افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

نگاهی به زندگی یوکو تاناکا اوشین ایرانی

  • کد خبر : 324748
نگاهی به زندگی یوکو تاناکا اوشین ایرانی

طرفداران سریال های تلویزیونی که به طور فزاینده ای به میانسالی نزدیک می شوند، ممکن است یوکو تاناکا را نشناسند، اما مطمئناً اوشین تانوکورا را به خوبی می شناسند. اوشین تانوکورا نام شخصیت اصلی سریال فراموش نشدنی «سالهای دور از خانه» بود که در دهه 60 از رادیو و تلویزیون پخش شد و بینندگان زیادی […]

طرفداران سریال های تلویزیونی که به طور فزاینده ای به میانسالی نزدیک می شوند، ممکن است یوکو تاناکا را نشناسند، اما مطمئناً اوشین تانوکورا را به خوبی می شناسند.

اوشین تانوکورا نام شخصیت اصلی سریال فراموش نشدنی «سالهای دور از خانه» بود که در دهه 60 از رادیو و تلویزیون پخش شد و بینندگان زیادی را به تلویزیون خود کشاند و ساعات خوب و شادی را برای آنها رقم زد.

نگاهی به زندگی یوکو تاناکا اقیانوس ایرانیان

یوکو تاناکا اوشین: یوکو تاناکا نام بازیگر اصلی این سریال است که او را بیشتر با نام اوشین می شناسیم. اوشین در این سریال نقش زنی پرتلاش و خستگی ناپذیر را بازی می کرد که گرما و سرمای روزگار را تجربه کرده بود و پس از کسب موفقیت و ثروت، خاطرات زندگی سخت خود را برای نوه و مخاطبان تعریف می کند تا بزرگسالی .

اگر از بینندگان سریال های قدیمی هستید، بدون شک سریال سال های دور از خانه را دیده اید. شاید جوانان امروزی نام این سریال را نشنیده باشند اما قطعا نام اوشن و خاطرات این سریال را از بزرگان خود شنیده اند. در همین حال شایعه درگذشت یوکو تاناکای دوست داشتنی در رسانه های ایران منتشر شد.

خوشبختانه این خبر شایعه ای بیش نبود و یوکو تاناکا که اکنون شش دهه از عمرش می گذرد روحیه خوبی دارد و به زندگی خود ادامه می دهد. یادآوری نام اوشین برای ایرانیان باعث شد تا نگاهی به زندگی یوکو تاناکا، اوشین ایرانی بیاندازیم و ببینیم این بازیگر محبوب چه مسیری را برای موفقیت طی کرده است.

یوکو تاناکا

یوکو تاناکا اوشین: یوکو در 8 می 1334 به دنیا آمد و از دانشگاه میجی ژاپن فارغ التحصیل شد. وی فعالیت هنری خود را به طور رسمی از سال 1358 با ایفای نقش در سریال خواهر ما و سپس در کارتون معروف بابا لنگ دراز آغاز کرد. این اثر که برای ایرانیان کاملاً شناخته شده است توسط جودی ابوت اجرا شده است. سپس در سال 1360 در اولین فیلم خود به نام ایجانایکا ظاهر شد. مدتی بعد در فیلم دیگری ساخته هوکوسای ایفای نقش کرد.

این آثار نام و شهرت یوکو تاناکا را بر سر زبان ها انداخت و در همان سال یوکو جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن و جایزه بهترین بازیگر زن جدید را از جشنواره آکادمی ژاپن دریافت کرد.

یوکو بدون اتلاف وقت به سرعت به تلویزیون بازگشت و در سریال دیگری به نام ساختن خاطرات ظاهر شد. این سریال داستان سه کارمند 25 ساله را روایت می کند.

یوکو تاناکا اوشین: یوکو تاناکا در سال 1361 در فیلم تجاوز جنسی به کارگردانی یویچی هیگاشی ظاهر شد و بازی در این فیلم بار دیگر او را نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن در مراسم آکادمی ژاپن کرد. یوکو تاناکا سپس تصمیم گرفت حال و هوای خود را تغییر دهد و همچنین توانایی خود را در نقش های کمدی نشان دهد و در سریال Torajiro در نقش زنی بامزه به نام کیکو ظاهر شد. یک سال بعد، یوکو تاناکا را در فیلمی جنایی به نام گذر Amagi دیدیم.

یوکو تاناکا

موفقیت این فیلم باعث شد نام یوکو تاناکا به خارج از مرزهای ژاپن هم برود و لس آنجلس تایمز تاناکا را بازیگری زیبا و با استعداد نامید. جوایز بین المللی Blue Ribbon و Kinema Junpo از دیگر دستاوردهای یوکو تاناکا بود.

یوکو تاناکا اوشین: اوشین از نردبان دو تایی بالا رفت و بسیار محبوب شد. در این بین شبکه معروف ژاپنی NHK تصمیم گرفت به مناسبت سی سالگی سریالی به نام اوشین پخش کند و یوکو تاناکا را برای ایفای نقش جوانی اوشین انتخاب کرد.

سریال اوشین که در بین ما ایرانی ها آن را سال های دور از وطن می شناسیم در 300 قسمت 15 دقیقه ای ساخته شد و از فروردین 1361 تا اسفند 1362 از شبکه NHK ژاپن پخش شد.

این سریال توانسته امتیاز 62.9 درصد بینندگان را به خود اختصاص دهد. چنین امتیازی در بین تمامی سریال های ژاپنی بی سابقه است و به همین دلیل سریال Ocean به عنوان محبوب ترین سریال تاریخ ژاپن شناخته می شود.

این سریال در کشورهایی غیر از ژاپن بسیار موفق بود و پس از پخش آن در چین، بسیاری از والدین نام تاناکا را برای فرزندان خود انتخاب کردند. یوکو پس از درخشش در سریال اوشن دست از تلاش برنداشت و با حضور در یک فیلم کمدی ژاپنی به نام کاپون زیاد گریه می کند به کار خود ادامه داد.

یوکو تاناکا

این فیلم در سال 1363 توسط شوچیکو در ژاپن اکران شد و امسال نیز شاهد فیلم دیگری از یوکو تاناکا به نام شیطان بودیم. تاناکا برای هر دو فیلم نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن توسط آکادمی ژاپن شد.

یوکو تاناکا اوشین: تاناکا پس از حضور در این فیلم ها تلویزیون را به فیلم ترجیح داد و ده سال بعد را به ایفای نقش در تعداد زیادی سریال تلویزیونی گذراند که از جمله آنها می توان به سریال تاریخی مثل در پرواز که در سال 1368 پخش شد. موفق ترین آنها

سپس در سال 1366 با فیلم کودکان در جزیره به دنیای سینما بازگشت، این فیلم به جامعه جهانی سینما معرفی شد و با بازخوردهای مثبت بین المللی مواجه شد. لس آنجلس تایمز نیز از بازی یوکو تاناکا در این فیلم تمجید کرده است. موفقیت تاناکا تا سال 1367 ادامه داشت تا اینکه اوج بازیگری خود را در اقتباسی ژاپنی از رمان بلندی های بادگیر نشان داد.

در سال 2000 این بازیگر قدرتمند ژاپنی دوباره به سریال های تلویزیونی روی آورد و در سریال تاریخی The Pleiades که توسط NHK ساخته شده است، نقش یکی از ملکه های تاریخ ژاپن را بر عهده گرفت. یوکو در نقش ملکه تزی شی که بانویی بسیار قدرتمند و مدبر بود بازی کرد و پخش این سریال در چین و ژاپن باعث محبوبیت یوکو تاناکا بیش از پیش شد.

یوکو در این سریال درس های زیادی از شخصیت اوشین گرفته است و مانند اوشین هنرمندی سخت کوش است و هرگز تسلیم نشده است. به بیش از 40 اثر می رسد.

یوکو تاناکا

یوکو تاناکا اوشین: یوکو تاناکا مانند سریال اوشین در سال های دور از خانه، زنی سخت کوش و متواضع است و اگرچه به عنوان یکی از ستارگان سینما و تلویزیون ژاپن شناخته می شود، اما هرگز امتیاز خاصی نداشته است. ترجیح می دهد زمان و تمرکز خود را به کار اختصاص دهید.

یوکو در سال 1361 با بازیگر مشهور ژاپنی دیگری به نام کنجی ساوادا سر صحنه فیلم سینمایی کارشناس آشنا شد. مدتی بعد این دو بازیگر برای حضور در فیلم Capone Cries Alot دوباره دور هم جمع شدند. و این همکاری باعث شد این دو بازیگر زن یکدیگر را بشناسند و دوست داشته باشند.

از قضا کنجی ساوادا در آن زمان ازدواج کرده بود و با یک خواننده ژاپنی به نام امی ایتو ازدواج کرد، اما این ازدواج دیری نپایید و ساوادا در سال 1366 از این خواننده طلاق گرفت و یک سال بعد با یوکو تاناکا ازدواج کرد. این زوج هنرمند، برخلاف بسیاری از زوج های مشهور که ازدواجشان دوام نمی آورد، سال هاست که در کنار هم زندگی خوبی دارند.

سریال سال های دور از وطن، اقیانوس و ایرانیان

یوکو تاناکا اوشین: نمی توان به یوکو تاناکا اشاره کرد و سریال سال های دور از خانه را به یاد نیاورد، پس خاطرات شیرینی از این سریال به اشتراک می گذاریم و به نکات جالبی اشاره می کنیم که خواندنش خالی از لطف نیست.

پیشکسوتان در سال 65 پخش سریال دور از خانه در ایران آغاز شد این سریال که سختی ها و مصائب زندگی اوشین را نشان می داد به سرعت جای خود را در دل ایرانیان باز کرد و شنبه شب ها در زمان پخش دور از خانه، چند فروشگاه باز بود و همه برای دیدن اوشین به خانه رفتند.

در آن زمان سایه بمباران و جنگ کشور را فرا گرفته بود، اما محبوبیت اوشین به حدی بود که بسیاری از خانواده ها تلویزیون های کوچک باتری دار می خریدند تا بمباران و قطعی برق مانع از تماشای این سریال نشود. اقیانوس نماد بردباری و استقامت است و داستان قسمت های اول سریال در منطقه ای بسیار سرد روایت می شود.

از قضا زمستان سال 65 هوای بسیار سردی را برای ایرانیان به ارمغان آورد و طرفداران این سریال با قرار دادن خود به جای اوشین سعی در تحمل سرما و سختی های این کارگر ژاپنی داشتند.

مدتی بعد از پخش این سریال شاهد نامگذاری چند فروشگاه و محصول با نام اوشین بودیم. جالب است بدانید در آن زمان فروشگاه های زیادی وجود داشت که لباس های دست دوم را از خارج وارد می کردند و در داخل می فروختند.

مردم این فروشگاه های لباس دست دوم را فروشگاه تانوکورا می نامیدند. تانوکورا نام فروشگاه های زنجیره ای بود که اوشین در سریال دور از خانه از آن نام برده بود. جالب است بدانید حتی پس از گذشت چندین دهه هنوز لباس های خارجی دست دوم را با نام پوشاک تانوکورا می شناسیم.

نگاهی به زندگی یوکو تاناکا اوشین ایرانی

یوکو تاناکا

یوکو تاناکا اوشین: سریال سال های دور از خانه نیز یکی از شاهکارهای دوبله ایران بود و خانم ژاله علو صدای خود را به گوینده این سریال قرض داد و خانم فهیمه راستکار صداپیشه دوران پیری اوشین بود. مریم شیرزاد صداپیشگی دوران جوانی اوشین را بر عهده داشت و سعید مظفری در نقش ریوزو همسر اوشین صداپیشگی کرد تا سریال دور از خانه به یکی از جاودانه ترین آثار دوران طلایی دوبله ایران تبدیل شود.

تاریخچه این سریال به قدری غنی و پربار بود که حتی حجت الاسلام والمسلمین سید علی خامنه ای رهبر گرانقدر ایران در مجمع نویسندگان مسلمان که در سال 1370 برگزار شد از این مجموعه یاد کرد و موفقیت سال های دوری از خانه با واقعیت سازگار بود. حتی حاج احمد آقا نقل کرده اند که امام خمینی کبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی این سریال را دنبال می کردند.

در پایان پیشنهاد می کنیم اگر از آن دسته از دوستداران سریال های قدیمی هستید و خاطرات خوبی از سریال دور از خانه دارید و یا اطلاعات دیگری در مورد یوکو تاناکا دارید که به آن اشاره نکردیم، آن را با ما و سایرین در میان بگذارید. کاربران در بخش نظرات

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=324748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.