افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

نکاتی که باید در مورد شارژ گوشی های هوشمند بدانید

  • کد خبر : 288075
نکاتی که باید در مورد شارژ گوشی های هوشمند بدانید

به گزارش بازار، امروزه تلفن همراه جایگاه ویژه ای در حوزه فعالیت های روزمره پیدا کرده و به بخشی ثابت از فعالیت های روزمره مردم در تمام کشورهای جهان تبدیل شده است. اگرچه نگهداری از تلفن همراه شامل نکات مهمی است، اما شارژ آن یکی از موارد مهمی است که افراد هنگام استفاده از آن […]

به گزارش بازار، امروزه تلفن همراه جایگاه ویژه ای در حوزه فعالیت های روزمره پیدا کرده و به بخشی ثابت از فعالیت های روزمره مردم در تمام کشورهای جهان تبدیل شده است. اگرچه نگهداری از تلفن همراه شامل نکات مهمی است، اما شارژ آن یکی از موارد مهمی است که افراد هنگام استفاده از آن باید به آن توجه کنند.

اگرچه در بیشتر مواقع شارژ گوشی شما نادیده گرفته می شود، اما این یک فرآیند ساده است و رعایت چند نکته می تواند از آتش گرفتن یا انفجار دستگاه شما جلوگیری کند.

بنابراین در گام اول توصیه می شود که کاربران همیشه گوشی موبایل خود را با شارژر مخصوص خود شارژ کنند. برای توضیح این موضوع باید گفت که برخلاف لپ تاپ ها، گوشی های هوشمند از یک رابط شارژ جهانی یعنی پورت microUSB استفاده می کنند. با این حال، اگر شارژری که استفاده می‌کنید با شارژر اصلی مطابقت نداشته باشد، بر عملکرد باتری، ظرفیت ذخیره‌سازی شارژ و عمر باتری تأثیر می‌گذارد.

در مرحله بعد بهتر است از شارژرهای ارزان قیمتی که سازنده آن نامشخص است خودداری کنید. زیرا مکانیزم ایمنی برای محافظت در برابر نوسانات ندارند و شارژ بیش از حد و خرابی آداپتور باعث آسیب دائمی باتری و گوشی می شود.

شاید برای شما جالب باشد، اما شارژ سریع همیشه گزینه خوبی نیست. استفاده از شارژر سریع ممکن است برای سلامت باتری مفید نباشد. شارژرهای سریع ولتاژ بالاتری را به باتری گوشی می فرستند و باعث افزایش سریع دما می شوند. به همین دلیل بهتر است یک شارژر معمولی انتخاب کنید. اگر تلفن شما به طور غیر عادی داغ شد، بلافاصله دکمه پاور را برای چند ثانیه فشار دهید تا صفحه نمایش خاموش شود. قبل از روشن کردن، اجازه دهید دستگاه به دمای اتاق بازگردد.

بسیاری از افراد عادت دارند در پایان روز گوشی خود را یک شبه شارژ کنند و سپس آن را ترک کنند، اما نمی دانند که این کار می تواند برای تلفن همراه مضر باشد. بنابراین تا حد امکان توصیه می شود هرگز گوشی را یک شبه در حال شارژ رها نکنید زیرا شارژ بیش از حد برای سلامت باتری موبایل مضر است.

یکی دیگر از مواردی که می توان از آن به عنوان یک روش ایمن برای شارژ گوشی استفاده کرد، اجتناب از شارژ مداوم است. در این روش بهتر است قبل از وصل کردن باتری اجازه دهید تا حدود 20 درصد تخلیه شود. شارژ مداوم و غیر ضروری عمر باتری را کوتاه می کند. از طرفی اجازه ندهید باتری تمام انرژی خود را از دست بدهد.

توصیه می شود علاوه بر موارد ذکر شده، قاب محافظ گوشی را هنگام شارژ بردارید; از آنجایی که قاب محافظ باعث داغ شدن باتری می شود، در صورت امکان گوشی را برگردانید و روی پارچه نرمی قرار دهید تا از صفحه نمایش محافظت شود.

همانطور که گوشی نباید کمتر از 20 درصد شارژ شود، نیازی به شارژ 100 درصدی تلفن همراه نیست، بنابراین تا جایی که امکان دارد، کاربران باید سعی کنند باتری گوشی هوشمند خود را حداقل تا 80 درصد شارژ کنند.

هر زمان که شارژ می کنید، مطمئن شوید که باتری حداقل 80 درصد شارژ داشته باشد. لازم نیست همیشه گوشی را تا 100 درصد شارژ کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=288075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.