داد تا توجه پرسپولیسی ها را به خود جلب کند تا نماد کری خوانی استقلالی ها را زیر سوال ببرد اما زمانه به گونه ای تغییر کرده که او حالا با استقلال به مصاف پرسپولیس خواهد رفت. . پیراهن
لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374765

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.