افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

نوبت دهی جدید در دو گمرک بندر بوشهر

  • کد خبر : 371920
نوبت دهی جدید در دو گمرک بندر بوشهر

به گزارش بازار، جلواتی معاون توسعه گمرک در احکامی جداگانه دو ناظر برای گمرکات بندر ریگ و بلخیر منصوب کرد. بر این اساس در حکمی که در پایان شهریور ماه صادر شد، احمدرضا مزینی به سمت سرپرست گمرک ریگ منصوب شد. از سوی دیگر معاون توسعه گمرک ایران در حکمی اعظم سالاری را به سمت […]

به گزارش بازار، جلواتی معاون توسعه گمرک در احکامی جداگانه دو ناظر برای گمرکات بندر ریگ و بلخیر منصوب کرد.

بر این اساس در حکمی که در پایان شهریور ماه صادر شد، احمدرضا مزینی به سمت سرپرست گمرک ریگ منصوب شد.

از سوی دیگر معاون توسعه گمرک ایران در حکمی اعظم سالاری را به سمت ناظر گمرک بلخیر منصوب کرد.

جالب است بدانید که قبلاً این احکام توسط گمرکات استان صادر می شد، در حالی که دو حکم مذکور توسط گمرکات ایران صادر می شد.

لازم به ذکر است چندی پیش فرمانده مرزبانی استان بوشهر از کشف یک محموله پارچه قاچاق در بندر ریگ شهرستان گناوه خبر داد. این مقام مسئول اعلام کرده بود در بازرسی از شناور توقیف شده 14 هزار و 400 متر معادل 1200 کیلوگرم پارچه که با هدف تامین بازار داخلی کشور بارگیری شده بود، کشف شد.

با توجه به دغدغه دولت و قانونگذار برای نظارت شفاف بر ترخیص کالا توسط دریانوردان، اداره گمرکات بندری از جمله ریگ و بلخیر در استان بوشهر از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. ترخیص کالاهای دریایی از بنادر کوچکتر استان بوشهر با موانع جدی مواجه شده است.

چندی پیش رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از طرح جدید قانون محور برای مدیریت لنجی و کالاهای دریایی گمرکات جنوب به ویژه گمرک بوشهر خبر داد.

از سوی دیگر گمرک ریگ واقع در شهرستان گناوه در استان بوشهر یکی از نقاط مهم تامین و مبادله کالاهای وارداتی و صادراتی ایران است. اما در سال های اخیر این گمرک با یک سری مشکلات و چالش های اساسی مواجه بوده که توجه سریع و جدی مسئولان را می طلبد. یکی از بزرگترین مشکلات گمرک ریگ نبود زیرساخت است. نبود تجهیزات مدرن و به روز باعث تاخیر طولانی در کالاها و ارسال می شود. این تاخیرها نه تنها هزینه های کسب و کار را افزایش می دهد، بلکه بوروکراسی سنگینی را بر تجار تحمیل می کند.

با توجه به این شرایط ناظر گمرکات استان باید وضعیت مدیریت گمرک بندری و مدیریت کالاهای وارداتی را در قالب دریانوردی روشن کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371920

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.