افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
8

نوزادان در خطر مصرف مواد افیونی همراه با مسکن حیوانات

  • کد خبر : 12506
نوزادان در خطر مصرف مواد افیونی همراه با مسکن حیوانات

منو خانه سوء مصرف مواد و اعتیاد اخبار امکانات ارجاع نمایش اسلاید وبلاگ ها فیلم های یک روانپزشک پیدا کنید مرکز بهداشت سوء مصرف مواد و اعتیاد سوء مصرف مواد سوء مصرف الکل اعتیاد به مواد مخدر با نسخه سوء مصرف مواد مخدر داروهای غیر قانونی سوء استفاده از ماری جوانا سوء مصرف داروی سرفه […]


منو

نوزادان در خطر مصرف مواد افیونی همراه با مسکن حیوانات

نوشته آلن موزز

خبرنگار HealthDay

چهارشنبه، 28 دسامبر 2022 (اخبار هلث دی) – کارشناسان هشدار می‌دهند که وقتی کودک نوپا یا نوزادی به طور تصادفی یک داروی مخدر تجویزی را مصرف می‌کند، نتایج فوری می‌تواند کشنده باشد.

اما یک پویایی نگران‌کننده جدید دیگر در ایالات متحده در راه است که به تازگی منتشر شده است مطالعه نشان می دهد: مسمومیت های کودکان از یک ترکیب خاص کشنده – یک مخدر مصنوعی قوی به نام فنتانیل و یک آرام بخش دامپزشکی قوی به نام زایلازین.

دکتر استفانی دویچ، نویسنده اصلی، مدیر پزشکی برنامه مراقبت از Nemours در Nemours Children’s Health در ویلمینگتون دل، گفت: «نوزادان یا کودکان نوپا که در معرض فنتانیل قرار می گیرند، حتی بدون تهدید اضافی زایلازین، در معرض خطر مرگ هستند.

هم در کودکان و هم در بزرگسالان، فنتانیل به سرعت هم تنفس و هم ضربان قلب را کاهش می‌دهد و در عین حال باعث تغییر وضعیت ذهنی می‌شود.

نویسندگان مطالعه جدید خاطرنشان کردند که در دنیای مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد، این خطر به طور فزاینده ای رایج است. در حالی که قرار گرفتن در معرض فنتانیل به تنهایی عامل 14 درصد از مرگ و میرهای ناشی از مصرف بیش از حد در ایالات متحده در سال 2010 بود، این رقم تا سال 2017 به 60 درصد رسید.

خبر خوب: به گفته دویچ، وقتی به کودکان یا بزرگسالان مبتلا به مسمومیت با فنتانیل دسترسی سریع به داروی معکوس کننده مصرف بیش از حد مواد افیونی نالوکسون ارائه می شود، اغلب می توان از ایست قلبی تنفسی بالقوه مرگبار جلوگیری کرد.

خبر بد: زایلازین یک اپیوئید نیست و هیچ پادزهر یا دارویی شناخته شده ای برای معکوس کردن اثرات آن وجود ندارد.

در حالی که زایلازین می تواند در درمان حیوانات بزرگ (مانند گاو و اسب) تسکین درد و آرامش عضلانی قابل توجهی را ارائه دهد، بزرگسال یا کودکی که در معرض ترکیبات زایلازین و مواد افیونی قرار می گیرد ممکن است افسردگی شدید تنفسی و سیستم عصبی مرکزی و اثرات قلبی عروقی را تجربه کند. دویچ خاطرنشان کرد که به نالوکسان پاسخ نمی دهد.

دکتر آلن دی جونگ، همکارش و همکار Nemours و نویسنده همکارش، دکتر آلن دی جونگ خاطرنشان کردند، ترکیب زایلازین-افیونی در خیابان معمولاً به عنوان «آرام‌بخش اسب»، «ترانک» یا «کاهش خواب» فروخته می‌شود.

این ترکیب به طور فزاینده ای توسط مصرف کنندگان تفریحی مواد مخدر که به دنبال مصرف طولانی مدت و سرخوشانه هستند، علی رغم خطرات، مورد توجه قرار می گیرد.

پایگاه داده ای از مصرف بیش از حد مواد مخدر کشنده در 38 ایالت و واشنگتن دی سی، که توسط دویچ و دی جونگ ذکر شده است، نشان می دهد که کوئست در حال افزایش است.

از سال 2019، مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد بزرگسالان ناشی از مواد افیونی حاوی زایلازین – دارویی که از سال 1962 وجود داشته، اما هرگز برای استفاده انسانی تایید نشده است – در حال افزایش است.

نویسندگان مطالعه تاکید کردند که مسمومیت با مواد افیونی زایلازین در میان نوزادان و کودکان نوپا موضوع دیگری است.

طبق تعریف، چنین کودکانی قربانیانی ناخواسته هستند که به دلیل بی احتیاطی یا انتخاب نادرست مراقبان بزرگسالی مسموم می شوند که ترکیب مرگبار را وارد خانه می کنند.

سه مورد اخیر ذکر شده در مطالعه جدید با جزئیات وحشتناکی بر این نکته تاکید دارند.

یکی از آنها پسر 15 ماهه‌ای بود که پس از لنگی و آبی شدن روی صندلی ماشین در پی قرار گرفتن در معرض داروی کشنده، احتمالاً از طریق مادرش، که تقریباً یک هفته قبل در اثر تماس مشابه مرده بود، دچار ایست قلبی شد.

یکی دیگر مربوط به پسر بچه 7 ماهه ای بود که پس از قرار گرفتن در معرض مخفیگاه والدین از بدنش افتاد.

و سومین مورد مربوط به پسر 19 ماهه ای بود که در حالی که روی صندلی ماشین بسته شده بود، احتمالاً به دلیل قرار گرفتن در معرض والدین، دچار ایست قلبی شد.

به گفته دویچ، از یک طرف، «نوزادان و کودکان نوپا مستعد بلعیدن و قرار گرفتن در معرض تصادفی و اکتشافی بر اساس کنجکاوی رشدی و رفتارهای دست به دهان خود هستند،» که با نزدیکی آماده به والدین تسهیل می شود. او افزود که بیشتر مصرف بیش از حد فنتانیل زایلازین در کودکان تصادفی است.

اما مواردی نیز وجود دارد که در آن مراقبان عمداً ترکیب دارویی را به یک نوزاد یا کودک تجویز می‌کنند تا «رفتارها را اصلاح کنند».

در هر سه مورد ذکر شده در این مطالعه، کودکان پس از درمان در اتاق اورژانس زنده ماندند. دویچ خاطرنشان کرد: «(اما) برخی از نوزادان به دلیل قرار گرفتن در معرض زایلازین جان خود را از دست داده اند.

پس چه می توان کرد؟

دکتر دانیل اورساگ-ینتیس گفت: «خانواده‌ها و مراقبان همیشه باید اطمینان حاصل کنند که داروها و هر چیز دیگری که می‌تواند برای کودکان مضر باشد، باید در مکان‌های مرتفع – ترجیحاً در کابینت‌های قفل‌دار نگهداری شود. او استادیار دپارتمان اطفال در دانشگاه واندربیلت در نشویل، تن است که یافته های مطالعه جدید را بررسی کرد.

او افزود: “اگر کسی فکر می کند که فرزندش ممکن است چنین ماده ای را بلعیده باشد، باید فورا با مرکز مسمومیت تماس بگیرد.”

دویچ موافقت کرد که مراقبان باید اقداماتی را انجام دهند تا مواد افیونی/آرامبخش را از دسترس کودکان دور نگه دارند.

از دیدگاهی گسترده تر، دویچ پیشنهاد کرد که خطر مسمومیت کودکان را می توان با اطمینان از اینکه بزرگسالانی که دارای اختلال سوء مصرف مواد شناخته شده هستند به برنامه های درمانی ارجاع داده و برای مدیریت اعتیاد خود کمک دریافت می کنند، کاهش داد.

یافته ها به صورت آنلاین در 23 دسامبر در مجله منتشر شد اطفال.

اطلاعات بیشتر

در اداره خدمات بهداشت روانی و سوء مصرف مواد ایالات متحده (SAMHSA) اطلاعات بیشتری در مورد سوء مصرف مواد مخدر والدین و خطراتی که برای کودکان ایجاد می کند وجود دارد.

منابع: Stephanie Anne Deutsch، MD، MS، FAAP، مدیر پزشکی، Nemours CARE Program، Nemours Children’s Health، Wilmington، Del. Danielle Orsagh-Yentis، MD، استادیار، اطفال، گوارش کودکان، کبد و تغذیه، دانشگاه Vanderbilt، نشویل، تن. اطفال، 23 دسامبر 2022، آنلاین



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=12506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.