افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

نمایندگان خوراک رسانه‌ای به ضد نظام ها ندهند

  • کد خبر : 48056
نمایندگان خوراک رسانه‌ای به ضد نظام ها ندهند

به گزارش زنهار ؛حسین بامیری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره اصرار برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای استیضاح احمد وحیدی یا عزل معاون سیاسی وزیر گفت: شکی وجود ندارد بخشنامه‌ای که معاون سیاسی وزیر کشور درباره نحوه ساز و کار فعالیت نمایندگان مجلس در آستانه انتخابات ارسال کرد و در […]

به گزارش زنهار ؛حسین بامیری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره اصرار برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای استیضاح احمد وحیدی یا عزل معاون سیاسی وزیر گفت: شکی وجود ندارد بخشنامه‌ای که معاون سیاسی وزیر کشور درباره نحوه ساز و کار فعالیت نمایندگان مجلس در آستانه انتخابات ارسال کرد و در ادامه بندهایی از آن اصلاح شد، با نیت خیرخواهانه همراه با مسوولیت پذیری بود.

نمایندگان در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها افزود: اما اینکه برخی از نمایندگان بخواهند برای بخشنامه صادر شده که اصلاح هم شد، استیضاح وزیر کشور را مطرح کنند، عاقلانه نیست و اصرار برخی از نمایندگان به عزل معاون سیاسی وزیر کشور هم دخالت در عزل و نصب‌ها بر خلاف منویات رهبر معظم انقلاب است. البته مقام معظم رهبری به این نکته هم اشاره داشتند که نظر مشورتی نمایندگان در امور مختلف گرفته شود.

نماینده مردم لردگان در مجلس با تاکید بر اینکه، از مدافعان عملکرد وزیر کشور در ۲ سال گذشته هست و خواهد بود، یادآور شد: احمدوحیدی از نیروهای پرتلاش، رزمنده، اعتقادی و ارزشی نظام است و از پیشکسوتان جبهه و جنگ و حوزه دفاعی کشور محسوب می‌شود که آزمون های مختلفی را با موفقیت پشت سرگذاشته است.

بامیری ادامه داد: البته خواسته‌های نمایندگان هم به حق است و اگر مجلس در سال انتخابات تحرکی نداشته باشد و از مقامات کشوری و لشکری برای حوزه‌های انتخابیه دعوت نکند، فلسفه وجودی مجلس به عنوان نهادی در راس امور، از بین خواهد رفت.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها یادآور شد: در شرایط حساس کشور و سال انتخابات مجلس، باید نمایندگان هوشیار باشند که خوراک رسانه‌ای برای رسانه‌های معاند ایجاد نکنند و از هر گونه موضوع حاشیه‌ای که سبب اختلاف افکنی بین دولت و مجلس می‌شود، پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه توسعه، رشد و بالندگی نظام را باید نمایندگان همراه با مسوولان دولتی در دستور کاری خود قرار دهند تا امیدآفرینی بیش از گذشته شود، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس همراهی با دولت را در تصویب بیشتر لوایح نشان دادند و باید این همراهی و هم افزایی و تعامل در سایر زمینه‌ها ادامه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، موضوع استیضاح وزیر کشور به نامه معاون سیاسی و رییس ستاد انتخابات وزارت کشور مربوط است که از استانداران و فرمانداران درخواست شده بود با توجه سال پایانی مجلس یازدهم و انتخابات مجلس در اسفندماه امسال، به جهت ایجاد عدالت تبلیغاتی میان داوطلبان ورود به مجلس، دستگاه‌های اجرایی استان‌ها در برنامه‌های دولتی و افتتاح پروژه‌های عمرانی از نمایندگان مردم آن شهر یا استان در مجلس دعوت نکنند. البته وزارت کشور بندهای ۲، ۴، ۶ و ۷ این بخشنامه که مربوط به موارد مذکور بوده، از بخشنامه انتخاباتی وزارت کشور حذف کرد. اما برخی نمایندگان مجلس به رغم برطرف شدن علت اعتراض آنها، همچنان بر استیضاح وزیر کشور اصرار دارند.

 

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=48056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.