افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

نگاهی به مودم های “4/5G” موجود در بازار سرعت بالا همیشه متصل است

  • کد خبر : 120988
نگاهی به مودم های “4/5G” موجود در بازار سرعت بالا همیشه متصل است

به گزارش بازار، خرید مودم اینترنتی یکی از آن تصمیماتی است که ممکن است گیج کننده باشد. اما نگران نباشید؛ به سادگی نیازهای خود را به درستی شناسایی کنید تا ببینید کدام یک از مودم های G 4.5 موجود در بازار نیازهای شما را برآورده می کند. امروزه اتصال به اینترنت مهمترین دغدغه هر کاربر […]

به گزارش بازار، خرید مودم اینترنتی یکی از آن تصمیماتی است که ممکن است گیج کننده باشد. اما نگران نباشید؛ به سادگی نیازهای خود را به درستی شناسایی کنید تا ببینید کدام یک از مودم های G 4.5 موجود در بازار نیازهای شما را برآورده می کند.

امروزه اتصال به اینترنت مهمترین دغدغه هر کاربر است. به خصوص اگر به دنبال یک اتصال بدون وقفه و با سرعت بالا هستید تا بتوانید بدون نگرانی فیلم تماشا کنید، بازی کنید یا کارهای روزانه را انجام دهید. در این مقاله کوتاه به برخی از ویژگی های مودم G4.5 و نمونه های موجود در بازار ایران می پردازیم.

به بیان ساده، مودم های G 4.5 سریعتر از مودم های G 4 هستند و سرعتی بیش از دو برابر در اختیار کاربر قرار می دهند. این مودم ها دارای وای فای بهتری هستند و با بهره گیری از ویژگی هایی مانند تجمیع فرکانس و 4×4 MIMO نسبت به مودم های G4 به روزتر هستند.

در یک کلام، مودم‌های G 4.5 نسبت به فناوری‌های G 4 سرعت بالاتر، تأخیر کمتر و اتصال بهتری را ارائه می‌دهند و حداکثر سرعت، ظرفیت و عملکرد لبه سلولی را بهبود می‌بخشند.

طبق گفته سازندگان مودم G4.5، حداکثر سرعت (حداکثر سرعت انتقال اطلاعات) این مودم ها تا هشت برابر بیشتر از مودم های G4 است و در نهایت امکان افزایش 10 برابری متوسط ​​توان لبه سلول را فراهم می کند. .

اما اگر قصد خرید مودم G4.5 را دارید باید به دو نکته مهم توجه کنید. اول اینکه آیا مودم قفل است یا آنلاک است. منظور از قفل بودن مودم این است که مودم فقط با سیم کارت نصب شده به اینترنت وصل می شود. به عنوان مثال، بسیاری از مودم های ایرانسل و همراه اول روی سیم کارت خودشان قفل هستند و فقط با خدمات اینترنت همان اپراتور قابل استفاده هستند. اما مودم های قفل نشده از هر سیم کارتی که در آن قرار داده شده است پشتیبانی می کنند.

نکته مهم دیگر در هنگام خرید مودم این است که باید بدانید کدام دسته از مودم های جیبی یا رومیزی برای استفاده شما مناسب هستند. اگر برای خرید مودم G4.5 به فروشگاه های لوازم الکترونیک مراجعه کنید، با تعداد زیادی مودم جیبی و رومیزی مواجه می شوید که ممکن است هر کدام عملکرد خاص خود را داشته باشند. به عنوان مثال، اگر دانشجو، فریلنسر یا مدام در سفر هستید، ممکن است مودم های جیبی گزینه بهتری برای شما باشند، اما در غیر این صورت پیشنهاد می کنیم از مودم های رومیزی استفاده کنید.

اما پس از این بررسی کوتاه، نگاهی به سه مودم G4.5 پرفروش بازار ایران می اندازیم:

تی پی لینک 600 آقا

تی پی لینک مودم های سیم کارتی زیادی در بازار دارد و ۶۰۰ خداوند در میان آنها است. این مودم از دسته LTE Cat با حداکثر سرعت دانلود 300 مگابیت بر ثانیه و دارای AC وای فای دو بانده 1200 مگابیت بر ثانیه است.

از دو آنتن LTE خارجی پیش فرض بهره می برد. دارای چهار پورت شبکه اترنت گیگابیتی است و از پیکربندی OpenVPN و PPTP VPN پشتیبانی می کند. قیمت قیمت این مودم در سایت دیجی کالا حدود 6 میلیون و 200 هزار تومان است. یادتان باشد پس از خرید این مودم باید سیم کارت و بسته اینترنت آن را جداگانه فعال کنید.

همراه اول مودم است. روتر 6400 JA

روتر مودم رومیزی مدل 6400 HA 4×4 MIMO محصولی جدید از Mobile First است که کارشناسان آن را بهترین مودم این اپراتور و یکی از بهترین محصولات موجود در بازار می دانند.

نگاهی به مودم ها

6400 HA از فناوری LTE CAT 6 و چهار آنتن داخلی (4×4 MIMO) و فناوری Wi-Fi نسل پنجم استفاده می کند. First Companion مدعی است سرعت اتصال کاربران در این مودم تا ۱۲۰۰ مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است و دو پورت LAN با سرعت ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه برای اتصال کاربران از طریق کابل شبکه در نظر گرفته شده است.

با خرید این مودم یک سیم کارت و 300 گیگ اینترنت هم برای یک سال دریافت می کنید که یک آپشن محسوب می شود و این مودم را به گزینه خرید خوبی تبدیل می کند. به خصوص که قیمت این مودم است فروشگاه همراه اول حدود 2700000 تومبا اعلام شده که برای یک مودم 4.5G قیمت مناسبی است. این در حالی است که بسیاری از محصولات مشابه بدون بسته اینترنت یا سیم کارت بالای 6400 هکتار قیمت دارند.

هواوی-OOREDO WBB

«OOREDOO WBB» محصولی با برند «هواوی» است و می‌تواند از شبکه‌های نسل چهارم و چهارم تلفن همراه تمامی اپراتورها پشتیبانی کند.

نگاهی به مودم ها

نگاهی به مودم ها

این مودم مجهز به 4 پورت LAN 100 مگابیت بر ثانیه و 4 پورت 11RJ برای خطوط تلفن ثابت و استفاده های VOIP و SIP می باشد. علاوه بر این، دارای یک پورت USB 2.0 به همراه کلیدهایی برای روشن/خاموش کردن مودم، Wi-Fi و WPS است. به این امکانات یک اسلات کارت حافظه میکرو اضافه کنید.

Huawei OOREDOO WBB قابلیت اتصال 32 کاربر را به صورت همزمان دارد و سرعت دانلود 300 مگابیت و سرعت آپلود 50 مگابیت را در اختیار کاربر قرار می دهد. قیمت قیمت روز این مودم در فروشگاه های لوازم الکترونیکی 3 میلیون و 100 هزار تومان است و برای این امر خرید سیم کارت و بسته اینترنت به صورت جداگانه ضروری است.

ناگفته نماند که مودم های G4.5 دیگری نیز در بازار موجود است که ممکن است نیاز شما را برآورده کند. در این مقاله بر اساس گزارش های بازاریابی سعی شده است سه مدل پرفروش بازار انتخاب و ارائه شود.

نتیجه

جمع بندی و نتیجه گیری در مورد مودم های معرفی شده با شماست. هیچ کس جز شما نمی داند کدام یک می تواند به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده کند و ما به شما نمی گوییم کدام یک را بخرید. ما هر سه مودم را تست کردیم و هر سه تست را قبول کردند. با این حال، اگر مقدار محدودی پول را برای خرید یک مودم کنار گذاشته اید و قصد ندارید برای شروع یک بسته اینترنت جداگانه پرداخت کنید، ۶۴۰۰ هکتار گزینه خوبی برای خرید است. البته برای خرید 6400 هکتاردلیل دیگری نیز وجود دارد؛ با توجه به حذف بسته های فله توسط اپراتورها، این گزینه یعنی بسته های فله و بلند مدت در این مودم که توسط شرکت اول عرضه می شود فعال می باشد. همراه اول هم اطلاعاتی را به این مودم و احتمالا مودم های دیگرش اختصاص داده و می گوید در صورت تمام شدن بسته اولیه 300 گیگابایتی فعال روی مودم، گزینه های بزرگ و بلند مدت دیگری را برای خریداران 6400 HA در نظر گرفته است. و خریداران نگران نخواهند شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=120988

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.