افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

«نولان» تکلیف اسکار را مشخص کرد

  • کد خبر : 200741
«نولان» تکلیف اسکار را مشخص کرد

آفتاب نیوز: هفتاد و ششمین دوره جوایز انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) طی مراسمی برندگان خود را اعلام کرد و در نهایت کریستوفر نولان برای فیلم «اپنهایمر» جایزه بهترین کارگردان سال را از آن خود کرد و گام مهمی برای درخشش در اسکار برداشت. انجمن کارگردانان آمریکا که حدود 19000 عضو رای دارند، قابل اعتمادترین پیش […]

آفتاب نیوز:

هفتاد و ششمین دوره جوایز انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) طی مراسمی برندگان خود را اعلام کرد و در نهایت کریستوفر نولان برای فیلم «اپنهایمر» جایزه بهترین کارگردان سال را از آن خود کرد و گام مهمی برای درخشش در اسکار برداشت.

انجمن کارگردانان آمریکا که حدود 19000 عضو رای دارند، قابل اعتمادترین پیش بینی کننده جایزه اسکار بهترین کارگردانی در تاریخ بیش از هفت دهه خود بوده است و تنها 8 برنده DGA نتوانسته اند اسکار بهترین کارگردانی را دریافت کنند. آخرین بار. مورد «سام مندس» برای فیلم «1917» بود که در سال 2020 در رقابت اسکار کارگردانی به «بونگ جون هو» (انگل‌ها) باخت.

در تاریخ جوایز اسکار، در 88 مورد که فیلمی برنده بهترین کارگردانی شد، در 67 مورد جایزه بهترین فیلم را نیز از آن خود کرد.

فیلم «اپنهایمر» با نامزدی در 13 رشته، در صدر نامزدهای جوایز اسکار 96 قرار دارد.

ساخته جدید نولان که پیش از این برنده جوایز متعددی از جمله بهترین فیلم و گلدن گلوب کارگردانی شده بود، از حال و هوای فیلم های علمی تخیلی او فاصله گرفته و در قالب تلفیقی از فیلم “دانکرک” که روایتی تاریخی است، شبیه است. فرمت‌های IMAX و فیلم‌های 60 و 65 میلی‌متری و همانطور که شرکت یونیورسال اعلام کرده، اولین پروژه فیلمی است که در آن از فیلمبرداری آنالوگ آی‌مکس سیاه و سفید استفاده شده است.

فیلمنامه اوپنهایمر بر اساس کتاب «پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی» نوشته جی رابرت اوپنهایمر است و علاوه بر «کلین مورفی» در نقش اصلی، «مت دیمون»، «امیلی بلانت»، «رابرت داونی جونیور»، «کنت برانا» و کیسی افلک نیز در آن به ایفای نقش می پردازند.

اما در بخش‌های دیگر جوایز انجمن کارگردانان آمریکا، سلین سانگ جایزه اول بهترین کارگردانی را برای فیلم «زندگی‌های گذشته» و در بخش تلویزیونی، سریال‌های «آخرین بازمانده»، «خرس» و «درس‌های شیمی» را از آن خود کرد. “. آنها به ترتیب جایزه کارگردانی سریال درام را دریافت کردند، در حالی که کمدی و مینی سریال به خودشان تعلق گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=200741

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.