افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
14

نکات والدین برای تعطیلات

  • کد خبر : 1192
نکات والدین برای تعطیلات

فرزندپروری داستان های ویژه منو نکات والدین برای تعطیلات شادی بیشتر، استرس کمتر: استرس تعطیلات را با فرزندان خود کنترل کنید. نوشته شده توسط ژان لارنس بررسی شده توسط Dan Brennan، MD در 24 نوامبر 2022 شما این مته را می دانید: “گیم ها”، ذوب شدن شکر، “آیا ما هنوز آنجا هستیم؟” در این زمان […]


منو

نکات والدین برای تعطیلات

شادی بیشتر، استرس کمتر: استرس تعطیلات را با فرزندان خود کنترل کنید.

بررسی شده توسط Dan Brennan، MD در 24 نوامبر 2022

شما این مته را می دانید: “گیم ها”، ذوب شدن شکر، “آیا ما هنوز آنجا هستیم؟” در این زمان از سال، بسیاری از بچه ها به سطح بالایی از هیجان می رسند و گاهی اوقات رفتارهای شگفت انگیز جدیدی را ابداع می کنند که به بهترین مهارت های فرزندپروری شما در تعطیلات نیاز دارد.

سوزان نیومن، دکترا، استاد روانشناسی اجتماعی در دانشگاه راتگرز در نیوز برانزویک، نیوجرسی و نویسنده کتاب می گوید: «والدین باید با انتظارات خود شروع کنند. کاری کنید که فرزندانتان هر روز احساس خاصی داشته باشند،. “بعضی از والدین می‌خواهند مطمئن باشند که فرزندانشان به همه چیزهایی که می‌خواهند می‌رسند تا اشک نریزد. این یک هدف غیرواقعی است. والدین، به‌ویژه با بچه‌های کوچک‌تر، در هیاهو گم می‌شوند.”

نیومن توصیه می کند که سعی نکنید همه را راضی کنید. یک نفر – حتی یک بزرگسال، مانند پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ یا شوهر شوهر – از چیزی کوچک یا بزرگ ناراضی خواهد بود. اما، به‌عنوان یک قاعده، بچه‌ها نمی‌شوند — و این چیزهای کوچکی است که به خاطر می‌آورند، مانند زمانی که صرف بازی‌های رومیزی می‌کنند یا به شما بازی‌های ویدیویی را آموزش می‌دهند.

لذت بخشش را بدهید

نیومن می گوید: «کودکان الگوی رفتار شما خواهند بود. “اگر برای پناهگاه بی خانمان ها آشپزی کنید (و آنها کمک می کنند) یا اگر به ملاقات افراد در بیمارستان بروید، آنها این را به خاطر خواهند آورد. این الگوها می ماند.”

بانی توبیاس، مجری برنامه رادیویی سندیکایی، می گوید: «من دوست دارم با بچه ها آشپزی کنم. راه حل هایی برای سلامتی ساده“در خانه من، هر کودک یک تخصص دارد، یکی پادشاه کوکی ها بود، یکی روی سبزیجات بود.” با گذشت زمان، هر خانواده فهرستی از کلوچه ها و خوراکی های مورد علاقه تعطیلات تهیه می کند – این ها هر سال تکرار می شوند.

بسیاری از مدارس و سازمان‌های غیرانتفاعی برنامه‌هایی برای بچه‌ها برای هدیه دادن یا شرکت در پروژه‌های خیریه دارند.

کودکان همچنین می توانند در بسته بندی هدایا یا درست کردن آنها کمک کنند. نیومن می‌گوید: «بچه‌ها باید ببینند که همه چیز از یک فروشگاه نمی‌آید. بسته بندی نیز باعث ایجاد حس هیجان می شود و زمان خوبی برای صحبت است.

تهیه هدایا نیز راه خوبی برای ایجاد حس عمیق تری از تعطیلات به کودکان است. رفتن به فروشگاه صنایع دستی، برنامه ریزی یک پروژه، و دور هم جمع شدن برای ساختن وسایل نیز زمان خوبی برای والدین است تا توجه بیشتری به بچه ها داشته باشند.

توبیاس توصیه می کند که کودکان باید تشویق شوند تا لیست آرزوهای خود را تهیه کنند – اما همچنین توضیح دهند که چرا هر مورد را می خواهند و کمی فکر کنند. به این ترتیب، والدین می توانند به آرامی انتظارات خود را قبل از باز کردن بسته بندی سرنوشت ساز تغییر دهند.

سنت های خود را شروع کنید

تعطیلات می تواند همان چیزی باشد که شما از آنها می سازید. اگر به سنت هایی که به شما منتقل شده نیستید، سنت خود را شروع کنید.

به فندق شکن، مراسم نورافشانی بروید یا برای دیدن نور خانه به اطراف بروید

  • یه آدم برفی بساز
  • یک کارت ظهور را باز کنید
  • در یک گردهمایی مذهبی شرکت کنید.
  • اجازه دهید بچه ها موسیقی تعطیلات را انتخاب کنند و والدین می توانند با آنها برقصند
  • سنت مدیتیشن تعطیلات را شروع کنید
  • اگر درختی دارید، زیور آلات را بیرون بیاورید و هر کدام را به یاد بیاورید

چند پیشنهاد دیگر:

  • بچه ها را مسئول فیلمبرداری یا عکس برداری قرار دهید. بگذارید هر سال با همه مصاحبه کنند. عکاس منظره Franklin B. Way پیشنهاد می کند با دوربین های یکبار مصرف شروع کنید. قبل از ارائه مشاوره، چندین عکس از هر موضوع را تشویق کنید. بچه ها را بفرستید تا از اشیاء یک رنگ عکس بگیرند. کمی وقت آزاد به شما می دهد.
  • انعطاف‌پذیر باشید – اگر بچه‌ها می‌خواهند یک آب نبات سنتی و درخت مرد شیرینی زنجفیلی یا یک درخت مصنوعی صورتی رنگ داشته باشند، ترجیحات خود را انتخاب کنید.
  • به عنوان یک خانواده، امیدهای خود را برای سال آینده به اشتراک بگذارید. فرزندان خود را تشویق کنید که همین کار را انجام دهند.

مقابله با طلاق

اگر خانواده شما در این سال تحت تأثیر طلاق، مرگ یا تغییرات اساسی قرار گرفته است، به دقت در نظر بگیرید که چگونه می خواهید تعطیلات را اداره کنید. اصرار بر ساختن آن درست مانند گذشته ممکن است کارساز نباشد. نیومن می گوید: «حتی اگر صرفاً به معنای صرف شام در زمان دیگری باشد، سعی کنید بین گذشته و حال تفاوت قائل شوید.»

مریلین کلمن، دکترای توسعه انسانی و مطالعات خانواده در دانشگاه میسوری-کلمبیا، پیشنهاد می‌کند والدین مطلقه تعطیلات جداگانه‌ای را فقط برای خانواده ایجاد کنند، تعطیلاتی که نه کریسمس است و نه هانوکا، بنابراین بچه‌ها برای گذراندن وقت احساس گناه نکنند. با یکی از والدین و نه دیگری. و برنامه بازدید را از قبل تنظیم کنید، جای تعجب نیست. سعی کنید بچه ها را بیش از حد برنامه ریزی نکنید، به فرزندتان کمک کنید تا برای سابقتان خرید کند و نسبت به والدین دیگر مثبت باشید. و برای محبت های کودک با شکستن بانک با یک “هدیه بزرگ” رقابت نکنید.

روال ها را تا جایی که می توانید حفظ کنید

ساعت خواب بچه ها را ثابت نگه دارید، حتی اگر اقوام التماس کنند، “بگذارید بیدار بمانند، تعطیلات است.” نیومن می گوید. او می‌گوید: «هیچ‌کس نمی‌خواهد با بچه‌های کم‌خواب سر و کار داشته باشد، در هر سنی به خواب نیاز دارند. اگر اجازه دهید بیدار بمانند، به آنها بدی می‌کنید».

همچنین نباید به بچه‌ها اجازه داد که از قند و غذای میان‌وعده استفاده کنند. نیومن می‌گوید: «از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها بخواهید که راحت پیش بروند.

مهمتر از همه، فراگیر باشید – اگر بچه ها در یک رویداد شرکت می کنند، آنها را معرفی کنید، آنها را آموزش دهید تا از رفتارهای مناسب استفاده کنند، و اگر به تنهایی برای چند دقیقه نیاز دارند، وقت بگذارید.

یک بازده وجود دارد. اگر بچه ها استرس کمتری داشته باشند، شما هم دچار استرس خواهید شد. این بهترین هدیه از همه است.

نمایش منابع

منابع: سوزان نیومن، دکترا، استاد روانشناسی اجتماعی، دانشگاه راتگرز، نیوز برانزویک، نیوجرسی. نویسنده، کاری کنید که فرزندانتان هر روز احساس خاصی داشته باشند. بانی توبیاس، مجری، برنامه رادیویی سندیکایی، راه حل هایی برای سلامتی ساده. مرلین کلمن، دکترا، استاد، توسعه انسانی و مطالعات خانواده، دانشگاه میسوری-کلمبیا. مری جو مک کورلی، مک کورلی، اورسینگر، مک کورلی و نلسون، دالاس.

© 2003 WebMD, Inc. کلیه حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=1192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.