افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

نهمین جلسه کمیته سیاسی – کنسولی اربعین برگزار شد

  • کد خبر : 315957
نهمین جلسه کمیته سیاسی – کنسولی اربعین برگزار شد

همزمان با نهمین جلسه کمیته سیاسی و کنسولی اربعین، جلسه مجازی کمیته سیاسی – کنسولی اربعین با حضور روسای هیئت های کشورمان در عراق، برخی از هیئت های استانی و نهادها و تشکل های فعال در عراق برگزار شد. اربعین. بیکدلی معاون کنسولی مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه و رئیس کمیته سیاسی – کنسولی […]

همزمان با نهمین جلسه کمیته سیاسی و کنسولی اربعین، جلسه مجازی کمیته سیاسی – کنسولی اربعین با حضور روسای هیئت های کشورمان در عراق، برخی از هیئت های استانی و نهادها و تشکل های فعال در عراق برگزار شد. اربعین.

بیکدلی معاون کنسولی مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه و رئیس کمیته سیاسی – کنسولی اربعین که ریاست این جلسه را بر عهده داشت، ضمن تشکر از اقدامات دستگاه ها و سایر دستگاه های فعال در حوزه اربعین، تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی در تلاش است تا هر چه بیشتر برای ارائه حرکت باشکوه اربعین کمک کند.

وی با اشاره به دیدار در ستاد اربعین از زحمات و همکاری رئیس جمهور محترم در پیشبرد هرچه باشکوه ترین عملیات مقدس اربعین تشکر و قدردانی کرد.

رئیس کمیته سیاسی – کنسولی اربعین با تاکید بر اینکه آمادگی های لازم برای انجام وظایف محوله به وزارت امور خارجه فراهم شده است، اظهار داشت: تاکنون 9 جلسه این کمیته برگزار شده و دستگاه دیپلماسی آماده است. . انجام وظایف محوله برای خدمت به هموطنان در حوزه کنسولی و حفظ حقوق ایرانیان، هماهنگی با هیئت های عراقی، امور مربوط به بازدیدکنندگان خارجی تردد از کشورمان و نیز نظارت بر اقدامات سایر نهادهای فعال در این زمینه. اربعین.

در این نشست روسای دفاتر نمایندگی کشورمان در بغداد، نجف، کربلا، بصره، سلیمانیه و اربیل موضوعات خود را برای برگزاری باشکوه ترین مراسم اربعین حسینی (ع) ارائه کردند.

موضوعاتی مانند بیمه زائران، حمل و نقل زائران، مهلت برگزاری مراسم اربعین، ممنوعیت های طولانی مدت و حتی دائمی ورود افراد حامل مواد مخدر به کشور عراق، زمان بندی موکب ها و … مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

همچنین نمایندگان هلال احمر، سازمان حج و زیارت، پلیس راهنمایی و رانندگی و بیمه معلمان که به صورت مجازی در این جلسه حضور داشتند، به تشریح تمهیدات لازم توسط این سازمان ها برای تسهیل امور زائران پرداختند.

بیکدالی در پایان ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده از روسای ادارات کشورمان در عراق خواست نظارت بر مسائل و اقدامات نهادهای مسئول در حوزه اربعین را مدنظر قرار دهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=315957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.