افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
5

نمایی از جاذبه های تاریخی و طبیعی اندیکا.

  • کد خبر : 137413
نمایی از جاذبه های تاریخی و طبیعی اندیکا.

اندیکا شهری واقع در استان خوزستان و یکی از مناطق تاریخی و طبیعی ایران است. این شهر با بیش از 4 هزار سال قدمت، مهد تمدن های بزرگی همچون تمدن ایلام بوده است. اندیکا نیز به دلیل داشتن طبیعت بکر و زیبا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایران است. بنابراین در این مقاله مجله […]

اندیکا شهری واقع در استان خوزستان و یکی از مناطق تاریخی و طبیعی ایران است. این شهر با بیش از 4 هزار سال قدمت، مهد تمدن های بزرگی همچون تمدن ایلام بوده است. اندیکا نیز به دلیل داشتن طبیعت بکر و زیبا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایران است. بنابراین در این مقاله مجله گردشگری flytoday، برای آشنایی بیشتر با دیدنی های اندیکا به جنوب ایران و شهر اندیکا سفر کردیم. در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین جاذبه های طبیعی و تاریخی ایندیکا می پردازیم.

جایی که نشان می دهد

شهر اندیکا در شمال شرقی استان خوزستان و در مجاورت مساجد سلیمان، لالی و ایذه قرار دارد. مرکز این شهر شهر قلعه خواجه است. فاصله اندیکا تا اهواز 217 کیلومتر است. بنابراین می توانید پس از بازدید از دیدنی های اندیکا در خوزستان حدود 3 ساعت و نیم رانندگی کنید و به اهواز برسید. مکان های گردشگری اهواز همچنین بازدید کنید

اگر نام این شهر برایتان جذاب به نظر می رسد، بد نیست بدانید که اندیکا در گذشته در زبان محلی اندیکو (اندی+کوه) نامیده می شد. اندی در لری به معنای شگفتی و کو به معنای کوه است. زیرا ایلامی ها را ساکنان کوه های بلند و شگفت انگیز می دانستند. در ادامه با شهر اندیکا در خوزستان بیشتر آشنا می شویم.

نگاهی به مکان های تاریخی اندیکا.

ایندیکا از دوران ماقبل تاریخ شاهد تمدن های مختلفی بوده است. بقایای این تمدن ها در بسیاری از آثار تاریخی این شهر به چشم می خورد. از مهمترین آثار تاریخی اندیکا می توان به نقش برجسته تنگ بتان و دره باستانی کاتاک اشاره کرد.

دره باستانی کاتاک

روستای کوتوک روستایی باستانی در نزدیکی اندیکا خوزستان است. مکان های تاریخی در نقاط مختلف این روستا و در دره باستانی کتک وجود دارد. مثلاً در دره کتک چند دانش آموز از گذشته وجود دارند. استودان ها در واقع محل نگهداری استخوان ها هستند و در آیین مزدیسنا جزء آیین مردگان محسوب می شوند.

باغ بردگوری کتک از دیگر مکان های دیدنی کتک و از مکان های دیدنی اندیکا خوزستان است. بردگوری یا سنگ گبری در میان مادها تا اواخر ساسانیان مقبره های باستانی نامیده می شود که نزد زرتشتیان مقدس است. اگر به ایندیکا سفر می کنید، حتما یک بعد از ظهر را به کاوش در بقایای باستانی کاتاک بگذرانید.

در نزدیکی کتک روستای للر قرار دارد که به خاطر باغ های سرسبز و نهرهایش معروف است. این مکان برای تفریح ​​و پیک نیک نیز مناسب است.

Indica Views 3

نقش برجسته تنگ باتان

در یک کیلومتری جنوب روستای مورت پادلا، مکان جالب دیگری در شهر اندیکا به نام نقش برجسته تنگ بتان قرار دارد. این مکان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و یکی از مکان های دیدنی اندیکا محسوب می شود. این نقاشی قابل توجه اولین بار توسط سر هنری لایارد، کاشف و باستان شناس بریتانیایی و با راهنمایی مردم محلی پیدا شد.

در این مکان چهار گروه نقش برجسته وجود دارد. ابعاد یکی از این نقش برجسته ها هشت و نیم متر در دو متر است که بر روی آن دوازده مجسمه شامل نه بزرگسال و سه کودک حک شده است. چهره ها تقریباً یکسان و رو به روی یکدیگر هستند.

البته، انتظار نداشته باشید هنگام بازدید از این نقاشی های برجسته، یک مقاله کامل ببینید. علاوه بر فرسایش طبیعی، تمامی چهره ها از بین رفته و دیوارها با رنگ یادگاری رنگ آمیزی شده است که جای تاسف دارد.

Indica Views 4

نگاهی به جاذبه های طبیعی اندیکا

ایندیکا با طبیعت بکر و زیبای خود یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری ایران است. این شهر دارای جنگل های وسیع، کوه های باشکوه و رودخانه های عظیم است. از مهم ترین جاذبه های طبیعی اندیکا می توان به جنگل های بلوط، کوه های زاگرس، روستاهای بکر و … اشاره کرد.

شهر موری

این روستای بختیاری یکی از مکان های معروف اندیکا است که اگر به طبیعت علاقه دارید حتما باید از آن دیدن کنید. خانه های سنگی روستا در دامنه سرسبز کوه جلوه ای دیدنی به موری بخشیده است. در فصل بارانی، به هر طرف که نگاه کنی، حتی در کناره‌های صخره‌ها سبز شده است. این نهر به پایین دست شهر می ریزد و باغ های اطراف را سیراب می کند و محیط را خنک می کند. ادامه این نهر از لبه های پرتگاه جاری می شود و بخشی از آبشار طوف است.

برای رسیدن به روستای موری باید از جاده بازفت به اندیکا وارد جاده خاکی شده و پس از طی 10 کیلومتر به این روستا برسید.

Indica 5 بازدید

آبشار طوف کوما

آبشار توف کوما یکی دیگر از بهترین مکان های دیدنی ایندیکا است. این آبشار در بخش شمالی روستای موری و منطقه چالو شهرستان اندیکا قرار دارد. آبشار طوف کما از ارتفاعات تراز در رشته کوه زاگرس و از کوهی به نام کوما سرچشمه می گیرد. عشایر عشایر بختیاری از میان آبهای جاری این آبشار به سمت کلبه های ییلاقی و قشلاق می گذرند که در بخش روستای موری یکی از مکان های معروف اندیکا قرار دارد.

اطراف آبشار پوشیده از طبیعت سرسبز است که مکان مناسبی برای بازدید گردشگران است. علاوه بر مسافرانی که از دور برای بازدید از این منطقه آبشار می آیند، ساکنان اطراف نیز در تعطیلات به این منطقه می آیند.

اطراف آبشار پوشیده از درختان بلوط، چنار و بادام است. علاوه بر این، در این منطقه می توانید زالزالک، درختان انجیر وحشی، انواع قارچ و کرفس محلی را ببینید. اگر در فصل بهار برای دیدن آبشار طوف کما به ایندیکا بروید، سنبل، شقایق، نرگس و گل های بابونه را خواهید دید که اطراف آن را پوشانده اند.

نماهای ایندیکا 6

منطقه گردشگری سوسن سرخاب

این منطقه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری اندیکا شناخته می شود و حدود 70 کیلومتر با شهر اندیکا فاصله دارد. سوسن قرمز به بهشت ​​گمشده خوزستان معروف است. چشم انداز طبیعی چشمگیر و آب و هوای خنک این منطقه باعث شده تا گردشگران زیادی به سوسن سرخاب سفر کنند. این منطقه را کوهستانی احاطه کرده است که باعث می شود در ماه های گرم سال که سایر نقاط استان هوای گرم را تجربه می کنند، آب و هوای این منطقه معتدل و خنک باشد.

در این منطقه چشمه ها و رودخانه های زیادی وجود دارد. آب برخی از این رودخانه ها به قدری سرد است که حتی در تابستان نمی توانید در آن شنا کنید. اطراف رودخانه ها را باغ های درختان انار، انگور، انجیر و گردو احاطه کرده اند و جنگل های موز بخشی دیگر از این طبیعت سرسبز را تشکیل می دهند.

Indica Views 10

کوه تاراز

اکثر مردم فکر می کنند خوزستان استانی گرم و خشک است و همیشه هوای آفتابی دارد، اما اینطور نیست. بعد از طبیعت سرسبز اندیکا خوزستان، نوبت به بهشت ​​برفی خوزستان، کوه تاراز می رسد. تاراز یکی از مکان های گردشگری اندیکا در خوزستان و مرتفع ترین قله این استان است. این کوه نقش برجسته ای در فرهنگ لری بختیاری این منطقه دارد و در اشعار و نوشته های بسیاری از آن یاد شده است.

اگرچه دمای هوای خوزستان در فصول گرم سال به 50 درجه می رسد و پاییز و زمستان چندان سرد نیست، اما زمستان برفی کوه تاراز گریز خوبی از گرما است.

نماهای Indica 7

دشت شیمبار

یکی از زیباترین مکان های دیدنی اندیکا، دشت شیمبار است. دشت سرسبز شیمبار در شمال شرقی استان خوزستان و در مسیر جاده اندیکا به شهرکرد قرار دارد. دشت شیمبار در مسیر اصلی کوچ عشایر بختیاری به سمت شهرکرد قرار دارد. شواهد زمین شناسی نشان می دهد که دشت شیمبار در حدود 10000 سال پیش توسط یک زمین لغزش بزرگ ایجاد شده است.

وجود چشمه ها و آبشارهای متعدد این دشت را سرسبز و سرسبز کرده است. در دشت شیمبار جنگل های بلوط و بادام، بوته های وحشی، مرکبات، انار، سیب، توت، انگور کوهی و انواع قارچ وجود دارد. برای رفتن به این منطقه از جاده جدید مسجد سلیمان به شهرکرد به سمت شیمبار حرکت کنید. مرکز این دشت از اندیکا تا بازفت که قسمتی از آن خشکی است نیز قابل دسترسی است.

نماهای ایندیکا 8

دریاچه سد شهید عباسپور

سد شهید عباسپور که به سد کارون یک نیز معروف است یکی دیگر از نقاط گردشگری اندیکا است. هنوز هم آثار جنگ بر بدنه سد دیده می شود، اما همچنان در جای خود محکم است. در زمان جنگ ایران و عراق تصمیم بر این شد که سد برای از بین بردن نیروهای عراقی تخریب شود، اما دکتر عباسپور که وزیر نیرو در آن زمان بود با این تصمیم مخالفت کرد و پس از مرگ وی نام سد تغییر یافت و به سد شهید تغییر یافت. عباسپور.

علت شناخته شدن دریاچه سد شهید عباسپور به عنوان یکی از مکان های دیدنی اندیکا وجود جزیره کوچک گردشگری در این دریاچه به نام جزیره کوشک است. در ساخت تاسیسات تفریحی و توریستی این جزیره دقت شده که به طبیعت آن آسیبی وارد نشود. در جزیره کوشک چندین زمین ورزشی از جمله فوتبال، بسکتبال، والیبال، تنیس و اتاق غذاخوری، سالن بدنسازی و رستوران وجود دارد. دریاچه سد شهید عباسپور یکی از مناطق گردشگری ایندیکا است که بازدید از آن بسیار خوب است.

نماهای Indica 9

بهترین زمان برای سفر به اندیکا

در اندیکا جاذبه های زیادی وجود دارد اما برای لذت بردن از جاذبه های طبیعی و تاریخی ایندیکا باید فصل مناسبی را برای سفر خود انتخاب کنید. در اوایل بهار هوای اندیکا معتدل و خنک است و زمان مناسبی برای گشت و گذار است. از اواخر بهار تا اواخر تابستان هوا گرم و خشک است و اگر اهل جنوب و گرما نباشید تحمل گرمای +40 درجه برایتان سخت است.

در فصل پاییز هوا دوباره معتدل و خنک می شود و هجوم گردشگران به سمت جنوب می رود. زمستان این منطقه خنک و گاهی معتدل است اما طبیعت گردی در این اقلیم به دلیل بارش های پراکنده می تواند کمی سخت باشد.

به طور کلی پاییز، اوایل زمستان و اوایل بهار بهترین زمان برای سفر به ایندیکا و بازدید از دیدنی های ایندیکا است.

اندیکا سرزمینی با تاریخ و طبیعت غنی.

به همین مناسبت در مجله Fly Today به اندیکا سفر کردیم تا با این شهر باستانی بیشتر آشنا شویم. البته، مکان های گردشگری خوزستان کم نیستند، در سفر به این استان می توانید در تورهای طبیعت گردی شرکت کنید و از تماشای آثار تاریخی لذت ببرید. در این مقاله به معرفی برخی از نقاط دیدنی اندیکا خوزستان می پردازیم تا راهنمای شما در سفر به ایندیکا باشیم.

آیا تا به حال به ایندیکا سفر کرده اید؟ کدام یک از مکان های دیدنی اندیکا توجه شما را به خود جلب کرد؟ نظر خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول در مورد جاذبه های هند

جایی که نشان می دهد

شهر اندیکا در شمال شرقی استان خوزستان و در مجاورت مساجد سلیمان، لالی و ایذه قرار دارد.

بهترین زمان برای سفر به اندیکا چه زمانی است؟

پاییز، اوایل زمستان و اوایل بهار بهترین زمان برای سفر به ایندیکا و بازدید از دیدنی های ایندیکا است.

مهمترین آثار تاریخی اندیکا کدامند؟

از مهمترین آثار تاریخی اندیکا می توان به نقش برجسته تنگ بتان و دره باستانی کاتاک اشاره کرد.

مهم ترین جاذبه های طبیعی اندیکا چیست؟

دشت شیمبار، جزیره کوشک، آبشار طوف کما، کوه تاراز و منطقه سوسن سرخاب

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=137413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.