افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 16 September , 2024
0

نور زیاد برای مغز خطرناک است

  • کد خبر : 355123
نور زیاد برای مغز خطرناک است

آفتاب نیوز: نتایج تحقیقات جدید نشان داد افرادی که در مناطقی با آلودگی نوری بیشتر در شب زندگی می کنند ممکن است در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر به خصوص در میانسالی باشند. به گفته محققان، آلودگی نوری شبانه نسبت به سایر عوامل خطر شناخته شده مانند مصرف الکل، بیماری کلیوی، افسردگی و چاقی […]

آفتاب نیوز:

نتایج تحقیقات جدید نشان داد افرادی که در مناطقی با آلودگی نوری بیشتر در شب زندگی می کنند ممکن است در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر به خصوص در میانسالی باشند.

به گفته محققان، آلودگی نوری شبانه نسبت به سایر عوامل خطر شناخته شده مانند مصرف الکل، بیماری کلیوی، افسردگی و چاقی به شدت با بیماری آلزایمر در افراد 65 ساله و بالاتر مرتبط است. شدت نور زیاد در شب مهمترین عامل خطر برای شروع زودهنگام بیماری آلزایمر در این گروه سنی بود.

ساینس گزارش داد: ما نشان داده‌ایم که در ایالات متحده بین شیوع بیماری آلزایمر و قرار گرفتن در معرض نور در شب، به ویژه در افراد زیر 65 سال رابطه مثبت وجود دارد.

آلودگی نوری شبانه، یک عامل محیطی قابل تغییر، ممکن است یک عامل خطر اصلی برای بیماری آلزایمر باشد. در این مطالعه، محققان نقشه‌های آلودگی نوری 48 ایالت قاره‌ای را تجزیه و تحلیل کردند و آن‌ها را با داده‌های ملی در مورد بروز بیماری آلزایمر و عوامل خطر شناخته شده برای این بیماری دژنراتیو مغز مقایسه کردند.

به نظر می رسد آلودگی نوری یکی از عوامل خطر آلزایمر در افراد مسن باشد، اما نتایج نشان می دهد که به اندازه سایر عوامل مانند دیابت، فشار خون بالا و سکته مغزی تأثیرگذار نیست، اما محققان هیچ عامل دیگری برای ابتلا به آلزایمر پیدا نکردند. آلودگی نوری برای افراد زیر 65 سال یا بیشتر.

به گفته محققان، نتایج نشان می‌دهد که افراد جوان ممکن است به‌ویژه به اثرات قرار گرفتن در معرض نور شبانه حساس باشند، اگرچه دلیل آن نامشخص است.

این محققان بر این باورند که ژنتیکی که خطر ابتلا به آلزایمر اولیه را افزایش می دهد، بر پاسخ استرس بیولوژیکی تأثیر می گذارد و ممکن است منجر به آسیب پذیری بیشتر در برابر تأثیرات نور شب شود. به‌علاوه، افراد جوان‌تر به احتمال زیاد در مناطق شهری زندگی می‌کنند و سبک زندگی‌ای را دنبال می‌کنند که ممکن است قرار گرفتن در معرض نور در شب را افزایش دهد.

به گفته محققان، با توجه به این یافته ها، افراد ممکن است بخواهند قرار گرفتن در معرض نورهای روشن در شب را محدود کنند. تغییرات آسان برای پیاده سازی شامل استفاده از پرده های خاموش یا خوابیدن با ماسک چشم است. این ابزار به ویژه برای کسانی که در مناطقی با آلودگی نوری بالا زندگی می کنند مفید است.

محققان افزودند قرار گرفتن در معرض نور داخل ساختمان ممکن است به همان اندازه مهم باشد. مردم باید قرار گرفتن در معرض نور آبی را که می تواند بر خواب تأثیر بگذارد محدود کنند و در خانه های خود دیمر نصب کنند.

آلزایمر شایع ترین نوع زوال عقل است، اصطلاحی که شامل شرایط مختلفی می شود که شامل از دست دادن عملکرد شناختی، از جمله تشکیل پلاک ها و گره ها در مغز و پیر شدن سریع برخی از نورون های دخیل در ذخیره سازی و پردازش حافظه می شود هندی نوشت. . علائم اولیه شامل فراموشی است و با پیشرفت بیماری، بیماران به طور فزاینده ای گیج می شوند، در مکان های آشنا گم می شوند و در برنامه ریزی و انجام کارهای ساده مشکل دارند.

بر اساس برآوردهای سازمان جهانی بهداشت، بیش از 55 میلیون نفر در سراسر جهان در سال 2023 از زوال عقل رنج خواهند برد و آلزایمر مسئول تقریباً 75 درصد این موارد است. تخمین زده می شود که بین سه تا نه میلیون هندی از این بیماری رنج می برند، این تعداد با افزایش سن جمعیت این کشور افزایش خواهد یافت.

به گزارش مدیکال نیوز، تحقیقات در مورد زوال عقل و عواملی که در توسعه آن نقش دارند با توجه به مسائل نوظهور در محیط زیست به تکامل خود ادامه می دهند. هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا آلودگی نوری ممکن است به خطر زوال عقل کمک کند یا خیر. با این حال، ما می دانیم که ایجاد عادات خواب خوب مزایای سلامتی گسترده تری دارد.

محققان خاطرنشان کردند که مکانیسم‌های بالقوه زیادی وجود دارد که از طریق آن آلودگی نوری شبانه می‌تواند بر بیماری آلزایمر تأثیر بگذارد و یکی از آنها نقش اختلالات خواب است و تأثیری که می‌تواند بر فرآیندهای مغز داشته باشد عامل مهمی است و باید در نظرات مورد توجه قرار گیرد. . می دانیم که خواب نقش مهمی در پاکسازی مغز از پروتئین مرتبط با بیماری آلزایمر، معروف به آمیلوئید بتا، ایفا می کند. اگر خواب با چیزهایی مانند نور یا اختلال خواب درمان نشده مانند آپنه خواب قطع شود، توانایی مغز ما برای پاکسازی این پروتئین کاهش می یابد. علاوه بر این، کیفیت پایین خواب می تواند تأثیر گسترده تری بر سایر عوامل خطر مانند افسردگی، سطح فعالیت بدنی و فشار خون بالا داشته باشد.

در بیماری آلزایمر، تاو و پروتئین دیگری به نام آمیلوئید بتا در توده‌های پلاک مانند پیچیده که در مجموع به عنوان پلاک شناخته می‌شوند، ایجاد می‌شوند و باعث مرگ سلول‌های مغزی و کوچک شدن مغز می‌شوند. این منجر به از دست دادن حافظه، تغییرات شخصیتی و مشکل در عملکرد روزانه می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=355123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.