افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 13 October , 2024
0

نکاتی که باید در مورد هپاتیت بدانید

  • کد خبر : 395352
نکاتی که باید در مورد هپاتیت بدانید

آفتاب نیوز: مدیرعامل انجمن مطالعات کبدی ایران (هپاتیت) استاد دانشگاه و فوق تخصص گوارش و کبد تصریح کرد: افرادی که ناقل بیماری هپاتیت هستند از اهدای خون خودداری کنند و در صورت مراجعه به دندانپزشک یا آزمایشگاه افراد باید برای وجود ویروس های هپاتیت در خون آنها آزمایش شود.” بدن خود را آگاه کنید.” سیدموید […]

آفتاب نیوز:

مدیرعامل انجمن مطالعات کبدی ایران (هپاتیت) استاد دانشگاه و فوق تخصص گوارش و کبد تصریح کرد: افرادی که ناقل بیماری هپاتیت هستند از اهدای خون خودداری کنند و در صورت مراجعه به دندانپزشک یا آزمایشگاه افراد باید برای وجود ویروس های هپاتیت در خون آنها آزمایش شود.” بدن خود را آگاه کنید.”

سیدموید علویان با بیان اینکه افرادی که ناقل بیماری هپاتیت هستند باید به مواردی توجه کنند، اظهار داشت: این افراد باید هر شش ماه یک بار برای بررسی وضعیت کبد خود به پزشک مراجعه و معاینه و آزمایش خون انجام دهند. آزمایشگاه، پزشک و هر مکان دیگری که خطر انتقال ویروس به افراد دیگر وجود دارد، افراد را از وجود ویروس های هپاتیت در بدن خود آگاه کنید.

وی با تاکید بر اینکه افراد ناقل بیماری هپاتیت از اهدای خون خودداری کنند، افزود: اگر این افراد چاق هستند سعی کنند وزن خود را کاهش دهند و از اشتراک وسایل شخصی مانند مسواک، تیغ و حوله با افراد دیگر خودداری کنند. .

مدیر انجمن مطالعات کبدی ایران (هپاتیت)، استاد دانشگاه و فوق تخصص گوارش و کبد، تصریح کرد: تاکنون هیچ درمانی برای ناقلان هپاتیت B انجام نشده است و از آنجایی که عملکرد کبد این افراد خوب است، انجام می دهند. نیازی به درمان ندارد درمان با برخی داروها فقط در بیماران مبتلا به هپاتیت مزمن انجام می شود و ممکن است مصرف ویتامین B1 یا ویتامین D طبق تجویز پزشک مفید باشد.

علویان با اشاره به لزوم پرهیز افراد از چاقی، مصرف سیگار و مصرف بیشتر سبزیجات و میوه جات، ادامه داد: در اغلب موارد هیچ گونه شواهدی مبنی بر تخریب و التهاب سلول های کبدی در ناقلین هپاتیت B دیده نمی شود و در واقع یک سازش و سازش است همزیستی بین ویروس و سیستم ایمنی بدن متوجه می شود که این سازگاری می تواند سال ها باقی بماند و بیمار با مشکلات کبدی مواجه نشود.

وی با اشاره به اینکه گاهی این ویروس تا پایان عمر این افراد نهفته می ماند، تصریح کرد: سالانه از هر 100 ناقل هپاتیت B، یک نفر ویروس را از بدن خود خارج می کند و آزمایش آن منفی می شود. اما ممکن است دو یا سه نفر از این افراد در طی چندین سال عود بیماری داشته باشند و به اصطلاح فعالیت ویروس در بدن آنها از سر گرفته شود، به همین دلیل توصیه می شود ناقلین هپاتیت B تحت درمان قرار گیرند. آزمایشات کبدی و هر شش ماه یکبار وضعیت آن را بررسی کنید. یک بار با پزشک مشورت کنید.

رئیس انجمن مطالعات کبدی ایران (هپاتیت) استاد دانشگاه و فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه ناقلین هپاتیت می توانند مانند سایر افراد زندگی کنند، فعالیت بدنی داشته باشند و محدودیتی در رژیم غذایی آنها وجود ندارد، افزود: افرادی که ناقلین هپاتیت B می توانند ازدواج کنند، اما همسران آنها باید در برابر این بیماری واکسینه شده و تأثیر مثبت واکسن تضمین شود. همچنین لازم است تمام زنان باردار از نظر هپاتیت B غربالگری شوند تا از انتقال بیماری جلوگیری شود. کودک در صورت عفونت

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=395352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.