افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
2

نگاهی به شرایط صعود پرسپولیس در بین تیم های دسته دومی لیگ قهرمانان آسیا – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 139901
نگاهی به شرایط صعود پرسپولیس در بین تیم های دسته دومی لیگ قهرمانان آسیا – پرسپولیس نیوز

سپاهان و پرسپولیس همچنان در آسیا شانس کسب سه امتیاز دیگر را دارند اما به نظر می رسد حریفان این سه تیم در هفته پایانی بازی های نسبتا آسان تری را پیش رو داشته باشند. هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای فصل 2023-24 در دو روز گذشته در منطقه غرب برگزار شد و […]

سپاهان و پرسپولیس همچنان در آسیا شانس کسب سه امتیاز دیگر را دارند اما به نظر می رسد حریفان این سه تیم در هفته پایانی بازی های نسبتا آسان تری را پیش رو داشته باشند.

هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای فصل 2023-24 در دو روز گذشته در منطقه غرب برگزار شد و صعود سه نماینده عربستان یک هفته پس از پایان مرحله گروهی قطعی شد. . و تیم های الاتحاد، النصر و الهلال در جمع 16 فینالیست قرار گرفتند و به تیم العین امارات پیوستند.

در شرایطی که تکلیف هدایت سه گروه مشخص شده، رقابت برای حضور در بین سه تیم برتر دسته دوم گروه های منطقه غرب بسیار فشرده است.

طبق آیین نامه لیگ قهرمانان آسیا تنها سه تیم برتر که در گروه های A تا E مقام دوم را کسب کرده اند به مرحله یک هشتم نهایی صعود می کنند و دو تیم دیگر که به مقام دوم رسیده اند در ادامه رقابت ها حذف خواهند شد. . .

جدول تیم های دوم صعود کننده به جمع 16 تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در پایان هفته پنجم مرحله گروهی این مسابقات به شرح زیر است:

در صورت ثابت ماندن جدول در پایان هفته ششم مرحله گروهی، هم سپاهان و هم پرسپولیس به مرحله حذفی صعود می کنند که شرایط ایده آلی برای فوتبال ایران است. البته سپاهان این شانس را دارد که در جده به عنوان سرگروه C، اتحاد را شکست دهد تا به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. اگر این اتفاق بیفتد قطعا اتحاد یکی از بهترین تیم های لیگ دسته دوم خواهد بود.

حال نگاهی داریم به بازی های این پنج تیم در هفته پایانی مسابقات:

اتحادیه عربستان – سپاهان ایران
شهر بمبئی، هند – نوبار ازبکستان
پرسپولیس ایران – الدحیل قطر
الفیصلی، اردن – شارجه، امارات متحده عربی
پاختاکور ازبکستان – الفیها عربستان

مشخص است رقبای تیم های ایرانی در هفته ششم کار آسان تری نسبت به سپاهان و پرسپولیس دارند. بمبئی سیتی که هنوز موفق به کسب امتیاز از گروه D نشده است به مصاف نوبهار می رود و به احتمال زیاد تیم ازبکستان هر سه امتیاز را کسب خواهد کرد. بمبئی سیتی هر 6 امتیاز دیدار مقابل نساجی را به شاگردان مهدی رحمتی داد و بعید است با امتیاز گرفتن از نوبهار بتوانند به سپاهان و پرسپولیس کمک کنند.

همچنین شارجه که در رده دوم جدول رده بندی گروه D قرار دارد، در هفته پایانی میهمان الفیصلی اردن خواهد بود. الفیصلی تنها با 3 امتیاز در انتهای جدول قرار دارد و شانسی برای صعود ندارد. شارجه که در پلی آف از سد تراکتورسازی گذشت، در صورت شکست ناسف قارشی مقابل السد با شکست دادن الفیصلی، شانس صعود به صدر جدول را خواهد داشت و ناسف قارشی یا السد می توانند در رده دوم جدول قرار گیرند. طبقه بندی. میز گروهی

پاختاکور در گروه A به مصاف الفیحه عربستان می رود. تنها نماینده عربستان که هنوز نتوانسته صعود کند، پاختاکور را در ریاض شکست داد و می توان انتظار داشت او عرصه را به یاران محمدرضا کوشکی (بازیکن ایرانی پاختاکور) تنگ کند. الفیها با شش امتیاز در رده سوم جدول رده بندی گروه قرار دارد و همچنان شانس صعود دارد. اما اگر این اتفاق بیفتد، الفیها با 9 امتیاز در رده دوم جدول قرار می گیرد و شانس کمی برای صعود خواهد داشت.

اگر تا پیش از این هیچکس به تیم دوم گروه اول رقابت ها فکر نمی کرد و فرصت صعود را به آنها نمی داد اما با نتایج عجیب هفته پنجم شاید پاختاکور ازبکستان تا یک مو روی دماغ پرسپولیس باشد.

شکست خانگی 3-1 العین رهبر مطلق گروه اول لیگ قهرمانان اروپا مقابل پاختاکور ازبکستان نیز صعود این تیم را به دور بعد تضمین کرده است. پاختاکور اکنون 7 امتیازی است و اگر الفیحه عربستان ببازد 10 امتیاز می شود و این برای صعود پرسپولیس در صورت عدم پیروزی مقابل الدحیل می تواند گران تمام شود.

پاختاکور آخرین دیدار خانگی خود را با 6 امتیاز به مصاف نماینده عربستان خواهد رفت. بازی رفت دو تیم با دو گل به سود عربستانی ها به پایان رسید اما میزبانی ازبک ها در آخرین بازی شاید آنها را به پیروزی بیشتر امیدوار کند. البته از نظر ریاضی، الفیها همچنان شانس دوم شدن را دارد و می تواند با برد مقابل پاختاکور به رده دوم گروه خود برسد، اما در صورت شکست پرسپولیس و شارجه در آخرین بازی های خود صعود می کنند و چیز زیادی ندارند. یک شانس

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=139901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.