افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
11

نکات ایمنی آشپزخانه در روز شکرگزاری برای کل خانواده

  • کد خبر : 1411
نکات ایمنی آشپزخانه در روز شکرگزاری برای کل خانواده

منو غذا و دستور العمل ها صفحه اصلی اخبار ارجاع نمایش اسلاید آزمون ها فیلم های دستور پخت راهنمای بهداشت و آشپزی تغذیه سالم غذا و مواد مغذی مبادلات هوشمند خرید مواد غذایی نکات آشپزی رژیم های غذایی خاص مربوط به غذا و آشپزی یاب دستور العمل سالم رژیم غذایی و مدیریت وزن تناسب اندام […]


منو

ایمن نگه داشتن آشپزخانه های T-Day برای کل خانواده

توسط کارا مورز

خبرنگار HealthDay

چهارشنبه، 23 نوامبر 2022 (HealthDay News) — تمام خانواده – حتی کوچکترین اعضا – می توانند با رعایت برخی نکات ایمنی در ساعات آماده سازی غذای شکرگزاری شرکت کنند.

سازمان پیشرو اطفال کشور توصیه هایی برای تعطیلات به خانواده هایی با فرزندان خردسال ارائه می دهد.

دکتر دینا دی ماجیو، یکی از همکاران آکادمی اطفال آمریکا، گفت: «در این زمان از سال، هیجان و شادی زیادی در تهیه وعده غذایی وجود دارد، اما می تواند استرس زا نیز باشد.

«چگونگی مشارکت بچه‌ها را در این فرآیند در نظر بگیرید و در مورد این فکر کنید که وقتی آشپزخانه با ظرفیت کامل است، یک بزرگسال را برای پیگیری کوچک‌ترین‌ها در نظر بگیرید. با برنامه‌ریزی از قبل، خانواده‌ها می‌توانند کمک کنند تا مطمئن شوند که روز برای همه راحت پیش می‌رود.

در اینجا چند نکته مفید وجود دارد:

  • DiMaggio پیشنهاد می‌کند که با آموزش به بچه‌ها نحوه ایمن ماندن در حین آشپزی را شروع کنید و به آنها یاد دهید که وسایل آشپزخانه را ایمن نگه دارند. می توانید این کار را با چاقوهای مخصوص کودکان انجام دهید.
  • به آن‌ها نشان دهید که چگونه دستکش‌های فر می‌توانند از دست‌ها در برابر گرما محافظت کنند، و همچنین چگونه دستگاه‌ها را با خیال راحت روشن و خاموش کنند. به آنها در مورد اهمیت دور نگه داشتن اشیاء قابل اشتعال از شعله های باز بگویید.
  • با این حال، همیشه هنگام آشپزی بر کودکان نظارت کنید تا مطمئن شوید که قوانین را رعایت می کنند.
  • دستورالعمل های ایمنی مواد غذایی از جمله شستن سبزیجات و میوه های خام و پختن کامل غذا را دنبال کنید. اطمینان حاصل کنید که بچه‌ها نیز پس از دست زدن به غذاهای خام دست‌های خود را کاملاً بشویید. رفتار خوب را با شستن مکرر دستان خود الگو کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که یک غذا شامل تخم مرغ خام یا سایر موادی که باید پخته شوند، قبل از اینکه به یاور کوچولوی خود مزه بدهید، نباشد. قاشق را قبل از اینکه دوباره داخل غذا برود بشویید.
  • AAP پیشنهاد می کند که برای جلوگیری از گسترش باکتری ها، غذاهای خام را جدا از غذاهای پخته شده در یخچال نگهداری کنید. گوشت را همیشه در یخچال آب کنید، نه روی میز.
  • با قرار دادن غذا و مایعات داغ دور از لبه های پیشخوان و میز، همه را از سوختگی در امان نگه دارید. مطمئن شوید که کودکان خردسال نمی توانند به اجاق های مایکروویو دسترسی پیدا کنند. دسته های قابلمه را به سمت کنار یا پشت اجاق گاز بچرخانید.
  • قبل از راه رفتن با مایع داغ کودک خود را پیدا کنید تا مطمئن شوید که زمین نخورده و به هر دوی شما آسیب نرسانید. AAP توصیه می کند در حالی که کودک روی پاهای شما است مایعات داغ ننوشید.
  • غذاهایی که نیاز به یخچال دارند نباید بیش از دو ساعت در دمای اتاق باقی بمانند.
  • بلافاصله بعد از غذا تمیز کنید تا از حادثه ای که در آن کودک خطر خفگی پیدا کند یا با الکل یا تنباکو تماس پیدا کند، جلوگیری کنید.

اطلاعات بیشتر

Foodsafety.gov سایر نکات ایمنی روز شکرگزاری را ارائه می دهد.

منبع: آکادمی آمریکایی اطفال، انتشار خبری، 15 نوامبر 2022



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=1411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.