افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

نگاهی به بزرگترین نقش های سحر دولتشاهی در خانه و سریال های تلویزیونی.

  • کد خبر : 325441
نگاهی به بزرگترین نقش های سحر دولتشاهی در خانه و سریال های تلویزیونی.

آفتاب نیوز: سحر دولتشاهی ابتدا در سال 1384 در سریال «کتابخانه هدهد» به کارگردانی مرضیه برومند بازی کرد و پس از آن در سریال های دیگری چون «توطئه خانوادگی»، «نابرده رنج»، «مسافران» و … بازی کرد. او با بازی در فصل سوم «قلب یخی» به نمایش خانگی این شبکه راه یافت و پس از آن […]

آفتاب نیوز:

سحر دولتشاهی ابتدا در سال 1384 در سریال «کتابخانه هدهد» به کارگردانی مرضیه برومند بازی کرد و پس از آن در سریال های دیگری چون «توطئه خانوادگی»، «نابرده رنج»، «مسافران» و … بازی کرد.

او با بازی در فصل سوم «قلب یخی» به نمایش خانگی این شبکه راه یافت و پس از آن نیز حضور خود را در این عرصه ادامه داد. همه سریال های دولتشاهی کارهای موفقی نبودند اما اخیرا توانسته امضای شفافی در شبکه نمایش داخلی به دست بیاورد. به مناسبت معرفی نقش او در سریال «داریوش» به کارگردانی هادی حجازی فر، مروری داریم بر مهم ترین نقش هایی که او در این سریال بازی کرده است.

سحر دولتشاهی از قسمت چهارم سریال داریوش وارد داستان شد.

در چهارمین قسمت از سریال «داریوش» به کارگردانی هادی حجازی فر، نقش سحر دولتشاهی در نقش ساقی لو رفت. ماجرا از این قرار است که داریوش به همراه وحید صحنه سرقت را به نمایش می گذارد و گوشی ساقی را می دزدد. داریوش مثل یک قهرمان می پرد جلو، گوشی را می گیرد و می کوبد.

اینجاست که پای ساقی به زندگی او باز می شود. دختری تنها که از شوهرش جدا شد و پدرش را از دست داد. او از حمایت داریوش خوشحال است و می خواهد با او رابطه برقرار کند. هنوز چیز زیادی از نقش ساقی و دلیل نقشه داریوش برای او نمی دانیم، اما در این مرحله می توان ساقی را دختری ساده و دنبال جلب توجه شناخت.

دولتشاهی از ابتدا سعی کرده روی تنهایی دختر تمرکز کند و حس خوشایندی را که حمایت داریوش به او می دهد به درستی منتقل کند. او به داریوش نزدیک می شود و از تنهایی و غم مرگ پدر برای او می گوید تا همدردی او را برانگیزد. او در اولین قسمت از حضورش در سریال توانست بار احساسی جالبی ایجاد کند و حالا باید دید تا کجا پیش خواهد رفت.

سحر دولتشاهی در سریال «عفی تهران» نقش جذاب روانشناس را ارائه کرد.

سحر دولتشاهی در سریال «آفه تهران» به کارگردانی سامان مقدم در نقش یک درمانگر متفاوت از قبل ظاهر شد و با این نقش چالش بزرگی داشت. دولتشاهی در تلاش برای شکستن کلیشه های رایج درباره تراپیست ها بود و با توجه به ویژگی های سریال در قالب یک تراپیست متفاوت ظاهر شد.

همین تفاوت ها و شاید حتی عبور از خطوط قرمز این حرفه، با وجود انتقادات فراوان، باعث شد که شخصیت آرمان بیانی کم کم با تغییرات زیادی چه از نظر عاطفی و چه در نگاهش به زندگی مواجه شود.

دولتشاهی در پست روانی دچار اشتباهاتی شده بود و دچار مشکل بزرگی بود و همین امر باعث شد تا برای پرکردن آن خلاء به آرمان نزدیک شود و در نهایت تنها او بود که او را از خطر نجات داد. دولتشاهی سعی کرده بود تصویری از یک درمانگر جدی، اما در عین حال تنها و درگیر احساسات ارائه دهد.

«می خواهم زنده بمانم» یکی از بهترین بازی های دولتشاهی در عرصه سریال های خانگی است.

سحر دولتشاهی در سریال «می خواهم زنده بمانم» با بازی در نقش هما حقی امضای جدیدی در اجرای خود امضا کرد. او در این سریال نقش یک زن جوان دهه شصتی را بازی کرد که بین عشق به پدر و معشوقش گیر کرده و باید تصمیم بگیرد.

او در ابتدای سریال نقش دختری پرشور، هیجان زده و دوست داشتنی را بازی می کرد که جز خوشحالی پدرش جای نگرانی نداشت. سبک بازی هما با گذشت زمان تغییر کرد. پس از دستگیری پدر، او درمانده و مستاصل شد و سرانجام پس از موافقت با شایگان با بازی حامد بهداد، همه آن شور و هیجان به سردی و خشم دائمی تبدیل شد.

دولتشاهی در هر سه موقعیت توانست التهابات روحی این شخصیت را به دقت نشان دهد. حالت چهره، ظاهر و حتی لحن گفتارش را به خوبی با شرایط مختلف شخصیت تطبیق داده بود.

نکته قابل توجه اینکه سن سحر دولتشاهی بیشتر از آن بود که بخواهیم او را به عنوان یک دختر هجده ساله دهه شصتی بپذیریم، اما با قدرت بازیگری او حتی در ابتدای سریال این تناقض را احساس نمی کنیم.

سحر دولتشاهی در سریال رعنا نقشی کوتاه اما تاثیرگذار داشت.

دولتشاهی یکی از بهترین بازی های خود را در سریال قورباغه به نمایش گذاشت. او نقش دکتر آزمایشگاهی به نام فرانک را بازی می کرد که از دوران دانشگاه به رامین با بازی صابر ابر علاقه مند بود اما رامین هیچ وقت او را جدی نگرفت و فقط زمانی که کار داشت به سراغش می آمد.

دولتشاهی در این نقش با اینکه پیگیر و سخت کوش به نظر می رسید، در واقع دختری ساده و دوست داشتنی بود که می خواست ازدواج کند و زندگی آرامی داشته باشد، اما وقتی دید رامین به او توجهی نمی کند عصبی شد و مدام تلاش می کرد. از شر او خلاص شوید البته انتقام گرفتن شما را به جایی نمی رساند. در طول این سریال بارها شاهد احساسات متفاوت دولتشاهی بودیم.

می دیدیم که مدام به او ابراز علاقه می کرد و وقتی به جایی نمی رسید دعوا می کرد و می رفت و برگشت. در نهایت به خاطر او مورد اصابت گلوله قرار می گیرد، اما در نهایت متوجه می شود که رامین نیز به او علاقه داشته است.

«ساخت ایران ۲» تنها سریال طنز سحر دولتشاهی در شبکه خانگی است.

به نظر می رسد بازی در سریال «ساخت ایران 2» به کارگردانی برزو نیک نژاد برای سحر دولتشاهی یک تصمیم بیشتر مفرح بوده است. نقش بیتا نه چرخش خاصی داشت و نه نیاز به مهارت زیادی برای بازی داشت.

این سریال خود یک اثر درجه یک به حساب نمی آمد. شاید هرکسی غیر از سحر دولتشاهی می توانست خیلی راحت نقش او را بازی کند. بازی دولتشاهی در این سریال ساده و محدود به دیالوگ های گفتاری بود.

این در حالی است که پیش از بازی در سریال ساخت ایران 2 او را با نقش های متنوع تری در دیگر فیلم هایش دیده بودیم. بیتا دختری بود که با غلامحسین با بازی امین حیایی بزرگ شد و همیشه تحت حمایت او بود و غلامحسین همیشه سعی می کرد او را خوشحال کند. غلامحسین به بیتا علاقه داشت و سعی می کرد به هر طریق ممکن توجه او را جلب کند.

سحر دولتشاهی در دومین تجربه حضور در شبکه خانگی مقابل دوربین سام هاروکان در سریال علیجناب قرار گرفت.

سحر دولتشاهی در سریال «علیجناب» به کارگردانی سام هاروکان نقش ژان (ژانت آناهیتا نورتبرگ) تروریست را بازی کرد. داستان سریال در مورد نبرد انتخاباتی دو نامزد ریاست جمهوری بود.

دکتر احمد ملک به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران انتخاب شد. او در صدد امضای قرارداد مهمی بود، اما این معاهده موافقان و مخالفان زیادی داشت. قبل از اجلاس، تهدید علیه خانواده وی امنیت ملی را تهدید می کرد. دکتر ملک مجبور بود بین حفظ امنیت خانواده یا امضای معاهده یکی را انتخاب کند.

در این میان ژان یکی از بزرگترین تهدیدها محسوب می شد و به همین دلیل می توان یکی از نقش های مهم کارنامه دولتشاهی به حساب آورد که البته برای او چندان به ارمغان نیاورد. نکته قابل توجه در «علیجناب» این بود که علیرغم حضور بازیگرانی چون سحر دولتشاهی، سعید آقاخانی، امیر آقایی، حسین پاکدل، حسین یاری، پرویز پورحسینی، آزاده صمدی، بابک حمیدیان و… نتوانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند. مخاطب . این مجموعه شش قسمتی بسیار بی سر و صدا توزیع شد و تصمیم برای ساخت دنباله آن هرگز گرفته نشد.

سریال «نابرده رنج» تا کنون جدیدترین مجموعه تلویزیونی سحر دولتشاهی است.

سحر دولتشاهی در سریال نابرده رنج به کارگردانی علیرضا بذرافشان نقش دختری به نام مرضیه را بازی کرد. از آنجایی که سریال بیشتر در میدان جنگ می گذشت و فضایی مردانه داشت، حضور مرضیه چندان پررنگ نبود، اما شخصیتی چشمگیر داشت و بخشی از ماجراها به لطف حضور او در داستان پیش رفت.

ماجرا از این قرار بود که دو دوست جنایتکار به نام‌های اسد و عماد در جستجوی یافتن گنج خانوادگی، به‌طور تصادفی مناطق جنگی را ترک کردند و ناخواسته به‌عنوان رزمنده در خط مقدم جبهه معرفی شدند.

مرضیه خواهر اسد بود و در سریال زمانی که کارآگاه جوانی به نام جابر مأمور یافتن اسد و دستگیری او شد، به مرضیه علاقه مند شد. داستان عشق مرضیه و جابر بخشی از جذابیت این سریال است. دولتشاهی در این سریال دختری ساده و مهربان و در عین حال سخت کوش به نظر می رسید.

سحر دولتشاهی با بازی در نقش فضانورد در سریال «مسافران» به شهرت رسید.

سحر دولتشاهی در سریال «مسافران» به کارگردانی رامبد جوان نقش سرهنگ ناهید را بازی کرد. یکی از چهار بیگانه ای که با بدن انسان به زمین آمده و در خانه فرید زندگی می کند.

در هر قسمت، آنها با شگفتی جدیدی در مورد زندگی زمینیان مواجه می شدند و گزارشی را به فضا (کنفدراسیون راه شیری) می فرستادند. ناهید لیدر تیم بود و با رفتار تهاجمی و محکم خود اجازه خطا نمی داد و با جدیت خود موقعیت های طنز زیادی را به وجود می آورد.

در طول سریال به دلیل زندگی در کنار زمینی ها، کم کم حال و هوای او تغییر می کرد و گاهی اوقات نمی توانست جلوی احساساتش را بگیرد. اینجا جالب بود چون هیچ اطلاعی از رابطه مادر و پسر نداشتند، ناهید در این سریال به عنوان مادر خانواده معرفی شد. دولتشاهی پیش از بازی در «مسافران» در قسمت های پایانی سریال «کتابخانه هذه» نقش کوچکی داشت اما «مسافران» اولین سریالی بود که دولتشاهی در آن نقش پررنگی داشت.

منبع: فرادید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=325441

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.