افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
3

نکاتی برای مقابله با آنفولانزا

  • کد خبر : 188387
نکاتی برای مقابله با آنفولانزا

فصل زمستان فرا رسیده است و موارد ابتلا به بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا در حال افزایش است. بسیاری از کارشناسان واکسیناسیون را برای پیشگیری از آنفولانزا توصیه می کنند، اما برخی برای درمان این بیماری های فصلی به روش های دیگری روی می آورند. به گزارش ایسنا، از این حیث، در این […]

فصل زمستان فرا رسیده است و موارد ابتلا به بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا در حال افزایش است. بسیاری از کارشناسان واکسیناسیون را برای پیشگیری از آنفولانزا توصیه می کنند، اما برخی برای درمان این بیماری های فصلی به روش های دیگری روی می آورند.

به گزارش ایسنا، از این حیث، در این مقاله 10 راهکار توصیه شده توسط پزشکان و متخصصان ارائه شده است.

البته اگر نگرانی در مورد ابتلا به آنفولانزا وجود دارد، بهتر است با پزشک و متخصص مشورت کنید زیرا سیستم ایمنی افراد با یکدیگر متفاوت است.

این 10 راه حل شامل موارد زیر است:

1. ویتامین C

در این رابطه دکتر نوال پریخ از کالیفرنیا می گوید ویتامین C در مرکبات یافت می شود و می توان آن را به صورت مکمل های ویتامینی مصرف کرد.

به گفته وی، فرد بیمار باید حداقل 1000 میلی گرم ویتامین C در روز مصرف کند.

دکتر سامر کرلی از کارولینای شمالی نیز می گوید که ویتامین C حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از سلول ها در برابر مواد مضر به نام رادیکال های آزاد محافظت می کند.

اما در مصرف این ویتامین باید احتیاط کنیم.

متخصصان می گویند که اختلال ناشی از مصرف بیش از حد ویتامین C بسیار نادر است زیرا بدن ویتامین C اضافی را ذخیره نمی کند. اما مصرف بیش از 2000 میلی گرم توصیه نمی شود.

2. ویتامین D3

یکی دیگر از ویتامین هایی که دکتر کرلی توصیه می کند ویتامین D3 است که به مقدار زیاد از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید به دست می آید.

البته مصرف زیاد این ویتامین برای بدن مضر است.

پیامد اصلی مسمومیت بدن با افزایش مصرف ویتامین D، تجمع کلسیم در بدن یا هیپرکلسمی است که به صورت تهوع، استفراغ، ضعف و تکرر ادرار خود را نشان می دهد.

3. روی

روی یکی از دیگر مواد ضروری مورد نیاز بدن است و نقش مهمی در درمان سرماخوردگی دارد.

کرلی می گوید: روی بر عملکرد سلول های ایمنی بدن تأثیر می گذارد. زیرا سلول های ایمنی بدن را در برابر عوامل مضر محافظت می کنند. مصرف مکمل های روی می تواند به سیستم ایمنی بدن کمک کند.

همانطور که متخصصان توصیه می کنند، در سه روز اول پس از ظاهر شدن علائم، مکمل روی مصرف کنید.

با توجه به توصیه متخصصان، در مصرف روی باید احتیاط کرد زیرا مصرف بیش از حد روی باعث می شود حس بویایی خود را برای همیشه از دست بدهید.

4. عزیزم

دکتر بنجامین جک، یک پزشک اهل تگزاس می گوید: «عسل برای کاهش سرفه در کودکان و بزرگسالان بسیار مهم است.

وی در عین حال تاکید می کند که به نوزادان زیر یک سال عسل ندهیم زیرا باعث بوتولیسم (بیماری فلج کننده) می شود.

5. سنجد یا خال مخالی سیاه

این میوه سیاه مانند انگور است و رنگ آن آبی مایل به سیاه است. این گیاه دارویی سالهاست که برای درمان سرماخوردگی، آنفولانزا و تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می شود.

به گفته کرلی، این گیاه غنی از آنتی اکسیدان عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد و علائم عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی را کاهش می دهد.

6. سوپ مرغ

تحقیقات انجام شده توسط مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا در ایالات متحده در طول دهه 1990 نقش موثر سوپ مرغ را در درمان سرماخوردگی گزارش می دهد.

دکتر استفان رنارد اثرات سوپ مرغ را در آزمایشگاه مطالعه کرد و دریافت که ترکیبات موجود در سوپ احتمالا اثرات ضد التهابی دارند.

7. اسپری سالین

اسپری سالین گزینه بسیار مناسبی برای رفع گرفتگی و گرفتگی بینی است. این اسپری ها بسیار موثر هستند و عموماً عوارض جانبی سایر اسپری ها را ندارند.

8. آب گرم

به گزارش پریک، دوش آب گرم به طور معجزه آسایی احتقان را برطرف می کند و مشکلات مربوط به سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش می دهد.

9. رژیم غذایی سالم

بهترین راه برای تقویت سیستم ایمنی، تغذیه مناسب و رژیم غذایی سالم است. بهتر است قبل از ابتلا به این بیماری با مصرف یک رژیم غذایی متعادل که حاوی مقادیر کافی ویتامین و پروتئین باشد، سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید.

مصرف مرکبات حاوی ویتامین C و سبزیجات رنگارنگ سرشار از آنتی اکسیدان ضروری است.

به گفته پاریک، چای می تواند به عنوان یک ضد التهاب نیز عمل کند.

10. خوب بخوابید

به گزارش ایندیپندنت، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که خواب خوب و کافی نقش مهمی در سلامت بدن دارد.

اهمیت خواب کافی و کافی در طول بیماری را نباید نادیده گرفت.

بزرگسالان به هفت تا هشت ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند زیرا بدن برای بازسازی سلول های جدید و مبارزه با بیماری به آن نیاز دارد.

کرلی در این زمینه می گوید: کمبود خواب عملکرد سیستم ایمنی را کاهش می دهد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=188387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.